Ezért választják egyre inkább a magyarok a magánegészségügyet

A magánegészségügyet választó magyarok sokkal többet várnak a szolgáltatóktól – leegyszerűsítve erre jutott a betegbarát projekt megrendelésére készült reprezentatív kutatás. Az Ipsos kutatása szerint a magyarok 28 százaléka elsősorban a szolgáltatás ár/érték aránya alapján dönti el, melyik magánegészségügyi vállalkozáshoz forduljon, ám átlagosan csupán 18 százalékban tartják megfizethetőnek a legismertebb hazai intézmények szolgáltatásait. Ez pedig arra utal, sokan a magas ár miatt ódzkodnak attól, hogy az állami helyett a magánegészségügyben kezeltessék magukat. A magánegészségügyi szolgáltatóknak volna teendőjük a kommunikáció területén is.

Mi alapján választanak a betegek magánegészségügyi szolgáltatót mit várnak el, mennyire tartják reálisnak az árakat – ezekre a kulcsfontosságú kérdésekre kereste a választ egy friss, a betegbarát projekt számára készített kutatás, amely a magánegészségügyi szektor szereplőit vizsgálta a betegek szempontjából.

Többet várnak az emberek a jó orvosi ellátásnál (Fotó: Depositphotos)
Többet várnak az emberek a jó orvosi ellátásnál (Fotó: Depositphotos)

„Ez az első átfogó, országos reprezentatív kutatás arról, hogy pontosan mire számítanak a páciensek a magánszolgáltatóknál. Ez azért lényeges, mert mostanáig hiányzott az iránytű, ami megmutatta volna, mi alapján választanak szolgáltatót és mit tartanak az ellátás során igazán fontosnak laikus és nem orvosszakmai szempontokból. Más szóval nem sokat tudtunk arról, mitől lesz az egészségügyi ellátás betegbarát. A magánegészségügyi vállalkozások eddig jellemzően azt kommunikálták, hogy megbízható, szakszerű, magas színvonalú ellátást kínálnak, ám a felmérés során arra kerestük a választ, elegendőnek tartják-e ezt a páciensek. Nagyon úgy tűnik, hogy nem” – kommentálta az eredményeket Vaszary Ádám, a betegbarát projekt ötletgazdája, alapítója. A kezdeményezés célja egy olyan minősítési rendszer kialakítása, amellyel a betegek számára fontos paraméterek mentén lehet értékeli a magánegészségügyi szolgáltatókat.

Beszédes eredmények

Az Ipsos által készített felmérésből ugyanis kiderül, hogy a hazai lakosság szerint a legismertebb magánegészségügyi szolgáltatók nem fordítanak kellő figyelmet több fontos szempontra. Az egyik, hogy ügyfeleik megfizethetőnek tartsák a szolgáltatásaikat. A páciensek természetesen az ár/érték arányt jelölték meg a fő döntési szempontnak, amely alapján kiválasztják szolgáltatójukat. Ez szerepel az első helyen 28 százalékuknál.

Véleményvezér

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.
Jó hír, mégsem pusztul el a világ

Jó hír, mégsem pusztul el a világ 

Sokan úgy gondolják, hogy addig létezik a világ, amíg vannak méhek.
Hadházy Ákos küzd, mint malac a jégen

Hadházy Ákos küzd, mint malac a jégen 

Hivatalos volt-e Orbán Viktor legutóbbi útja Amerikába?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo