30 tonnás kamionnal a diszkrimináció ellen

A kamionon a látogatók megismerhették a diszkrimináció-mentes munkakörnyezet előnyeit, és azt, hogy az EU-irányelvek alapján hogyan védekezhetnek a munkahelyi diszkrimináció ellen.

2004. szeptember 7-én Budapest belvárosában tartózkodott az Európai Unió kampánykamionja, amely szeptember 1-jén indult Brüsszelből és 10 uniós tagországot meglátogatva segít majd a diszkrimináció elleni küzdelemben. A szabadtéri kamionos rendezvényen a kampány szervezői bemutatták a sokszínűségi gondolat népszerűsítésében is fontos szerepet vállaló „Sokszínűségi Nagyköveteket”. Az esemény egy többéves kampánysorozat első látványos epizódja. A következő években további kampányesemények várhatók az antidiszkrimináció ellen.
Az Európai Bizottság „A sokszínűségért. A diszkrimináció ellen” kampányának célja, hogy tájékoztassa a tagországok polgárait az új uniós diszkrimináció-ellenes jogszabályokról, és hirdesse a sokszínűség előnyeit. Odile Quintin, az Európai Bizottság Foglalkoztatási és Szociális Főigazgatóságának vezetője, és Christian Dupont belga esélyegyenlőségi miniszter indította útjára a kamiont, ami három hónap alatt 10 EU tagállam 19 városát látogatja majd meg. A brüsszeli startot követően elsőként Magyarországot, majd Szlovákiát, a Cseh Köztársaságot, Lengyelországot, Lettországot, Dániát, az Egyesült Királyságot, Írországot, Franciaországot, és Olaszországot.
„A kamionos kampány lehetőséget nyújt arra, hogy az emberek a gyakorlatban is megismerjék a jogaikat és kötelezettségeiket a munkahelyi diszkriminációval kapcsolatban” – mondta Quintin biztos asszony. „A felmérések azt mutatják, hogy számos EU állampolgár érzi úgy, hogy az álláskeresés során hátrányos megkülönböztetéshez vezet az etnikai származás, a vallás, a meggyőződés, a fogyatékosság, a kor vagy szexuális irányultság. A kamionos kampány lehetővé teszi, hogy a sokszínűséget változatos programokkal a diszkrimináció pozitív alternatívájaként mutassuk be.”

A hazánkba érkező színes kampánykamion küldetését Demszky Gábor főpolgármester és Göncz Kinga esélyegyenlőségi miniszter is üdvözölte, a tájékoztatón jelen volt dr. Lékó Zoltán, az Igazságügy Minisztérium képviselője, Galambos Róbert, az Esélyegyenlőségi Kormányhivatal szóvivője, valamint Ikvai Szabó Imre a Fővárosi Önkormányzat Szociális, Lakásügyi és Egészségügyi Bizottságának elnöke.
A szabadtéri kamionos tájékoztatón a kampány szervezői bemutatták a sokszínűségi gondolat népszerűsítésében is fontos szerepet vállaló „Sokszínűségi Nagyköveteket”. Vujity Tvrtko a TV2 szerkesztő-riportere és Szekeres Pál, helyettes államtitkár, GYISM fogyatékosügyi miniszteri biztos segítségével bemutatták az online formában működő Európa-kvízt, ahol a látogatók játékos formában ellenőrizhetik a diszkrimináció elleni iránylevekkel és az EU történelmével kapcsolatos tudásukat.
A kamionon a látogatók megismerhették a diszkrimináció-mentes munkakörnyezet előnyeit, és azt, hogy az EU-irányelvek alapján hogyan védekezzenek a munkahelyi diszkrimináció ellen.
A kampánykamion a legmodernebb technikával van felszerelve annak érdekében, hogy a látogatók széles tábora igénybe vehesse. Többek között a mozgássérültek számára egy speciális lift és a kamionra feljutást segítő rámpa áll rendelkezésre. A vakok és gyengénlátók számára pedig a szervezők egy speciális, Braille-megjelenítővel ellátott számítógépes terminált állítottak fel.
A kamionon egy kerekasztal-beszélgetés keretében a civil szervezetek, esélyegyenlőségi szakemberek, munkáltatók és munkavállalók képviselői találkoztak egymással, elősegítve ezzel, hogy a munkahelyi esélyegyenlőségi problémákról nyíltan beszélhessenek.

A rendezvényen részt vevő szervezetek: Habeas Corpus Munkacsoport, Háttér Társaság a Melegekért, Salva Vita Alapítvány, Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Szövetsége, Másság Alapítvány – NEKI, Szerencsejáték Rt., Fővárosi Esélyegyenlőség Módszertani Iroda. A rendezvényt és a kampány egészét Magyarországon a Double Decker PR Ügynökség szervezi.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo