Válságban kelendőbb a Széchenyi-kártya

A Széchenyi Kártya a mikro-, kis- és középvállalkozások részére kialakított kedvezményes kamatozású, állami támogatásban részesített hitelkonstrukció iránti érdeklődés a takarékszövetkezeteknél az utóbbi hónapokban meghaladott minden korábban tapasztalt mértéket.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A Széchenyi Kártya mára a hitelprogramban részt vevők számára státuszszimbólummá vált: egyfajta indikátora a vállalkozások megbízhatóságának, banki finanszírozhatóságának. Vonzerejét és egyben jelentőségét 2008-ban két tényező is növelte: egyrészt júniustól tovább nőtt a konstrukció rugalmassága (Széchenyi Kártya 2), másrészt az ősz folyamán kiteljesedő pénzügyi válság jelentős forrásszűkülést eredményezett a vállalkozások életében, ami miatt ez a finanszírozási lehetőség még fontosabbá vált.

A 2003-ban indult Széchenyi Kártya forgalmazásába a Takarékszövetkezeti Integráció hitelintézetei 2004 októberében kapcsolódtak be: igazán országos lefedettséget ekkor kapott a konstrukció, a részt vevő 1100 takarékszövetkezeti kirendeltség révén közvetlenül eljutva a kistelepülésekre is. A Széchenyi Kártya 2 forgalmazását a takarékszövetkezetek már az elsők között indították el.

Az elmúlt négy év során a szektor komoly eredményeket ért el a Széchenyi Kártyához kapcsolódó finanszírozásban: több mint 19 ezer hitelszerződés nyomán közel 108 milliárd forintnyi hitelkeretet nyitott ügyfeleinek. 2005-ben a Széchenyi Kártya az ügyletek 15%-a, míg 2008-ban már csaknem harmada valamelyik takarékszövetkezetben jött létre. Ez utóbbi közel 6000 szerződést jelent. A rendelkezésre bocsátott hitelkeret ebben az időszakban mintegy 36,5 milliárd forint volt. Ezzel a szektor a termék egyik vezető forgalmazójává vált.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo