Újabb támadás a baleseti adó ellen

Alacsonyabb legyen a fuvarozókra a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás (kgfb) 30 százalékára tervezett baleseti adó kulcs - kéri három teherfuvarozó szakmai szervezet Matolcsy György nemzetgazdasági minisztert.

Mi és ki ránthatja ki a gödörből a magyar gazdaságot?
Elkerülhetőek még a megszorítások?
Kik állják a 14. havi nyugdíj cechét?

Online Klasszis Klub élőben Petschnig Mária Zitával!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. november 26. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete, Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete és a Nemzeti Összefogás Fuvarozói Fórum szerint a nemzetközi forgalomban részt vevő járművekre más adószabályokat kellene alkalmazni, ugyanis a külföldön okozott balesetek terheit nem a magyar egészségkasszának kell állnia. Fennáll annak veszélye is, hogy az üzemeltetők egy másik uniós országban helyezik forgalomba a járművet ez pedig a hazai költségvetéstől vonna el bevételeket. A szervezetek azt javasolják, hogy ha az adót bevezetik, a fuvarozó gépjárművek 50 százalékos kedvezményben részesüljenek.

A biztosítási díj jelenleg egy fuvarozó vállalkozás kiadásainak 2,5-3 százalékát teszi ki. Ennek emelkedése - a működési költségek amúgy is drasztikus növekedésével együtt - előre nem látható következményekkel járhat, különösen a 7,5 tonna alatti járművekkel rendelkező fuvarozóknál.


Sokba kerülhet a fuvarozóknak az új adónem
Fotó: sxc

Egy másik levezetés szerint az éves költségnövekedés egy vontató esetében elérheti a 100-120 ezer forintot. Ha a kormányzat el szeretné kerülni az új adónem inflációt gerjesztő hatásait, annak mértéke nem lehet magasabb évi 30 ezer forintnál, vagy százalékos díjmegállapítás esetén a kgfb-díj 10 százalékánál - áll a közleményben.

A 375 ezer magyarországi tehergépjármű kötelező biztosítási díjára január 1-től rárakodó adó a kis és nagyvállalkozásokat egyaránt érintené. Egy 15 autóval rendelkező kisebb budapesti pékség esetében például a biztosítási díjak növekedése 3-400 ezer, míg egy 100 járművel rendelkező kamionflotta esetében 10 millió forint lenne évente, így akár az élelmiszerek ára is emelkedhet - írja a Biztositas.hu.

A biztosítási szakma is bajba kerülhet

Az adót is tartalmazó törvénycsomagot ugyanis már csak a kötelező díjak október 30-ai kihirdetését követően fogadhatja el a parlament, így a Biztosítás.hu szerint könnyen előfordulhat, hogy miközben az autósok a kampányban majd azt hiszik, hogy spórolnak a kötelezőjükön, a januárban hatályossá váló adó miatt mégis magasabb díjat fizethetnek jövőre. A biztosítók a várható rekordszámú fogyasztói panasz elkerülése érdekében - a PSZÁF-hoz fordultak iránymutatásért.

Különbözőképpen vélekednek a biztosítók arról, hogyan kellene tájékoztatni a novemberben biztosítót váltó ügyfeleket a várható baleseti adóról, abban azonban egyetértenek, hogy a meghirdetésre kerülő díjaikba nem teszik bele a 30 százalékos díjemelkedést hozó adót. Nem valószínű ugyan, hogy a kormány a tervezett baleseti adót elengedve lemondana az ennek kapcsán várható 27 milliárd forint bevételről, de ameddig a törvény nincs kihirdetve, a jogkövető biztosítók nem tehetnek másként, mint adó nélkül hirdetnek díjat.

Véleményvezér

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.
Mit okoz a fedezetlen nyugdíjemelés?

Mit okoz a fedezetlen nyugdíjemelés? 

A repülőrajt elmaradt, helyette választási pénzszórás folyik.
Trump korbácsot ragad Putyin ellen

Trump korbácsot ragad Putyin ellen 

Putyinnak most már keményebben odavágnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo