Itthon a legolcsóbb ruházkodni az unióban

Az Európai Unió átlagos árszínvonalához képest Bulgáriában a legalacsonyabbak az árak, és Dániában kell az embereknek a legmélyebben a zsebükbe nyúlniuk – derül ki az uniós statisztikai hivatal, az Eurostat által közzétett adatokból.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: PP archív

Magyarország, ahol az árak az uniós árszínvonal 60 százalékát érik el, hátulról a negyedik a rangsorban; a legolcsóbb Bulgária és Magyarország között áll az „árversenyben" Lengyelország és Románia is, a többi uniós országban viszont kivétel nélkül magasabbak az árak, mint Magyarországon – közölte az MTI.

Bulgáriában az átlagos árszínvonal mindössze 48 százaléka az uniós átlagnak, Dániában ugyanez a mutató 140 százalék. Drágaságban Dániát Svédország, Luxemburg és Finnország követi, 130 és 123 százalékos mutatókkal.

Az átlagárat összetevőire bontva az is kiderül, hogy Magyarországon az elektronikai cikkek ára közelíti meg leginkább az uniós átlagot; az ilyen termékek ára itthon mindössze hat százalékkal marad el a 28 tagállam átlagától. Ez az a mutató egyébként, amely esetében a legkisebb a szórás a tagállamok átlaga között.

Az élelmiszerek és italok ára Magyarországon az EU-átlag 80 százaléka. Ebben a termékkategóriában viszont Lengyelország a legolcsóbb, ahol az átlag 62 százalékába kerülnek a dolgok, míg Dánia a legdrágább, 140 százalékos mutatójával. Svédországban, Finnországban és Ausztriában is sokkal drágábbak az élelmiszerek az átlagnál.

Az alkoholtartalmú italok és dohánytermékek esetében a magyar árak az EU átlagának 66 százalékát érik el. Ezen a téren a legtöbb ország az átlag körüli vagy az alatti árakkal rendelkezik, az uniós átlagot a britek húzzák fel, ahol ezek a termékek az uniós átlag több mint 160 százalékába kerülnek.

Ruházkodni Magyarországon a legolcsóbb az Európai Unióban, a magyar árak az EU-átlag háromnegyedére rúgnak. Öltözködni Svédországban a legdrágább, ahol az átlag 130 százalékát kell fizetni a ruhákért.

A kosárban a „személyes közlekedési eszközök", autók, motorok is szerepelnek. Ebben a kategóriában Csehország a legolcsóbb, ahol az EU-átlag 81 százalékát kell fizetni az ilyen cikkekért. Nálunk ugyanez a mutató 85 százalékon áll.

A magyar árak között az átlagot lefelé húzó, legolcsóbb termékkategória a szállodáké és éttermeké, amelyek mindössze az EU átlagának 53 százalékába kerülnek. (A szállodások küzdenek is egy új stratégia kialakításáért.) Ezen a téren is Bulgária a legolcsóbb, és Dánia a legdrágább. Előbbiben az átlag 47, utóbbiban pedig 149 százalékát kell kifizetni, de ezen a téren Svédország is csak 3 százalékponttal marad el déli szomszédjától.

Véleményvezér

Sok nagy okos már világháborút lát

Sok nagy okos már világháborút lát 

Az orosz ballisztikus rakéta bevetése egy teszt volt.
Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat

Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat 

A büntetés mértéke nevetséges.
Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo