A Széchenyi Kártya mára a hitelprogramban részt vevők számára státuszszimbólummá vált: egyfajta indikátora a vállalkozások megbízhatóságának, banki finanszírozhatóságának. Vonzerejét és egyben jelentőségét 2008-ban két tényező is növelte: egyrészt júniustól tovább nőtt a konstrukció rugalmassága (Széchenyi Kártya 2), másrészt az ősz folyamán kiteljesedő pénzügyi válság jelentős forrásszűkülést eredményezett a vállalkozások életében, ami miatt ez a finanszírozási lehetőség még fontosabbá vált.
A 2003-ban indult Széchenyi Kártya forgalmazásába a Takarékszövetkezeti Integráció hitelintézetei 2004 októberében kapcsolódtak be: igazán országos lefedettséget ekkor kapott a konstrukció, a részt vevő 1100 takarékszövetkezeti kirendeltség révén közvetlenül eljutva a kistelepülésekre is. A Széchenyi Kártya 2 forgalmazását a takarékszövetkezetek már az elsők között indították el.
Az elmúlt négy év során a szektor komoly eredményeket ért el a Széchenyi Kártyához kapcsolódó finanszírozásban: több mint 19 ezer hitelszerződés nyomán közel 108 milliárd forintnyi hitelkeretet nyitott ügyfeleinek. 2005-ben a Széchenyi Kártya az ügyletek 15%-a, míg 2008-ban már csaknem harmada valamelyik takarékszövetkezetben jött létre. Ez utóbbi közel 6000 szerződést jelent. A rendelkezésre bocsátott hitelkeret ebben az időszakban mintegy 36,5 milliárd forint volt. Ezzel a szektor a termék egyik vezető forgalmazójává vált.