A felfüggesztést eredetileg 2006. június 2-tól 2006. szeptember 30-ig rendelte el a felügyelet. A határozat alapján az egyesület továbbra is jogosult és köteles a felfüggesztés ideje alatt meglévő kötelező gépjármű felelősségbiztosítási állományának kezelésére, a fennálló szerződésein alapuló biztosítási tevékenység végzésére. Ugyanakkor 2006. november 30-ig kötelező gépjármű felelősségbiztosítási szerződésre vonatkozó új ajánlatot továbbra sem fogadhat el.
A felfüggesztést változatlanul nem pénzügyi okok miatt kell fenntartani. A felügyelet megállapította és értékelte, hogy az egyesület jelentős erőfeszítéseket tett nyilvántartási rendszerének megfelelővé tétele érdekében. A felfüggesztés további két hónapra való fenntartására azért került sor, mert a felügyelet jelenlegi álláspontja szerint - a fejlődés további folytatódását feltételezve - ennyi idő szükséges és elégséges lehet ahhoz, hogy 2006. november 30-ig az egyesület a jogszabályi előírásoknak maradéktalanul megfelelő nyilvántartási rendszerrel rendelkezzen.
A felfüggesztés időtartama alatt az egyesületnek teljesítenie kell meglévő szerződéseiből adódó kötelezettségeit, azaz köteles folyamatosan rendezni az egyesületi tagok által okozott károkat. Az egyesület az egyéb biztosítási módozatait értékesítheti. Binder István, a PSZÁF szóvivője az MTI-nek elmondta, hogy a jövő évi tarifákat az egyesület köteles közzétenni. A gyakorlat amúgy is az, hogy novemberben történnek a felmondások, majd decemberben kerül sor az új szerződések kötésére, így hátrány az egyesületet nem éri.
A MÁV Általános Biztosító Egyesület illetékese az MTI-nek elmondta, hogy pénteken kapták kézhez a határozatot, így arról érdemben csak a jövő heti vezetői értekezlet után nyilatkoznak. Az új számítástechnikai rendszer november elsejétől működni fog, így nem lesz akadálya az új ügyfelek fogadásának. A jogszabályok szerint a felügyelet legfeljebb hat hónapra függeszthet fel biztosítót, utána komolyabb szankciók következnek. Erre azonban vélhetően most nem lesz szükség, mivel a hosszabbításra is csak a biztonság miatt volt szükség, az egyesület új számítógépes nyilvántartó rendszere ugyanis teszt üzemmódban már egy ideje működik.
A biztosítók 2005-ben 122,7 milliárd forint díjbevétel mellett 97,5 milliárd forintot fizettek ki a gépjármű kötelező felelősségbiztosítási károkra. Ebből a MÁV Egyesület részesedése 1,5 milliárd díjbevétel és 1,1 milliárd forint kárkifizetés volt.