Újabb támadás a baleseti adó ellen

Alacsonyabb legyen a fuvarozókra a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás (kgfb) 30 százalékára tervezett baleseti adó kulcs - kéri három teherfuvarozó szakmai szervezet Matolcsy György nemzetgazdasági minisztert.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete, Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete és a Nemzeti Összefogás Fuvarozói Fórum szerint a nemzetközi forgalomban részt vevő járművekre más adószabályokat kellene alkalmazni, ugyanis a külföldön okozott balesetek terheit nem a magyar egészségkasszának kell állnia. Fennáll annak veszélye is, hogy az üzemeltetők egy másik uniós országban helyezik forgalomba a járművet ez pedig a hazai költségvetéstől vonna el bevételeket. A szervezetek azt javasolják, hogy ha az adót bevezetik, a fuvarozó gépjárművek 50 százalékos kedvezményben részesüljenek.

A biztosítási díj jelenleg egy fuvarozó vállalkozás kiadásainak 2,5-3 százalékát teszi ki. Ennek emelkedése - a működési költségek amúgy is drasztikus növekedésével együtt - előre nem látható következményekkel járhat, különösen a 7,5 tonna alatti járművekkel rendelkező fuvarozóknál.


Sokba kerülhet a fuvarozóknak az új adónem
Fotó: sxc

Egy másik levezetés szerint az éves költségnövekedés egy vontató esetében elérheti a 100-120 ezer forintot. Ha a kormányzat el szeretné kerülni az új adónem inflációt gerjesztő hatásait, annak mértéke nem lehet magasabb évi 30 ezer forintnál, vagy százalékos díjmegállapítás esetén a kgfb-díj 10 százalékánál - áll a közleményben.

A 375 ezer magyarországi tehergépjármű kötelező biztosítási díjára január 1-től rárakodó adó a kis és nagyvállalkozásokat egyaránt érintené. Egy 15 autóval rendelkező kisebb budapesti pékség esetében például a biztosítási díjak növekedése 3-400 ezer, míg egy 100 járművel rendelkező kamionflotta esetében 10 millió forint lenne évente, így akár az élelmiszerek ára is emelkedhet - írja a Biztositas.hu.

A biztosítási szakma is bajba kerülhet

Az adót is tartalmazó törvénycsomagot ugyanis már csak a kötelező díjak október 30-ai kihirdetését követően fogadhatja el a parlament, így a Biztosítás.hu szerint könnyen előfordulhat, hogy miközben az autósok a kampányban majd azt hiszik, hogy spórolnak a kötelezőjükön, a januárban hatályossá váló adó miatt mégis magasabb díjat fizethetnek jövőre. A biztosítók a várható rekordszámú fogyasztói panasz elkerülése érdekében - a PSZÁF-hoz fordultak iránymutatásért.

Különbözőképpen vélekednek a biztosítók arról, hogyan kellene tájékoztatni a novemberben biztosítót váltó ügyfeleket a várható baleseti adóról, abban azonban egyetértenek, hogy a meghirdetésre kerülő díjaikba nem teszik bele a 30 százalékos díjemelkedést hozó adót. Nem valószínű ugyan, hogy a kormány a tervezett baleseti adót elengedve lemondana az ennek kapcsán várható 27 milliárd forint bevételről, de ameddig a törvény nincs kihirdetve, a jogkövető biztosítók nem tehetnek másként, mint adó nélkül hirdetnek díjat.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo