3 hetente, személyesen

Egyelőre nem jellemző az e-banking térhódítása, hiszen továbbra is elsősorban személyesen intézzük banki ügyeinket - állapítja meg a GfK Hungária Piackutató Intézet legfrissebb, 2005. november-decemberi Pénzügypiaci Adatszolgáltatása. Azok viszont, akik az online szolgáltatást választják, minden más ügyfélnél gyakrabban végeztetnek banki műveleteket.

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

A 2005. november-decemberi adatokat elemző 68. számú Jelentés szerint a havi rendszeres kiadások fedezése után megtakarításokkal a háztartások 27 százaléka rendelkezik. Ez az arány mintegy 5 százalékos csökkenést jelez a szeptember-októberben mért 32 százalékhoz képest. A megtakarításokkal rendelkezők többsége (64 százalék) - az előző időszakokkal összehasonlítva - továbbra is forintbetétben bízik, a lakosság közel egynegyede pedig hagyományos módon, készpénzben őrzi összegyűjtött pénzét.

A banki ügyintézés módját tekintve sem történt jelentős változás a korábbi időszakokhoz képest. A lakosság 82 százaléka továbbra is személyesen tér be bankfiókjába, ha bármilyen banki ügyet kell intéznie, a válaszadók 34 százaléka pedig a saját számlavezető bankja által üzemeltetett automata segítségével végez banki tranzakciókat. Tízből egy ügyfél részesíti előnyben a telefonos banki ügyintézést. Banki ügyeinek rendezésekor az ügyfeleknek csupán 5-5 százaléka veszi igénybe valamely idegen bank automatáját, illetve az internetet. A mobilbankolás előnyeit pedig a banki ügyfélkapcsolattal rendelkezők mindössze 3 százaléka élvezi.

Az ügyfelek számlavezető bankjukat átlagosan 3-4 hetente keresik fel személyesen, közel kéthetente pedig telefonon. Az internetbank látogatása gyakoribb: a banki ügyeiket online intézők egy hónapban átlagosan közel hat alkalommal veszik igénybe az internetes bankfiók szolgáltatásait.

Az e-banking szolgáltatást az ügyfelek többsége a számlaegyenleg lekérdezésére (85 százalék), az online bankolók több mint fele pedig átutalásainak és közüzemi számláinak fizetésére használja.

A számlavezető bank kiválasztásakor vezető szempont a megbízható és pontos teljesítés garantálása, a gyors ügyintézés, az, hogy az ügyintéző szakértő legyen a pénzügyekben. Az ügyfelek pénzintézetekkel kapcsolatos elvárásai között hangsúlyos még a többinél kedvezőbb betéti kamatok kínálata, az ügyfél partnerként segítése a pénzügyek intézésében.

Véleményvezér

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa 

Érdemes újragondolni előítéleteinket.
Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa

Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa 

Félárbócon Amerika zászlaja.
Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo