Itthon a legolcsóbb ruházkodni az unióban

Az Európai Unió átlagos árszínvonalához képest Bulgáriában a legalacsonyabbak az árak, és Dániában kell az embereknek a legmélyebben a zsebükbe nyúlniuk – derül ki az uniós statisztikai hivatal, az Eurostat által közzétett adatokból.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép: PP archív

Magyarország, ahol az árak az uniós árszínvonal 60 százalékát érik el, hátulról a negyedik a rangsorban; a legolcsóbb Bulgária és Magyarország között áll az „árversenyben" Lengyelország és Románia is, a többi uniós országban viszont kivétel nélkül magasabbak az árak, mint Magyarországon – közölte az MTI.

Bulgáriában az átlagos árszínvonal mindössze 48 százaléka az uniós átlagnak, Dániában ugyanez a mutató 140 százalék. Drágaságban Dániát Svédország, Luxemburg és Finnország követi, 130 és 123 százalékos mutatókkal.

Az átlagárat összetevőire bontva az is kiderül, hogy Magyarországon az elektronikai cikkek ára közelíti meg leginkább az uniós átlagot; az ilyen termékek ára itthon mindössze hat százalékkal marad el a 28 tagállam átlagától. Ez az a mutató egyébként, amely esetében a legkisebb a szórás a tagállamok átlaga között.

Az élelmiszerek és italok ára Magyarországon az EU-átlag 80 százaléka. Ebben a termékkategóriában viszont Lengyelország a legolcsóbb, ahol az átlag 62 százalékába kerülnek a dolgok, míg Dánia a legdrágább, 140 százalékos mutatójával. Svédországban, Finnországban és Ausztriában is sokkal drágábbak az élelmiszerek az átlagnál.

Az alkoholtartalmú italok és dohánytermékek esetében a magyar árak az EU átlagának 66 százalékát érik el. Ezen a téren a legtöbb ország az átlag körüli vagy az alatti árakkal rendelkezik, az uniós átlagot a britek húzzák fel, ahol ezek a termékek az uniós átlag több mint 160 százalékába kerülnek.

Ruházkodni Magyarországon a legolcsóbb az Európai Unióban, a magyar árak az EU-átlag háromnegyedére rúgnak. Öltözködni Svédországban a legdrágább, ahol az átlag 130 százalékát kell fizetni a ruhákért.

A kosárban a „személyes közlekedési eszközök", autók, motorok is szerepelnek. Ebben a kategóriában Csehország a legolcsóbb, ahol az EU-átlag 81 százalékát kell fizetni az ilyen cikkekért. Nálunk ugyanez a mutató 85 százalékon áll.

A magyar árak között az átlagot lefelé húzó, legolcsóbb termékkategória a szállodáké és éttermeké, amelyek mindössze az EU átlagának 53 százalékába kerülnek. (A szállodások küzdenek is egy új stratégia kialakításáért.) Ezen a téren is Bulgária a legolcsóbb, és Dánia a legdrágább. Előbbiben az átlag 47, utóbbiban pedig 149 százalékát kell kifizetni, de ezen a téren Svédország is csak 3 százalékponttal marad el déli szomszédjától.

Véleményvezér

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.
Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo