Letennénk az autót, ha ingyenes lenne a tömegközlekedés?

A német kormány a légszennyezés csökkentése érdekében mérlegeli, hogy egyes városokban díjmentessé tegyék a közösségi közlekedést. Az elgondolás azután született, hogy az EU vádemelésre készül Németország ellen a súlyos légszennyezés miatt.

 

Az illetékes miniszterek az Unió környezetvédelmi biztosának küldött levelükben rámutatnak: a tartományokkal és a helyi közigazgatásokkal összhangban mérlegelik többek között a közösségi közlekedés ingyenessé tételét, hogy csökkenthessék a magánjárművek számát az utcákon.

Ugyanakkor a szövetségi kormány támogatni kívánja a városokat, hogy “szükség esetén” hatékony intézkedéseket léptessenek életbe a robbanómotoros járművek okozta szennyezés mérséklésére. Egyidejűleg a távolsági kamionforgalomban övezeteket jelölnének ki, amelyekben csak alacsony szennyezés-kibocsátású kocsik közlekedhetnek.

Kép: Pixabay

Az új rendszabályokat öt városban, köztük Bonnban, Essenben és Mannheimben próbálnák ki.

Az Európai Bizottság elégtelennek minősítette az eddigi német intézkedéseket a károsanyag-kibocsátás mérséklésére és felhívta a kormányt: tegyen további lépéseket, különben a Bizottság pert indít az ügyben az Európai Bíróságon. Ez végső soron oda vezethet, hogy adott területeken megtilthatják a gépjárművek forgalmát.

Egyébként a közeljövőben hirdet ítéletet a német Szövetségi Közigazgatási Bíróság a kérdésben, jogszerűek-e az önkormányzat légszennyezés miatt elrendelt korlátozó intézkedései. Németország sok városában lépik már túl a határértékeket.

Közlekedési szakértők első kommentárjaikban nehezen megvalósíthatónak, vagy akár képtelenségnek minősítették a kormány elgondolását az ingyenes helyi közlekedésről. Számításaik szerint a  városok sín- és buszforgalmának ingyenessé tétele évi  8-13 milliárd eurós bevétel elvesztését jelentené, amit adóforrásokból kellene pótolni.

(Forrás: Frankfurter Allgemeine Zeitung).

Ahol minden a tiszta környezetről szól
Tovább bővíti elektromos járműparkját a bécsi közlekedési vállalat, a Wiener Linien. Az első 12 méter hosszú villanybusz 2018 végétől közlekedik, az összes járművet 2019-ben helyezik forgalomba. Bécs már 2013 óta használ elektromos buszokat a légszennyezés visszaszorítása érdekében.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo