Itthon a legolcsóbb ruházkodni az unióban

Az Európai Unió átlagos árszínvonalához képest Bulgáriában a legalacsonyabbak az árak, és Dániában kell az embereknek a legmélyebben a zsebükbe nyúlniuk – derül ki az uniós statisztikai hivatal, az Eurostat által közzétett adatokból.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: PP archív

Magyarország, ahol az árak az uniós árszínvonal 60 százalékát érik el, hátulról a negyedik a rangsorban; a legolcsóbb Bulgária és Magyarország között áll az „árversenyben" Lengyelország és Románia is, a többi uniós országban viszont kivétel nélkül magasabbak az árak, mint Magyarországon – közölte az MTI.

Bulgáriában az átlagos árszínvonal mindössze 48 százaléka az uniós átlagnak, Dániában ugyanez a mutató 140 százalék. Drágaságban Dániát Svédország, Luxemburg és Finnország követi, 130 és 123 százalékos mutatókkal.

Az átlagárat összetevőire bontva az is kiderül, hogy Magyarországon az elektronikai cikkek ára közelíti meg leginkább az uniós átlagot; az ilyen termékek ára itthon mindössze hat százalékkal marad el a 28 tagállam átlagától. Ez az a mutató egyébként, amely esetében a legkisebb a szórás a tagállamok átlaga között.

Az élelmiszerek és italok ára Magyarországon az EU-átlag 80 százaléka. Ebben a termékkategóriában viszont Lengyelország a legolcsóbb, ahol az átlag 62 százalékába kerülnek a dolgok, míg Dánia a legdrágább, 140 százalékos mutatójával. Svédországban, Finnországban és Ausztriában is sokkal drágábbak az élelmiszerek az átlagnál.

Az alkoholtartalmú italok és dohánytermékek esetében a magyar árak az EU átlagának 66 százalékát érik el. Ezen a téren a legtöbb ország az átlag körüli vagy az alatti árakkal rendelkezik, az uniós átlagot a britek húzzák fel, ahol ezek a termékek az uniós átlag több mint 160 százalékába kerülnek.

Ruházkodni Magyarországon a legolcsóbb az Európai Unióban, a magyar árak az EU-átlag háromnegyedére rúgnak. Öltözködni Svédországban a legdrágább, ahol az átlag 130 százalékát kell fizetni a ruhákért.

A kosárban a „személyes közlekedési eszközök", autók, motorok is szerepelnek. Ebben a kategóriában Csehország a legolcsóbb, ahol az EU-átlag 81 százalékát kell fizetni az ilyen cikkekért. Nálunk ugyanez a mutató 85 százalékon áll.

A magyar árak között az átlagot lefelé húzó, legolcsóbb termékkategória a szállodáké és éttermeké, amelyek mindössze az EU átlagának 53 százalékába kerülnek. (A szállodások küzdenek is egy új stratégia kialakításáért.) Ezen a téren is Bulgária a legolcsóbb, és Dánia a legdrágább. Előbbiben az átlag 47, utóbbiban pedig 149 százalékát kell kifizetni, de ezen a téren Svédország is csak 3 százalékponttal marad el déli szomszédjától.

Véleményvezér

A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára

A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára 

A munkavállalók a lábukkal szavaznak.
Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo