Már kölcsönözni is lehet az e-autókat

Kéthónapos próbaüzemmel kezdte meg működését Párizs első elektromosautó-kölcsönző rendszere, amelynek célja a túlzsúfolt főútvonalak tehermentesítése és a környezetbarát járművek népszerűsítése.

Az Autolib nevű hálózat a párizsi polgármester, Bertrand Delanoë által 2007-ben életre hívott Vélib biciklikölcsönző rendszer sikerére építkezik. A kéthónapos próbaidő alatt a párizsiak négy és nyolc euró (1200-2400 forint) közötti összegért próbálhatják ki egy fél órára a környezetbarát kocsikat - olvasható a BBC brit közszolgálati tartalomszolgáltató internetes oldalán.


Forrás: autolib-paris.fr

A rendszer használatának éves előfizetési díja később 144 euró (43 ezer forint) lesz, az egyes kölcsönzésekkor pedig tíz eurót (3000 forint) kell fizetni. Az autókat a városvezetés által kiválasztott Bolloré francia nagyvállalati csoport fogja biztosítani, a kis méretű, buborékformájú kék járműveket pedig a Ferrarik és Maseratik megálmodójaként ismert Pininfarina olasz autótervező cég fogja gyártani. (Németország az elektromos autók vásárlásával összefüggő állami támogatások uniós szintű szabályozását javasolja a támogatási verseny elkerülése érdekében.)

A GPS-szel felszerelt kocsik végsebessége 130 km/h, egy töltéssel 250 kilométert tudnak megtenni, az elemek újratöltése pedig átlagosan négy órát vesz igénybe. A próbaüzem ideje alatt 66 darab négyüléses jármű kerül forgalomba, amelyeket 33 töltőállomáson lehet kikölcsönözni.

Delanoë reményei szerint 2012 végére az Autolib flottája háromezresre fog duzzadni, és emellett városszerte - beleértve a külvárosokat is - több mint ezer önkiszolgáló állomáshely fogja várni a környezettudatos párizsiakat. Az autókat emellett online, vagy telefonon is ki lehet kölcsönözni, és a parkolóhelyek is előre lefoglalhatóak lesznek. "Arról szeretnénk meggyőzni az embereket, hogy autótulajdonos helyett, inkább autóhasználók legyenek" - mondta Morald Chibout, a rendszer vezérigazgatója. A párizsi polgármester nem titkoltan szabályos háborút hirdetett a magántulajdonban lévő autók ellen: az eddigi hivatali ideje alatt kiépített busz- és kerékpársáv hálózat valódi átok az autósoknak. (A hazai villanyautó gyártás jövőjéről biztató és lelombozó hírek egyaránt napvilágot láttak.)

Véleményvezér

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.
Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein

Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein 

Immár a tengereken is folyik a háború.
Jönnek a Budapest-logós Pride pólók

Jönnek a Budapest-logós Pride pólók 

Az Orbán Viktorral szembeni ellenállás kereskedelmi vetületet kap.
Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői

Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői 

Bár egyetlen gyermeket nem ért sérelem a Pride miatt a résztvevők gigabüntetést kapnak.
Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa

Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa 

A Fidesz politikusai nem tudják ott hagyni az állami zsíros bödönt.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo