Mire figyeljünk biztosítóváltáskor?

Az alkuszok meggyőződése, hogy a fogyasztóknak az évről-évre ismétlődő KGFB kampányidőszakban, megfelelő szakmai ismertekkel rendelkező segítőre van szükségük ahhoz, hogy valóban a számukra legmegfelelőbb biztosítást találhassák meg.

A "mezei halandó" tehetetlenül áll a rázúduló, számára átláthatatlan információzuhatagban. A helyzetet csak tovább rontja, hogy bizonyos piaci szereplők sokszor még a ténylegesnél is bonyolultabb, elrettentőbb képet festenek a helyzetről. Éppen ezért az Alkusz Szövetség a szakma egyik legfontosabb feladatának tekinti a fogyasztók szakszerű, biztosító semleges tájékoztatását.

Problémák

  • A szerződések felmondásának határideje (2005. dec.1., de lehetőleg minél előbb)        

A kötelező biztosítási szerződések felmondására november 1. és december 1. között van lehetőség. Célszerű a felmondást - a rendelkezésre álló 1 hónap ellenére - minél hamarabb benyújtani az illetékes biztosítóhoz, semmiképpen nem az utolsó pillanatra hagyva azt. Feltétlenül számolni kell mind a biztosítók, mind a posta kampányidőszak alatti túlterheltségére.

  • A szerződések felmondásának formai követelményei (a felmondás érkeztetése!)

A biztosítási szerződés felmondását minden esetben írásban kell az illetékes biztosító felé benyújtani. Amennyiben postai úton kívánjuk eljuttatni a felmondást a biztosítóhoz, kifejezetten ajánlott a levél tértivevényes módon való postázása. Ebben az esetben is gondolni kell a hosszú feldolgozási időre, így, jóval a december 1-jei határidő előtt érdemes a felmondást feladni a biztosítónak.

A Polgári Törvénykönyv 2004. decemberi módosítása óta lehetőség van a felmondás telefaxon történő eljuttatására is, de a postai út, és a telefax választása esetén is számolnunk kell azzal, hogy a felmondás esetleges elkeveredése bonyodalmakat okozhat az új szerződés megkötésében.

Az ügyfeleknek igénybe vehetik egy független szakértő, a biztosítási alkusz segítségét. Ebben az esetben az alkusz gondoskodik a felmondó levél biztosítóhoz való eljuttatásáról. Nagyon lényeges, hogy szövetségünk azt javasolja tagjai számára, hogy a felmondásokat ne postai úton, hanem személyesen juttassák el a biztosítókhoz, így a felmondó levél nem keveredhet el, és nem érkezik megkésve.

#page#

  • Kártörténeti igazolások beszerzése - bemutatása

A szerződés felmondását követően gondoskodnunk kell a kötelező biztosításunkhoz tartozó kártörténeti igazolások beszerzéséről. Ezt a korábbi biztosítónktól kell igényelnünk. A beszerzést követően az igazolást el kell juttatnunk új biztosítónkhoz. Ez két szempontból is fontos: egyrészt csak így, a kártörténeti- (közismert nevén a bonus-malus) igazolással érvényesíthetjük árkedvezményünket az új szerződésünkre; másrészt, amennyiben nem juttatjuk el időben az említett igazolást új biztosítónkhoz, úgy a biztosítónak törvényi kötelessége új ügyfelét a legrosszabb, malus 4-es kategóriába besorolni. Az igazolás benyújtására a megkötéstől számítva 90 nap áll a rendelkezésünkre.

A B10 és M4 között 4-szeres a díjszorzó, és az átsorolás sok-sok évre veti vissza az erre nem gondoló, a biztosítás területén járatlan szerződőt!!

Az ügyfeleknek természetesen lehetőségük van ebben az esetben is alkuszi segítség igénybevételére. Ekkor az alkusz segít felvenni a kapcsolatot a korábbi biztosítóval, gondoskodik a kártörténeti igazolás beszerzéséről, figyelemmel kíséri a határidőket, majd gondoskodik arról, hogy az igazolás a megfelelő időben és módon megérkezzen az új biztosítóhoz.

  • Díjfizetés - csekk kiküldés

Az új biztosítási szerződés megkötését követően 30 nap áll a biztosító rendelkezésére ahhoz, hogy amennyiben az ügyfél a csekken történő befizetést választotta, a következő időszakra vonatkozó csekket megküldje. Sajnos előfordul, hogy a biztosító nem postázza időben a csekket.

Ekkor az ügyfél esetleges fizetési késedelme esetén - a jelenlegi bírói gyakorlat szerint -, mivel az ügyfél a fizetési kötelezettségének egyéb elérhető módon is eleget tudott volna tenni, a szerződése az esedékességtől számított 30 nap elteltével díj-nemfizetés miatt megszűnik.

Éppen ezért, ha a csekkes befizetést választó ügyfelek az adott időszakra vonatkozó csekket a díjfizetésre előírt határidőt megelőzően nem kapják meg, célszerű a díj befizetésének egyéb módját választaniuk. Ebben az esetben is célszerű az alkuszi segítséget igénybe venni, ugyanis az alkusz személyesen veszi fel a kapcsolatot az érintett biztosítóval, gondoskodik a csekk megérkezéséről, illetve szükség esetén közreműködik a díj biztosítóhoz való eljuttatásában

Véleményvezér

Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak

Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak 

Az orbáni hintapolitikát megelégelték az európai nagyhatalmak.
Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését

Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését 

Drukkolunk Orbán Viktornak, hogy jobb költségvetést írjon Brüsszelnél.
Befellegzett a visegrádi négyeknek

Befellegzett a visegrádi négyeknek 

Mélyponton a magyar-lengyel kapcsolatok.
Hamar kitiltották a Harcosok Klubjából a könyvelők alelnökét

Hamar kitiltották a Harcosok Klubjából a könyvelők alelnökét 

Nem kívánatos a könyvelő a Harcosok Klubjában.
Arcul köpte az örményeket egy fideszes országgyűlési képviselő

Arcul köpte az örményeket egy fideszes országgyűlési képviselő 

Oksabb lett volna, ha Hoppál Péter csendben marad.
Magyarország költi a legkevesebbet az egészségügyre az unióban

Magyarország költi a legkevesebbet az egészségügyre az unióban 

Hová tűnik az adófizetők rengeteg pénze?

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo