Nagyot ugrottak a gépjárműbiztosítási díjak

Mától hetente frissülő index segítségével követhető nyomon a személyautók kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) átlagdíjának alakulása. A szolgáltatás nem csupán a teljes személyautó-állományra, hanem annak bónuszfokozat és teljesítmény alapján meghatározott részterületeire is naprakész adatokat szolgáltat. A Netrisk Kgfb-index aktuális értéke azt mutatja, hogy 2013. január elseje, a díjhirdetési liberalizáció bevezetése óta a személyautók köteleződíja átlagosan 15 százalékkal emelkedett.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Január elseje óta a biztosítóknak nem egyetlen időpontban, egy évvel előre kell meghirdetniük kgfb-tarifáikat: azokon legalább hatvan nappal korábban, de akár naponta módosíthatnak. Az eddigi fejlemények azt mutatják, hogy ezt a lehetőséget a társaságok alaposan ki is használják: az elmúlt hat hónapban több tucat tarifahirdetésre került sor. Volt olyan biztosító, amelyik egymaga öt alkalommal változtatott a díjain. Ez az új gyakorlat jelentősen megnehezítette a kgfb-díjak változásának folyamatos követését - áll a Netrisk témában kiadott közleményében.

„A Netrisk Kgfb-index tanúsága szerint az átlagdíjak az első félévben jelentősen, csaknem 15 százalékos mértékben emelkedtek – magyarázza Sebestyén László, a Netrisk.hu vezérigazgatója. – A korábbi hetek, hónapok adataiból az is kiolvasható, hogy különösen március második felétől volt jelentős az emelkedés: ekkor néhány hét alatt közel kétezer forinttal nőtt az átlagdíj mértéke, hogy aztán gyakorlatilag az új, magasabb szinten álljon be az érték.”

Mivel az egyes személyautó-kategóriák átlagdíjai jelentősen eltérnek egymástól, a Netrisk.hu külön átlagdíjat is közöl kis-, közép-, illetve nagykategóriás járművekre. Szintén a könnyebb eligazodást segíti, hogy mindezt a két leggyakoribb kártörténeti osztályban, B10-ben és A0-ban is számolja. Ebből a bontásból az is kiderül, hogy az elmúlt félévben leginkább a 150 kW feletti teljesítményű autók kötelező díja emelkedett: A0-ban a negyedével, míg B10-ben jelenleg a felével is többet kell fizetni egy ilyen autó kötelezőjéért, mint az év elején.

„A Netrisk.hu-n keresztül megrendelt kgfb-szerződések adatai alapján számított fenti átlagdíjak egy adott személyautó esetében csak tájékozódási értéket jelentenek. Az adott járműre és üzembentartójára vonatkozó díj ugyanis számos más paramétertől (lakhely, életkor, egyéb személyre szabott kedvezmények) is függ – teszi hozzá a Netrisk.hu vezérigazgatója. – Ugyanakkor megfelelő támpontként szolgálhatnak az autósok számára. Ha ugyanis valaki a biztosítójától az adott értéket jóval meghaladó díjajánlatot kap, számára mindenképpen javasolt az ajánlat elfogadása előtt más biztosítók ajánlatával is megismerkedni.”

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo