Ezért választják egyre inkább a magyarok a magánegészségügyet

A magánegészségügyet választó magyarok sokkal többet várnak a szolgáltatóktól – leegyszerűsítve erre jutott a betegbarát projekt megrendelésére készült reprezentatív kutatás. Az Ipsos kutatása szerint a magyarok 28 százaléka elsősorban a szolgáltatás ár/érték aránya alapján dönti el, melyik magánegészségügyi vállalkozáshoz forduljon, ám átlagosan csupán 18 százalékban tartják megfizethetőnek a legismertebb hazai intézmények szolgáltatásait. Ez pedig arra utal, sokan a magas ár miatt ódzkodnak attól, hogy az állami helyett a magánegészségügyben kezeltessék magukat. A magánegészségügyi szolgáltatóknak volna teendőjük a kommunikáció területén is.

Mi alapján választanak a betegek magánegészségügyi szolgáltatót mit várnak el, mennyire tartják reálisnak az árakat – ezekre a kulcsfontosságú kérdésekre kereste a választ egy friss, a betegbarát projekt számára készített kutatás, amely a magánegészségügyi szektor szereplőit vizsgálta a betegek szempontjából.

Többet várnak az emberek a jó orvosi ellátásnál (Fotó: Depositphotos)
Többet várnak az emberek a jó orvosi ellátásnál (Fotó: Depositphotos)

„Ez az első átfogó, országos reprezentatív kutatás arról, hogy pontosan mire számítanak a páciensek a magánszolgáltatóknál. Ez azért lényeges, mert mostanáig hiányzott az iránytű, ami megmutatta volna, mi alapján választanak szolgáltatót és mit tartanak az ellátás során igazán fontosnak laikus és nem orvosszakmai szempontokból. Más szóval nem sokat tudtunk arról, mitől lesz az egészségügyi ellátás betegbarát. A magánegészségügyi vállalkozások eddig jellemzően azt kommunikálták, hogy megbízható, szakszerű, magas színvonalú ellátást kínálnak, ám a felmérés során arra kerestük a választ, elegendőnek tartják-e ezt a páciensek. Nagyon úgy tűnik, hogy nem” – kommentálta az eredményeket Vaszary Ádám, a betegbarát projekt ötletgazdája, alapítója. A kezdeményezés célja egy olyan minősítési rendszer kialakítása, amellyel a betegek számára fontos paraméterek mentén lehet értékeli a magánegészségügyi szolgáltatókat.

Beszédes eredmények

Az Ipsos által készített felmérésből ugyanis kiderül, hogy a hazai lakosság szerint a legismertebb magánegészségügyi szolgáltatók nem fordítanak kellő figyelmet több fontos szempontra. Az egyik, hogy ügyfeleik megfizethetőnek tartsák a szolgáltatásaikat. A páciensek természetesen az ár/érték arányt jelölték meg a fő döntési szempontnak, amely alapján kiválasztják szolgáltatójukat. Ez szerepel az első helyen 28 százalékuknál.

Véleményvezér

Ötödik helyen a magyar eladósodás

Ötödik helyen a magyar eladósodás 

A lengyelek jobban sáfárkodtak a hiteleikkel.
A szegénység mércén hetedik helyen Magyarország

A szegénység mércén hetedik helyen Magyarország 

Mennyit kell dolgozni egy lakásért?
Szijjártó Péter fia sem veti meg a luxust

Szijjártó Péter fia sem veti meg a luxust  

Magánrepülővel utazott, amelyről Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő osztott meg képeket. 
Cenzúrázta magát a köztársasági elnök

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök 

Minden idők leggyengébb köztársasági elnöke címre pályázik Sulyok Tamás.
Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos

Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos 

Egyre nő a kapzsiság az oligarcháink világában.
Újabb orbáni illúzió ment füstbe

Újabb orbáni illúzió ment füstbe 

Az orosz békeszándék csak időhúzás.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo