Amit a biztosítók szívesen elkerülnének...

A Biztosítás.hu portál adatai alapján az idei kampányban jelentősen nőhet a saját biztosítójukat olcsóbb díjért újraválasztók száma. Az első tíz nap adatai azt mutatják, hogy míg ez a szám az előző években 10% alatt maradt addig az idei kampányban az "újrakötések" száma akár a 40-50%-ot is elérheti.

Földbe áll a magyar gazdaság? Okozhat földrengést az amerikai elnökválasztás? Mire lesz elég a kormány akcióterve?
Online Klasszis Klub élőben Pogátsa Zoltánnal!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a közgazdász-szociológustól!

2024. október 31. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Amit az újrakötésről tudni kell

Újrakötésről akkor beszélünk, amikor egy autós a jelenlegi biztosítójánál meglévő kötelező biztosítását ugyan felmondja, de ahelyett, hogy másik biztosítóhoz szerződne, újraszerződik jelenlegi biztosítójával a következő évre.

Ennek az az értelme, hogy új szerződést kezdeményezve jogosulttá válik az un. "új belépők kedvezményére" illetve azon kedvezményekre, melyek korábban még nem voltak igénybe vehetők az adott biztosítónál. Azoknál a biztosítótársaságoknál ahol különböző tarifa van a régi és az új ügyfelekre, így megéri a szerződések újrakötése.

2009 es tarifák

A 2009-re megjelentetett tarifák esetében sokkal inkább megéri a szerződések újrakötése, mint eddig bármikor. Bár már a korábbi években is kettős mércével mértek a társaságok és volt lehetőség az újrakötésen történő spórolásra, a mostani kötésekből kitűnik, hogy idén ez már tömeges - a biztosítók szándékától jelentősen eltérő - méretket ölthet!

Az újrakötés pszihológiája

Az újrakötést általában azok veszik igénybe ezt, akik korábbi biztosítójuk hírnevét fizették meg eddig és a lehetőségek ellenére nem váltottak az olcsó és ezért "kevésbé megbízhatónak minősített" másik biztosítókra. A saját biztosítóval való újraszerződése esetében azonban ez az aggály nem merül fel.

Vannak azonban olyanok is, akik mikor megtudják, hogy nekik, a "hűséges ügyfeleknek" szeretett biztosítójuk jóval drágább áron adja a kötelezőt, mint az új szerződőknek, akkor megharagszanak és csak azért is elváltanak jelenlegi biztosítójuktól.

Hol érdemes újrakötni?

Idén szinte mindegyik tarifa alkalmas az újrakötésre, a statisztikákból azonban az is kiderül, hogy mely biztosítók azok, akik ebben a tekintetben az élen állnak.

Bekövetkezhet, amit a biztosítók el akartak kerülni

A kettős tarifa nem újdonság. Az idei számok azonban azt mutatják, hogy amit a tavaly és tavaly előtt még meg lehetett csinálni az autósokkal, azt az autósok idén már egyre kevesebben veszik jónéven.

A Biztosítás.hu szerint azok a biztrosítók, akik az újrakötési értékesítési táblázat élen állnak, nem örülnek igazán. Nem számoltak ugyanis azzal, hogy meglévő ügyfeleik átlagos díja jelentősen csökkenne. Egyedül az volt a céljuk a kettős tarifával, hogy több szerződést szerezzenek, mint amennyi elmegy tőlük. Az autósok azonban idén keresztülhúzhatják ezen számításokat és elképzelhető, hogy ez a jövőben a kettős tarifák végét is jelenti majd.

Véleményvezér

Összeomlott a kubai gazdaság

Összeomlott a kubai gazdaság 

Fidel Castro öröksége a csőd.
Kitalálja, a Lehel Csarnokban vagy New Yorkban olcsóbb a gyümölcs?

Kitalálja, a Lehel Csarnokban vagy New Yorkban olcsóbb a gyümölcs? 

Megéri gyümölcsért is Amerikába menni. 
Váratlan támadást kapott Orbán Viktor egy nem várt helyről

Váratlan támadást kapott Orbán Viktor egy nem várt helyről 

Németország bekeményíthet Putyinnal szemben.
Döbbenet a piacon, a lengyel export lehagyta az oroszt

Döbbenet a piacon, a lengyel export lehagyta az oroszt 

Volna mit tanulnunk a lengyelektől.
Döbbenet, Romániába költözik a magyar ipar egyik zászlóshajója

Döbbenet, Romániába költözik a magyar ipar egyik zászlóshajója 

Egy szomorú pillanata a magyar gazdaságtörténelemnek.
Az még rendben, hogy a bizalomlistán az utolsó helyre került a magyar egészségügy, de ennyire

Az még rendben, hogy a bizalomlistán az utolsó helyre került a magyar egészségügy, de ennyire 

A magyarok több mint háromnegyede nem bízik az egészségügyben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo