Nagyon olcsók a magyarországi szállodák

Szobafoglaltságban jól teljesített júliusban Budapest, az átlag szobaárakat tekintve azonban csak a 28. helyen végzett a vizsgált 31 európai nagyváros közül - közölte a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ), a nemzetközi és hazai szállodaipar 2012. január-júliusi teljesítményéről szóló értékelésében.

A turisztikai piackutatással foglalkozó STR Global társaság legfrissebb felmérése alapján készített elemzés szerint júliusban a szobafoglaltság szempontjából Budapest a 17. helyet szerezte meg. Ám a nettó átlag szobaárat tekintve csak a 28. helyen, az egy kiadható szállodai szobára jutó árbevételt (revpar) vizsgálva pedig a 26. helyen végzett a 31 város közül.

Javulhat a helyzet a magyar hotelpiacon
Nőtt a vendégszám, új hoteleket adtak át, s három felsőkategóriás szálloda is új gazdára talált. A Colliers International ingatlan-tanácsadó idei első félévet értékelő elemzésében bizakodó a jövőt illetően elsősorban a külföldi vendégforgalom alakulásával összefüggésben. Az esztendő második fele a már rendelkezésre álló adatok alapján jól indult, bár az árakat illetően sok pozitívumot még nem tartalmaznak a beszámolók.
Mérsékelten emelkedtek a szobaárak

Az év első hét hónapját nézve a magyar főváros szállodai szobafoglaltságban a 27., a nettó átlag szobaárban és az egy kiadható szállodai szobára jutó árbevételben is a 29. helyre került. A foglaltság csupán 1,4 százalékpontot javulva 55,8 százalékot ért el, a bruttó 17 880 forint átlag szobaár 3,5 százalékkal lett csak magasabb, mint tavaly január-júliusban.

Az idén az első hét hónapban a magyarországi szállodák kihasználtsága 45,2 százalékos lett, ami csupán 0,6 százalékponttal jobb a múlt évinél. A bruttó átlag szobaár 4,4 százalékkal javult, ami lényegesen elmarad a KSH által a vizsgált időszakra jelzett 6 százalékos inflációtól. A revpar erősödése is elmaradt a forint árfolyamának euróhoz viszonyított gyengülésétől.

Romlott a jövedelmezőség

A magyarországi szállodák összes szobaárbevétele 74 milliárd forint volt az első hét hónapban, 13,4 százalékkal magasabb a múlt évinél. Ez a gazdasági válság előtti utolsó évben, 2008-ban elért 68 milliárd forintnál 8,8 százalékkal több.

Ugyanebben az időszakban Budapesten a szállodák összes szobaárbevétele 39 milliárd forint volt, ami 10,9 százalékkal múlta felül 2011 hasonló időszakát. Ez a 2008 évi, négy évvel ezelőtti árbevételt csak 1,8 százalékkal haladja meg.

A balatoni régióban levő szállodák összes szobaárbevétele 2012 első hét hónapjában 10,4 milliárd forint volt, 11,1 százalékkal magasabb a tavalyinál, a 2008-as árbevételnél pedig 4,1 százalékkal több.

Év végén is cafetéria!
Ezekben a hónapokban a munkáltatók és hr-es kollégáik jobbára már a jövő évi juttatásokat tervezik, de néhány cafeteria-elem még ilyenkor, év végén is adható például prémium gyanánt. A témával bővebben a Piac&Profit innen elérhető összeállítása foglalkozott.
SZÉP-en terjed a kártya

A belföldi keresletben jelentős szerepet játszó üdülési csekk forgalma 2012 első hét hónapjában a szállodákban csaknem 2,1 milliárd forint, a SZÉP-kártya forgalma 2,9 milliárd forint volt. Ez utóbbi a lassú évkezdés után idén július végére már csaknem 40 százalékkal meghaladta az üdülési csekk forgalmát.

Véleményvezér

Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában

Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában 

A kormány által meghirdetett munkaalapú gazdaság önmagában kevés a felzárkózáshoz.
Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo