Válságban kelendőbb a Széchenyi-kártya

A Széchenyi Kártya a mikro-, kis- és középvállalkozások részére kialakított kedvezményes kamatozású, állami támogatásban részesített hitelkonstrukció iránti érdeklődés a takarékszövetkezeteknél az utóbbi hónapokban meghaladott minden korábban tapasztalt mértéket.

A Széchenyi Kártya mára a hitelprogramban részt vevők számára státuszszimbólummá vált: egyfajta indikátora a vállalkozások megbízhatóságának, banki finanszírozhatóságának. Vonzerejét és egyben jelentőségét 2008-ban két tényező is növelte: egyrészt júniustól tovább nőtt a konstrukció rugalmassága (Széchenyi Kártya 2), másrészt az ősz folyamán kiteljesedő pénzügyi válság jelentős forrásszűkülést eredményezett a vállalkozások életében, ami miatt ez a finanszírozási lehetőség még fontosabbá vált.

A 2003-ban indult Széchenyi Kártya forgalmazásába a Takarékszövetkezeti Integráció hitelintézetei 2004 októberében kapcsolódtak be: igazán országos lefedettséget ekkor kapott a konstrukció, a részt vevő 1100 takarékszövetkezeti kirendeltség révén közvetlenül eljutva a kistelepülésekre is. A Széchenyi Kártya 2 forgalmazását a takarékszövetkezetek már az elsők között indították el.

Az elmúlt négy év során a szektor komoly eredményeket ért el a Széchenyi Kártyához kapcsolódó finanszírozásban: több mint 19 ezer hitelszerződés nyomán közel 108 milliárd forintnyi hitelkeretet nyitott ügyfeleinek. 2005-ben a Széchenyi Kártya az ügyletek 15%-a, míg 2008-ban már csaknem harmada valamelyik takarékszövetkezetben jött létre. Ez utóbbi közel 6000 szerződést jelent. A rendelkezésre bocsátott hitelkeret ebben az időszakban mintegy 36,5 milliárd forint volt. Ezzel a szektor a termék egyik vezető forgalmazójává vált.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo