A saját vállalkozásukat vezető hölgyek leginkább az üzletükbe forgatnának vissza pénzt, de más típusú befektetésekre is nyitottak - derült ki a Fidelity Worldwide Investment felméréséből, melyet a Fiatal Vállalkozók Országos Szövetségének (FIVOSZ) tagjai töltöttek ki. A fejlesztésen kívül a válaszadók harmada érdeklődik még a befektetési alapok iránt, 15 százalékuk pedig állampapírokat vásárolna. Részvényeket viszont csak 7 százalékuk választana közvetlenül, a FIVOSZ női tagjainak döntő többsége ezeket kockázatosabbnak tartja, mint a befektetési alapokat. „Aki nem pénzügyi területen dolgozik, annak könnyebbséget jelenthet, ha szakemberek kezelik befektetési portfolióját” – mondta Al-Hilal István, a Fidelity értékesítési vezetője.
A fiatal vállalkozónők 92 százaléka szeret több lábon állni, számos lehetőséget megvizsgál, mielőtt pénzügyi döntést hoz. A válaszadók 86 százalékának tapasztalata az, hogy kisebb összegeket fektetnek be, mint a férfiak, ezért nem meglepő az sem, hogy csupán 6 százalékuk vállal saját bevallása szerint nagyobb kockázatot befektetéseiben, mint az ellenkező nem. A hozamot tekintve is moderáltan fogalmazták meg elvárásaikat a FIVOSZ női tagjai: befektetésüktől 10 százalékuk csak 2-5% hozamot remél, 80 százalékuk már magasabbra, 5-10%-ra tette a lécet, 20% feletti eredményre azonban csak kevesen számítanak. „Befektetési alap és befektetési alap között is van különbség hozam, kockázat és befektetési időtáv tekintetében. Az alapokat a vállalkozónők 80 százaléka közepesen kockázatosnak találja, a valóságban azért ebből a szempontból is többféle típusú termék áll rendelkezésre a piacon.” – tette hozzá Al-Hilal István.
A felmérésből az is kiderül, az üzletasszonyok 84 százaléka forintban szeret befektetni, kevesen gondolkodnak devizában, annak ellenére, hogy a forint folyamatosan gyengült az elmúlt időszakban. Az iparágak közül a legnagyobb lehetőséget az IT, a nyersanyagok és az energia területein látnak, de minden ötödik válaszadó ingatlanba is szívesen fektetné pénzét. A kérdőívet kitöltő vállalkozó hölgyek a befektetések kapcsán főleg az interneten tájékozódnak, pénzügyi tanácsadóktól már csak 10 százalékuk szerez információt.