A reklámok által elért nézők aránya – nálunk is elterjedt angol szakmai kifejezéssel a Gross Rating Point (GRP) – azt fejezi ki, hogy egy reklámszpot sugárzásai hány kontaktust értek el a vizsgált célcsoport tagjai körében. Mivel egy-egy nézőt többször is elérhet a reklám, túllépheti a 100 százalékot a GRP mutatójának összege. Számolásánál összeadják a reklám minden egyes sugárzása során elért közönségét.
Sörnél a július–szeptember között regisztrált 20 738 százalékos GRP több mint duplája a tavalyi harmadik negyedévinek. A puding- és tejalapú desszert GRP-je 10 295 százalék, ami másfélszer annyi, mint a múlt évi hasonló periódusban. Szénsavas üdítőitalnál a 10 041 százalékos GRP 35 százalék növekedést jelent.
Az összes élelmiszer, háztartási vegyi és kozmetikai termék hazai tévéreklámjai az idei harmadik negyedévben 187 361 százalékos GRP-t értek el; 11 százalékkal többet, mint a tavalyi hasonló periódus során.
Említést érdemel, hogy a top húsz termékosztály közül több mint háromszorosára nőtt a hajápolási termékek GRP-értéke. Továbbá kétszeresére emelkedett a sör és a macskaeledel esetében is, de kávénál is csaknem a dupláját érte el, egyik harmadik negyedévről a másikra.
Élelmiszerek, háztartási vegyi áruk és kozmetikumok tévéreklámjára idén július–szeptember között a vállalatok listaáron (kedvezmények nélkül) 76 milliárd 170 millió forintot költöttek; 27 százalékkal többet, mint a tavalyi hasonló időszak alatt. A valós költés ennél lényegesen alacsonyabb lehet, mivel a televíziós társaságok különböző mértékű kedvezményeket adnak a hirdetőknek.
Ami nézettség szempontjából a csatornák pozícióját illeti: az általános szórakoztató csatornák részesedése 18 százalékról 20-ra emelkedett, az idei és tavalyi harmadik negyedév összehasonlításában. A film- és a hírcsatornák részesedése kismértékben nőtt, 10, illetve 4 százalékra. A gyerekcsatornák 5 százalékos mutatója nem változott tavaly július–szeptemberhez viszonyítva.
Az idei harmadik negyedév „nyertesei” leginkább a két országos kereskedelmi csatornától (RTL Klub és TV2) vontak el nézőket. Utóbbiak együttes részesedése 28 százalékról 24-re csökkent. Ezzel egy időben a közszolgálati csatornák együttes közönségaránya 17-ről 18 százalékra emelkedett.