Aczél Gábor, a Magyar Építészkamara elnökségi tagja, a bírálóbizottság szakmai alelnöke elmondta: a terület presztízse és városfejlesztő hatása volt az elbírálás két fő szempontja, bár tisztában voltak azzal, hogy a két szempont némileg ellentmond egymásnak.
Közölte: a három területet a zsűri jelentős vitái és többszöri szavazása után jelölték ki, végül azonban teljes volt az konszenzus a grémiumban. A Dél-pesti Duna-partról elmondta: városfejlesztési hatása vitathatatlan, presztízse azonban csak nagyobb távlatban alakul majd ki várhatóan.
A Nyugati Pályaudvart és a Déli Pályaudvart, ahol a vasúti közlekedési területek lefedését is tartalmazták a pályázatok, rokonterületeknek nevezte. Jellemzése szerint mindkettő mélyen beépült a városba, ugyanakkor jelentős törést jelentenek a városszövetben. Az előbbinél a városfejlesztési és területfelértékelő hatást, az utóbbinál a már jelenleg is meglévő presztízst említette előnyként.
A Népszabadság szerda reggeli cikke által beharangozott foragtókönyv szerint a Nyugati pályaudvar lesz majd a befutó, ebben az esetben nagy valószínűséggel a Trigránit építené meg a kormányzati negyedet.
A Déli pályaudvar környékét kevesen tartják esélyesnek, mivel először a pályaudvart kellene elköltöztetni, s csak azután kezdődhetne el a kormányzati negyed felépítése. A kormányzat tervei szerint már 2008-ra beköltöznének az új negyedbe.