Hogyan szerezzünk pénzt egy jó előadással?

A potenciális befektetőket nem csak arról kell meggyőzni, hogy az ötlet életképes, hanem arról is, hogy a lehető legjobb kezekben lesz, amennyiben rendelkezésre áll a megfelelő forrás. A jó előadóképesség tehát kulcsfontosságú lehet egy korai szakaszban lévő vállalkozás számára, de szerencsére ez a tulajdonság fejleszthető.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgadászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:Pixabay

A kezdő, feltörekvő vállalkozások életében az egyik legfontosabb pillanat, amikor megpróbálnak tőkét szerezni az ötletük megvalósításához, piacra viteléhez. A jó ötlet azonban önmagában kevés, a befektetőket meg kell győzni arról, hogy ez a legjobb kezekben van. Az üzleti angyalok ugyanis alapvetően a zsokéra fogadnak, nem a lóra - mondta a Piac&Profitnak egy aktív angyal. Ehhez azonban meg is kell győzni az érdeklődőket, lehetőleg egy hatásos előadás keretében. Az alábbiakban összefoglaltuk, mire fókuszál egy jó prezentáció.

1. Legyünk tisztában vele, milyen célt szeretnénk elérni

Sőt, nem elég csak tisztában lenni vele, a hallgatóságot is meg kell győzni erről. Az előadásban feltétlenül ki kell térni arra, mely, a potenciális befektetők számára is fontos pénzügyi és működési eredményeket szeretne elérni a vállalkozás. Egy üzleti angyal például biztosan szeretne meggyőző számokat hallani arról, hol tart majd a vállalkozás öt éven belül, vagy milyen éves hozamot remélhet a befektetésétől.

2. A jó barátság alapja a pontos elszámolás

Legyen pontos tervünk arra, mire is szeretnénk elkölteni a tőkét, amit remélünk a befektetőktől. Senki nem fog súlyos tízmilliókat áldozni néhány vízióra és homályos elképzelésre. Legyenek pontos számításaink, milyen költségeink merülnek fel a fejlődés során, legyen szó forgóeszközről vagy emberi erőforrásról. Mindig tartsuk szem előtt: a befektetők a pontos üzleti terveket szeretik, nem a nagy körvonalakban felvázolt ötleteket.

3. Gondolkodjunk a következő lépésben

És arra is kérjünk forrást. Ne kérjünk túl nagy összegeket hosszabb távú bizonytalan célokra, mert csak elriasztjuk a befektetőket. Inkább fókuszáljunk arra, mi a következő cél és mi az a minimális összegű befektetés, amivel elérhetjük azt. Akárki is fogja szponzorálni a vállalkozásunkat, jó pont lesz a szemében a puritán hozzáállásunk az üzletfejlesztéshez.

Ezen múlik egy prezentáció sikere
Ha valaki hangyabetűkkel teleírt diákról olvassa fel nekünk háttal állva, suttogva a mondandóját, miközben egy tollat pattintgat, magunk sem akarnánk tőle mást, csak hogy minél előbb tűnjön el. Van néhány jó tanácsunk, hogy eredményes és követhető legyen az előadásunk!
4. Beszéljünk személyesen is a hallgatóinkkal az előadás után

Egy új üzlet nem épül fel egyik pillanatról a másikra, rengeteg utánajárás és főleg rengeteg beszélgetés kell hozzá, hogy végül áttörést érhessünk el egy érdeklődő befektetőnél. A legjobb módja, hogy visszajelzést kapjunk, ha beszélgetünk azokkal, akiknek előadtunk: így nem csak az eladás tartalmán, de az előadásunk stílusán is csiszolhatunk. Persze a kritikák elfogadásához általában jó adag türelem és empátia kell, de ha képesek vagyunk elfogadni, hogy nem ellenünk, hanem értünk szól a kritika, máris sokat fejlesztettünk az üzleti képességeinken.

5. Ne számítsunk gyors válaszokra

Akármilyen lelkesnek is hangzik egy befektető elsőre, hosszú időnek kell eltelnie ahhoz, hogy végül meghozza a döntését. És ennek nem csak a bizonytalanság az oka, néha egyszerűen csak kíváncsiak arra, mennyire vagyunk képesek eladni az ötletünket másoknak, mennyire vagyunk lelkesek és kitartóak. Aki nem készül fel arra, hogy türelemmel viselje a sok "talánt", az végül kénytelen lesz rengeteg "nemmel" szembesülni.

(A cikk a Forbes alábbi írása alapján készült.)

Véleményvezér

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.
Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein

Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein 

Immár a tengereken is folyik a háború.
Jönnek a Budapest-logós Pride pólók

Jönnek a Budapest-logós Pride pólók 

Az Orbán Viktorral szembeni ellenállás kereskedelmi vetületet kap.
Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői

Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői 

Bár egyetlen gyermeket nem ért sérelem a Pride miatt a résztvevők gigabüntetést kapnak.
Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa

Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa 

A Fidesz politikusai nem tudják ott hagyni az állami zsíros bödönt.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo