Adóminimalizáló befektetés, nagy hozamígérettel

Adózni alig kell a júliustól "jegyezhető" hajórészesedés után. A magyar piacon zártvégű alapokra emlékeztető konstrukciókkal mutatkozik be a német tőzsdecég.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A magyar tőkepiaci terminológiákat használva kínál vállalati befektetési lehetőségeket egy német vállalkozás, amelyik saját jogon tőzsdei bejegyzésű társaság. A termékeket - bejelentésük szerint - bankok, takarékszövetkezetek és más pénzügyi szolgáltatók értékesítik majd. A HCI Capital AG nevű német üzleti csoport a Magyarországon végképp, de Európában is viszonylag ismeretlen hajórészesedéseket kínál azoknak, akik hosszú távon akarnak pénzt fialtatni, s nincs ellenükre az sem, hogy a kettős adóztatást elkerülő szabályozás alapján Németországban, s vélhetően a hazai feltételeknél kedvezőbben róhatják le az államnak járó közterhet.

A tavaly már 685 millió euró saját tőkével bíró HCI Capital AG Ausztria után és Svájc előtt Magyarországon kíván piacra lépni az általuk zárt végű befektetési alapok jegyeinek nevezett termékkel, melyet a társaságot Budapesten képviselő ügyvédi iroda betéti társaság kültagi részesedésének tekint. A június 8-án Magyarországon is bemutatkozó cég elnöke,  dr. Ralf Friedrichs az 1985 óta HCI Capitalt a jelenlegi üzleti adatok alapján úgy jellemezte, hogy 70 ezer befektetőt tartanak nyilván alapvetően Németországban, s maguk mögött tudhatnak 410 kibocsátási akciót. A hajórészesedés "alanya" 336 vízi jármű, amúgy 420 tengerjárót mondhatnak magukénak. Vállalkozásuk 1997 óta ingatlanalapokban is elhelyez pénzt, eddigi befektetésük elérte az egymilliárd eurót, s érdekeltek az életbiztosítási piacon is, igaz, csak az USA-ban.

A Magyarországra hozott termékük, a hajórészesedés értelemszerűen a vízi járművek vásárlásában, illetve működtetésében, időnek utána pedig értékesítésében ölt testet, az ügyleteket saját tőkével, illetve banki kölcsönökkel valósítják meg. A hajók "futamideje" 12-17 év, a cég ekkor, de inkább előbb már eladja a járműveket, rendszerint igen jó kondíciókkal, hiszen 20-25 évig "élnek" a korszerű tengerjárók. Emellett a HCI Capital AG főleg a konténeres vízi fuvarozásban külön is megtalálja számítását, lévén ez az üzletág kínálja a leggyorsabb fejlődést a tengerhajózási szektorban.

A befektetés utáni évenkénti "részesedés" és a speciális adózás miatt a másmilyen invesztícióknál nagyobb adóhaszon az, ami miatt megéri az ügyfeleiknek a hajózásban fialtatni pénzüket - állította a cégelnöke Ralf Friedrichs. A raktérfogat szerinti adózásnak köszönhetően - érvelt - a nyereség-kifizetések gyakorlatilag adómentesek. Ügyelnek arra, hogy a hajók, funkcióikat és méretüket tekintve sokfélék legyenek, azaz a piaci kockázatot ezzel a módszerrel is mérséklik. A magyar piacon kétféle befektetési konstrukcióval jelennek meg júliust követően. "Tőkesúly XVII" elnevezéssel 5 ezer eurós befektetési lehetőséget ajánlanak, ekkor négy különböző hajózási piacról származó 5 hajóból álló flotta javára hasznosul a pénz. A tervezett kifizetés kezdetben 7 százalék lesz, majd évi 12 százalékra növekszik, s a cég azt állítja, hogy összesen 227,5 százalékos teljes kifizetés prognosztizálható. A magyar befektetők a "Navigátor V"-tel is találkozhatnak majd, itt havi 50 eurótól invesztálhatnak az ügyfelek. A teljes futamidő 20 év.  A HCI a július 1-től Magyarországon is kínált termékekkel abban is követni kívánja a klasszikus befektetési formákat, hogy prospektusokat hoznak létre a potenciális ügyfeleknek. A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete nem ellenzi a vállalkozás beindítását, mert - amint a német és az osztrák felügyelet is - nem tekinti értékpapírnak, de még csak betétgyűjtésnek sem a hajórészesedést.

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo