Befektetésben óvatosabbak a nők

Megfontoltabbak és kisebb kockázatot vállalnak a női befektetők egy friss felmérés szerint. A 18-40 év közötti, saját vállalkozással rendelkező nők többségének már van befektetése a cége mellett is, közepesen tájékozottnak tartja magát a pénzügyek terén, invesztálni pedig forintban szeret.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A saját vállalkozásukat vezető hölgyek leginkább az üzletükbe forgatnának vissza pénzt, de más típusú befektetésekre is nyitottak - derült ki a Fidelity Worldwide Investment felméréséből, melyet a Fiatal Vállalkozók Országos Szövetségének (FIVOSZ) tagjai töltöttek ki. A fejlesztésen kívül a válaszadók harmada érdeklődik még a befektetési alapok iránt, 15 százalékuk pedig állampapírokat vásárolna. Részvényeket viszont csak 7 százalékuk választana közvetlenül, a FIVOSZ női tagjainak döntő többsége ezeket kockázatosabbnak tartja, mint a befektetési alapokat. „Aki nem pénzügyi területen dolgozik, annak könnyebbséget jelenthet, ha szakemberek kezelik befektetési portfolióját” – mondta Al-Hilal István, a Fidelity értékesítési vezetője.

Milyen megtakarításai vannak?

A fiatal vállalkozónők 92 százaléka szeret több lábon állni, számos lehetőséget megvizsgál, mielőtt pénzügyi döntést hoz. A válaszadók 86 százalékának tapasztalata az, hogy kisebb összegeket fektetnek be, mint a férfiak, ezért nem meglepő az sem, hogy csupán 6 százalékuk vállal saját bevallása szerint nagyobb kockázatot befektetéseiben, mint az ellenkező nem. A hozamot tekintve is moderáltan fogalmazták meg elvárásaikat a FIVOSZ női tagjai: befektetésüktől 10 százalékuk csak 2-5% hozamot remél, 80 százalékuk már magasabbra, 5-10%-ra tette a lécet, 20% feletti eredményre azonban csak kevesen számítanak. „Befektetési alap és befektetési alap között is van különbség hozam, kockázat és befektetési időtáv tekintetében. Az alapokat a vállalkozónők 80 százaléka közepesen kockázatosnak találja, a valóságban azért ebből a szempontból is többféle típusú termék áll rendelkezésre a piacon.” – tette hozzá Al-Hilal István.

Milyen területeket lát biztatónak befektetésként?

A felmérésből az is kiderül, az üzletasszonyok 84 százaléka forintban szeret befektetni, kevesen gondolkodnak devizában, annak ellenére, hogy a forint folyamatosan gyengült az elmúlt időszakban. Az iparágak közül a legnagyobb lehetőséget az IT, a nyersanyagok és az energia területein látnak, de minden ötödik válaszadó ingatlanba is szívesen fektetné pénzét. A kérdőívet kitöltő vállalkozó hölgyek a befektetések kapcsán főleg az interneten tájékozódnak, pénzügyi tanácsadóktól már csak 10 százalékuk szerez információt.

 

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo