Itt a "kötelező" őrület

A jövő évi tarifák közzétételével indul a 130 milliárd forintosra becsült felelősségbiztosítási piacon a biztosítók harca, az esemény fontosságát jelzi, hogy a pénzügyi felügyelet is ajánlást tett közzé.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A biztosító által elfogadott kárösszeget 15 napon belül ki kell fizetni - egyebek mellett ez áll a PSZÁF ajánlásában, amelyet a kötelező gépjármű felelősségbiztosítást művelő biztosítók részére adott ki, és a felügyelet honlapján is olvasható.

Déri Éva, a PSZÁF ügyvezető igazgató helyettese az MTI-nek elmondta, hogy az ajánlás nem kötelező érvényű, de a szóban forgó dokumentumot együtt készítették valamennyi autós biztosítóval. A kölcsönös kompromisszumok után valamennyi biztosító vállalta az ajánlásban foglaltak betartását.

Az ajánlás két részből áll. Az első a kárrendezés feltételeit tartalmazza, e körben első pont az, hogy minden autós biztosító készítsen kárrendezési szabályzatot, amit tegyen fel a honlapjára is. A felügyelet vállalta, hogy a saját honlapján is közzé teszi a szabályzatokat.

A kárbejelentést úgy kell megszerveznie a biztosítónak, hogy 2 munkanapon belül teljesíthető legyen. A kárigény befogadására további 2 napot ad az ajánlás. A további határidők a kár befogadásától indulnak. A kárfelmérés ettől számítva 3 napon belül történjen meg, illetve 10 munkanapon belül érdemben vizsgálja meg a biztosító az ügyet.

Amennyiben meghatározásra került a kár összege, akkor a biztosító - attól a naptól számítva, amikor a kárösszeget elfogadta - 15 napon belül fizesse is ki azt.

Az ajánlás második része a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás állománykezelésével foglalkozik. Ez az ügyfeleket csak közvetetten érinti.

Csalogató tarifák 

Évek óta kényeztetik november-decemberben az autós biztosítók az ügyfeleiket. A kényeztetés az árakban és a plusz-szolgáltatásokban áll. Miután évről évre több bevételhez jutnak a biztosítók ebből az üzletágból, az előnyöket az egyes preferált csoportok tagjai élvezik. A biztosító váltás vonzerejét fokozza például az olyan nyereménysorsolás, amelynek a fődíja egy autó, de számos ajándék is szerepel a listán. Eddig az ingyenes balesetbiztosítás, vagy autószállítás volt a gyakori, most már megjelent a repülőjegy ajándék is. Ezek értéke nem több 5-15 ezer forintnál. A hétfői meghirdetésen a Signal Biztosító lesz új szereplő az autós piacon. Kérdés, hogy 13-dikként milyen stratégiát követ majd.

Aki kgfb-biztosítót akar váltani, annak november utolsó napjáig kell felmondania - írásban - a meglévő szerződését, majd decemberben kell megkötnie a jövő évre szólót.

A Biztosítás.hu értékelése szerint tovább bonyolították a ajánlataikat és bizonyos szegmensekben kétszámjegyű átlagos emelést hajtottak végre a biztosítók. A nagyok nem tudnak engedni a náluk lévő állományok díjaiból, ezért inkább reklámra költenek, az állományukat növelni akaró - alacsonyabb díjjal dolgozó - kis biztosítók pedig továbbra is megpróbálnak minél kedvezőbb díjakat kialakítani, egyszerű közérthetőbb tarifákkal.

A biztosítók fele átlagban 10 százalék kedvezményt ad az on-line szerződéskötésre, üzleti megfontolásból: ha az ajánlat elektronikusan érkezik, nem kell rögzíteni, így lényegesen kisebb a vele járó költség és lerövidül az új biztosítások feldolgozási ideje.

Szigorúbbak lettek a málusz-besorolásba tartozók tarifái. Eddig az alapdíjat általában 2-vel szorozták, addig a jövő évi tarifákban 4-szeres szorzóra is van példa. Két biztosító áruházakban is árulja a kötelező biztosítást (a Groupama a Cora-ban, a Generali pedig a Tesco-ban), de - mint az elemzés megjegyzi - a legolcsóbb biztosításokat nem itt lehet megvásárolni. Egyetlen új céggel találkozhatunk az eddigi 12 autós biztosító mellé belépett a Signal.   

Több száz milliárd a tét

A múlt évben a biztosítók 686 milliárd forint díjbevételhez jutottak. Ebből 302 milliárd volt az életbiztosítás, és a nagyobb hányad - 384 milliárd - a nem életbiztosítási jellegű módozatokra jutott. (Európa nyugati felében az arány fordított: a biztosításokon belül 60 százalék az élet- és csak 40 százalék a nem élet jellegű biztosítások aránya.

A 384 milliárdos nem élet jellegű biztosításokból 122 milliárddal (3,6 millió darab szerződés) részesedik a gépjármű felelősség biztosítás, további 100 milliárd forintot (800 ezer szerződés) pedig a casco tesz ki.

A kettő így együtt azt jelenti, hogy az autósoktól származik a biztosítók bevételének minden harmadik forintja, a nem élet jellegű biztosításokon belül pedig a kötelezőből folyik be szintén minden harmadik forint, a két autós biztosítás együtt pedig közel kétharmados arányt képvisel. Eddig  az Allianz és a Generali-Providencia tudhatta magáénak a kgfb-piac több mint felét.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo