Biztató kilátások a háztartási nagygép piacon

A háztartási nagygép piacon beindult fejlődés az idei év első hónapjainak Retail&Technology adatai szerint továbbra is pozitív irányban halad. A nyári hónapokban nagyobb arányban keresett hűtő- és fagyasztókészülékek iránti igény idén már tavasszal fokozottan jelentkezett, így a fő szezonnak számító július-augusztus biztató kilátásokkal kecsegtethet.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A növekedésnek indult háztartási nagygép piac úgy tűnik, 2013 első hónapjaiban pozitív tendenciát követ, hiszen a legtöbb kategóriában folyamatosan bővül az értékesítés az előző év azonos időszakaihoz képest.

Kép: SXC

A hűtőszekrények és fagyasztók fő szezonjának számító hónapok – július, augusztus – még épp csak megkezdődtek, ám az előjelek már most biztatók. A kereskedők is erre az időszakra hegyezik ki az akcióikat, illetve csereakciókkal próbálják ösztönözni a vásárlókat.

Az időjárás is nagyban befolyásolja a hűtőpiacot, jellemzően nagy melegben több hűtőt kell lecserélni. Míg 2011-ben még egyenletesebben oszlott el a szezon a nyári hónapok között, addig 2012-ben elsősorban a július „mentette meg” a hűtőszezont. Az előző évek tendenciái bár azt mutatják, hogy júliusban csúcsosodik ki leginkább a hűtők értékesítésének trendgörbéje, idén látszólag már tavasszal (április-május körül) megtört a jég és növekedésnek indult az eladás volumene. A fő szezon pedig még ezután következik.

Az árak stagnálnak

A már mögöttünk hagyott hónapokat vizsgálva megállapítható, hogy míg a hűtők piacán az első öt hónap értékesítési volumene 5 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakának értékét, addig a fagyasztók piaca már 10 százalékkal jobb eredményeket mutatott. Az átlagárak alig változnak: hűtőknél 0,5 százalékos növekedést, míg a fagyasztóknál 1,6 százalékos csökkenés figyelhető meg.

Beindult a lakossági fogyasztás
A kiskereskedelmi forgalomról szóló statisztikák, ha nem is fényes optimizmusról, de éledező érdeklődésről szólnak az elmúlt időben. A Központi Statisztikai Hivatal legutóbb publikált gyorsjelentése szerint május 2,5 százalékos bővülést hozott éves összehasonlításban elsősorban az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelem, illetve az üzemanyag-értékesítés emelkedésének volt köszönhetően. A pozitív trend elemzői várakozások szerint az esztendő hátralévő részében is megmaradhat.
Hűtőtípusok közül továbbra is a kétajtós alulfagyasztós modellek a legkeresettebbek: az értékesített készülékek 44 százalékát ez a típus adja; de a kétajtós felülfagyasztós modellek is jól fogytak, hiszen minden negyedik eladott berendezés ebből a kategóriából került ki. A side-by-syde és a beépíthető típusok eladása nem nőtt, ezek azonban csak egy kis szegmenset jelentenek.

Lényegi szempont az energiahatékonyság

Az energiahatékonyság egyre fontosabb tényezővé válik: mind a vásárlók, mind a gyártók nagy hangsúlyt fektetnek e kérdésre. Az eladott hűtők háromnegyede A+-os, míg az A++ és A+++ modellekből is egyre több fogy – előbbi 16 százalékot, az utóbbi pedig 2 százalékot tesz ki – köszönhetően annak is, hogy egyre bővül a magasabb energiaosztályú modellek száma, és az EU is szigorúan szabályozza az energiabesorolásokat.

Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo