A HVB Bank olyan új szolgáltatást vezetett be, amely jelentősen megkönnyíti a külkereskedelmet folytató cégek adminisztrációs terheit. A hitelintézet olyan számítógépes hálózatot hozott létre, amelyen keresztül a Vám- és Pénzügyőrség közvetlenül tájékozódhat az ügyfél vám-befizetéseiről. A rendszer tehát felgyorsítja az áru kiadását és megkíméli az időigényes ügyintézéstől a bank ügyfeleit.
A pénzintézet az áruforgalom gyorsítása érdekében olyan új rendszert vezetett be, amely a vámhivatalok számára lehetővé teszi az átutalással, vagy készpénzzel rendezett vámbefizetések internetes, azonnali lekérdezését. Az új rendszer mind a vámhivatalok, mind az ügyfelek számára kedvező és egyben kényelmes megoldás, amely tovább bővíti az HVB Bank vámpénztári szolgáltatásait. A Magyar Államkincstár, a VPOP és a HVB Bank között létrejött szerződés alapján a VPOP a HVB Bank ügyfeleinek a VPOP számláira indított átutalásait, valamint a bank fiókhálózatában történt vámbefizetéseit gyakorlatilag azonnal biztosítottnak tekinti, így a vámárut haladéktalanul kiadhatja. Az igazolást ezentúl fizikailag (papíron) sem szükséges bemutatni a vámhivatalokban, mert elegendő a Határozatszám ismerete, amely alapján a vámhivatal végzi el ügyfeleink befizetésének elektronikus lekérdezését a HVB Bank által rendelkezésére bocsátott online rendszerben. A vámterhek rendezéséhez a hitelintézet ügyfeleinek be sem kell menniük a bankfiókba, hiszen bármilyen, a bank által üzemeltetett elektronikus csatornán keresztül elindíthatják a szükséges tranzakciókat. A bank ezen új szolgáltatását az ügyfeleknek nem kell külön igényelniük, mivel ezt követően minden vámbefizetés megjelenítésre kerül az online rendszerben.