Nagyot ugrottak a gépjárműbiztosítási díjak

Mától hetente frissülő index segítségével követhető nyomon a személyautók kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) átlagdíjának alakulása. A szolgáltatás nem csupán a teljes személyautó-állományra, hanem annak bónuszfokozat és teljesítmény alapján meghatározott részterületeire is naprakész adatokat szolgáltat. A Netrisk Kgfb-index aktuális értéke azt mutatja, hogy 2013. január elseje, a díjhirdetési liberalizáció bevezetése óta a személyautók köteleződíja átlagosan 15 százalékkal emelkedett.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Január elseje óta a biztosítóknak nem egyetlen időpontban, egy évvel előre kell meghirdetniük kgfb-tarifáikat: azokon legalább hatvan nappal korábban, de akár naponta módosíthatnak. Az eddigi fejlemények azt mutatják, hogy ezt a lehetőséget a társaságok alaposan ki is használják: az elmúlt hat hónapban több tucat tarifahirdetésre került sor. Volt olyan biztosító, amelyik egymaga öt alkalommal változtatott a díjain. Ez az új gyakorlat jelentősen megnehezítette a kgfb-díjak változásának folyamatos követését - áll a Netrisk témában kiadott közleményében.

„A Netrisk Kgfb-index tanúsága szerint az átlagdíjak az első félévben jelentősen, csaknem 15 százalékos mértékben emelkedtek – magyarázza Sebestyén László, a Netrisk.hu vezérigazgatója. – A korábbi hetek, hónapok adataiból az is kiolvasható, hogy különösen március második felétől volt jelentős az emelkedés: ekkor néhány hét alatt közel kétezer forinttal nőtt az átlagdíj mértéke, hogy aztán gyakorlatilag az új, magasabb szinten álljon be az érték.”

Mivel az egyes személyautó-kategóriák átlagdíjai jelentősen eltérnek egymástól, a Netrisk.hu külön átlagdíjat is közöl kis-, közép-, illetve nagykategóriás járművekre. Szintén a könnyebb eligazodást segíti, hogy mindezt a két leggyakoribb kártörténeti osztályban, B10-ben és A0-ban is számolja. Ebből a bontásból az is kiderül, hogy az elmúlt félévben leginkább a 150 kW feletti teljesítményű autók kötelező díja emelkedett: A0-ban a negyedével, míg B10-ben jelenleg a felével is többet kell fizetni egy ilyen autó kötelezőjéért, mint az év elején.

„A Netrisk.hu-n keresztül megrendelt kgfb-szerződések adatai alapján számított fenti átlagdíjak egy adott személyautó esetében csak tájékozódási értéket jelentenek. Az adott járműre és üzembentartójára vonatkozó díj ugyanis számos más paramétertől (lakhely, életkor, egyéb személyre szabott kedvezmények) is függ – teszi hozzá a Netrisk.hu vezérigazgatója. – Ugyanakkor megfelelő támpontként szolgálhatnak az autósok számára. Ha ugyanis valaki a biztosítójától az adott értéket jóval meghaladó díjajánlatot kap, számára mindenképpen javasolt az ajánlat elfogadása előtt más biztosítók ajánlatával is megismerkedni.”

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo