Ezeket a hibákat NE kövessük el 2016-ban!

Eljött az újévi fogadalmak ideje is, jöjjenek hát azok, amelyeket ha betartunk, sikeresebbek lehetünk megtakarításaink kezelésében. A K&H trendmonitor segítségével összeszedtük azokat a leggyakoribb hibákat, amelyeket befektetőként elkövetünk.

Kép: SXC

A divat mondja meg, hogy mibe fektetünk

Az egyik leggyakoribb hiba, hogy befektetési döntéseinket a napi hírek, szalagcímek, rövidtávú piaci mozgások alapján hozzuk meg. Hajlamosak vagyunk azokat a részvényeket, szektorokat vásárolni, amelyek a legdivatosabbak, a legtöbbet hallunk róluk a médiában, és a gazdasági újságok címlapján virítanak, mint „tuti befektetés”. Érdemes azonban figyelembe venni, hogy az egyes befektetések akkor kerülnek a legjobban a figyelem középpontjába, amikor az adott trend tetején járunk, és innen jellemzően már csak lefelé vezet az út.

Azt feltételezzük, hogy csak mi kaptuk meg a tuti tippet

A másik jellemző hiba, hogy azt hisszük, ha hallunk valamilyen érdekes információt, az mindenki másnak is újdonság, esetleg még senki nem hallott róla rajtunk kívül. Az igazság azonban az, hogy ha hallunk valamiről, azt már a piac nagy része is tudja, mi több, az adott információ már be is épült az árfolyamokba.

Nincs stratégiánk

A befektetési stratégia kapcsán nem kell nagyon bonyolult, csak szakemberek által összeállítható dologra gondolnunk! A legfontosabb, hogy befektetési döntéseink soha ne esetlegesek legyenek, legyen egy szilárd, de mégis egyszerű keretrendszer, ami mentén világosan haladhatunk. Olyan dolgok meghatározására kell gondolni, mint a befektetési időtáv, a saját kockázatvállalási hajlandóságunk, a hosszabb távon is nélkülözhető összeg meghatározása és természetesen a világos befektetési célok lefektetése.

Nem portfólióban, hanem egyedi eszközökben gondolkodunk

Ha egyedi részvényekbe vagy kötvényekbe fektetünk, sokkal nagyobb kockázatot vállalunk, mint ha egy jól diverzifikált, azaz többféle eszközből összeállított befektetési alapba vagy indexbe tennénk a pénzünket. Megfelelő diverzifikáció nélkül túlzottan ki vagyunk szolgáltatva az egyedi vállalatokat vagy szektorokat érintő kockázatoknak. Egy jól összeállított, hatékony portfóliónak abban áll a legnagyobb ereje, hogy adott kockázati szinthez a lehető legmagasabb várható hozamot biztosítja. Itt is az arany középutat érdemes azonban választani, hiszen egy kisebb méretű portfólióhoz képest tartott túl sokféle eszköz jelentősen megnövelheti költségeinket.

A cikk teljes terjedelemben itt olvasható!

Mit tegyünk, ha kiszállnánk a mókuskerékből?
Ha belefáradt a cégvezető, milyen módok és utak vannak az utódlásra? Eltekintve attól a lehetőségtől, hogy a céget a család ifjabb generációja viszi tovább, hogyan realizálhatjuk a befektetésünk eredményét, ha már nem akarjuk, vagy nem tudjuk folytatni a vállalkozásunk vezetésével ránk háruló feladatokat? Milyen lehetőségek állnak rendelkezésre, és mire kell ügyelnünk? Most induló sorozatunkban a HVCA szakértőinek segítségével ezekre a kérdésekre keressük a választ.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo