Fektessünk ihletbe!

Kötvényt kibocsátani tulajdonképpen bármire lehet, a világban számos alkalommal pedig meglehetősen fantáziadús dolgok finanszírozására választották ezt az igen komoly formát.

Kép: PP-archív

Kötvényt gyakorlatilag bármilyen megbízható bevételforrásra ki lehet bocsátani. Céges bevételre, adóbevételre, jelzálog-befizetésre alapozva éppúgy, mint szellemi termékek jogdíjaira. Az ezredfordulón az angliai Punch kocsmahálózat jövőbeli sörértékesítésekre adott ki kötvényt (a 3,8 milliárd dolláros adóssághalmazt birtokló kötvényesek a cég 2012-es átszervezésekor rossz helyzetbe kerültek), de állítottak már ki kötvényt versenylovak spermájára is a CNN szerint. A 90-es években a show-bizniszben is megjelentek a kreatív kötvények: David Bowie Bowie-kötvényei (1997) a sztár 1990 előtt megjelent 25 albumának 287 dalára szóltak, pontosabban annak jövőbeli jogdíj-bevételeire. 55 millió dollárt szedett be, cserébe tízéves lejáraton 7,9 százalékos hozamot kínált – az amerikai államkincstár akkoriban csak 6,37 százalékot ígért. Aztán jött a Napster, az illegális fájlletöltő, és a Moody’s 2004-ben BAA3-ra fokozta a Bowie-kötvényeket. Tavaly a Goldman Sachs kísérlete már kudarcba fulladt: Neil Diamond, Bob Dylan és mások műveit értékesítette volna, de a 300 millió dolláros kibocsátás érdeklődés hiányában elmaradt.

Hova tegyük a pénzünket? Alapokba!
A bankbetétek helyett mostanában a befektetési alapokat keresik még a kevésbé kifinomult befektetési kultúrával rendelkezők is. Az óvatos hazai megtakarítók így próbálják ellensúlyozni a csökkenő betéti kamatokat, amelyek már egyre kevésbé biztosítanak reálhozamot. Szakértők szerint akár félmillió forintot is érdemes alapba fektetni; kis összegű befektetés esetén elsősorban a díjmentesen vásárolható és visszaváltható pénzpiaci termékek jöhetnek szóba. Itt olvashat részleteket!
Kreatív kötvények ma
  • A jogdíj divatiparban honos verziója, a licenc továbbra is kedvező kötvényalapként kecsegtet: 2012 novemberében a 23 divatmárkát és Charles M. Schulz Peanuts-képregényeit birtokló Iconix Brand Group
  • 600 millió dollár értékben bocsátott ki kötvényt többek közt a rajzolt Snoopy kutya és Madonna Material Girl nevű divatmárkájának népszerűségére játszva. Az évi 13 milliárd dolláros forgalmú csoport eredetileg 0,5 milliárdos kibocsátást tervezett, de nagyobb volt az igény. 100 millióval megemelték a volument!

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo