Óriási versenyben az Apple, a Google és a Facebook

Versenyt futnak a technológiai óriások, hogy mielőbb száz százalékban megújuló energiából fedezzék energiaigényüket. Az Apple már 93 százaléknál tart, a Facebook két éven belül éri el az 50 százalékot, a Google a 100 százalékra törekszik.

A négy nagy technológiai óriás közül az élen a Microsoft áll, amely 2014 óta kizárólag zöld árammal üzemel. A vállalat részben zöld áramot vásárol a piacról, másrészt megújuló energiás projekteket is finanszíroz. Sőt, óriási adatközpontjai már fele részben saját előállítású zöld energiával futnak. A Microsoft még arra is ügyel, hogy a Szilikon-völgyben lévő központjának tetejét napelemekkel lássa el – írja egy napelemes magazin.

Az Apple a célegyenesben

Az Apple energiaszükségletének 93 százalékát megújuló energia biztosítja, és 23 országban létesítményeik már elérték a százszázalékos megújulóenergia-arányt. A legutóbbi beruházásuk egy 40 MW-os naperőmű volt Kínában, amely több megújuló energiát állít elő, mint amennyit a cég helyi üzemei és boltjai fogyasztanak.

A cég nem csak a napenergiát hasznosítja: Kaliforniában szélerőmű-park, Oregonban minivízerőmű, Észak-Karolinában pedig biogázüzemek biztosítják  üzemeinek energiaellátását.

Facebook – gyors fejlesztések

A Facebook jelentősen lemaradt az Apple-től, de nála is intenzíven növelik a megújuló energia szerepét. A cég 2012-ben érte el a 25 százalékos megújuló-részarányt, két év múlva pedig már minden második like zöld lesz. A cég hosszabb távú célja azonban az, hogy a vállalat energiaigényét kizárólag zöld energia biztosítsa.

Nem „lila köd” zöldnek lenni!
A világot kis lépésekben lehet megváltani, kezdjük tehát otthon! A zöldebb élet ráadásul elsősorban takarékosságra tanít, vagyis nemcsak a környezetnek tesz jót, hanem a pénztárcának is.
A Facebook most épülő, ötödik adatközpontja már 100 százalékban megújuló energiával üzemel majd, amit egy 200 MW-os szélerőmű-park lát el energiával.

A Google falja a zöld áramot

A Google a világon az a vállalat, amely a legtöbb zöld energiát vásárolja. Ez az energiamennyiség két és fél gigawatt, olyan, mintha egymillió autóval kevesebb pöfögne az utakon.

A cég idén februárban jelentette be, hogy a célja a 100 százalék elérése, azaz hogy annyi zöld energiát termeljenek vagy vásároljanak, amennyit a keresőóriás elfogyaszt. Jelenleg ez az arány 35 százalék, tehát a cégnek még komoly utat kell megtennie, mire a kitűzött célt eléri.

A Google nemcsak vásárolja a zöld energiát, hanem dollármilliókat fektet be elsősorban nap- és szélenergia-erőművekbe a világ minden táján. A Kenyában épülő szélerőmű-park például az ország történetének legnagyobb privát beruházása.

Napot és szelet akarnak, nem nukleáris hulladékot a fiatalok
Az évezredekig sugározó atomhulladék, az orosz atomerőmű és korrupt politikusok helyett inkább nap- és szélenergiát szeretnének a fiatalok a jövőben. Az Energiaklub az EFOTT-on fesztiválozókat kérdezte.
 

Véleményvezér

Ezért irtó drága a zöldség és a gyümölcs Magyarországon

Ezért irtó drága a zöldség és a gyümölcs Magyarországon  

Két ábra mutatja, hogy az európai országokban hogyan változott a zöldségek és gyümölcsök ára 2014 és 2023 között.
Szenzáció a magyar költségvetésben

Szenzáció a magyar költségvetésben 

Meglepő számok a nyugdíj költségvetési sorain.
Hadházy Ákos szerint állami luxusrepülővel mentek kormánytagok szotyizni Németországba

Hadházy Ákos szerint állami luxusrepülővel mentek kormánytagok szotyizni Németországba 

A kormánytagok luxusutazásai lassan mindennaposak.
Immár Bulgária is lehagyott minket az egy főre jutó fogyasztásban

Immár Bulgária is lehagyott minket az egy főre jutó fogyasztásban 

Az életszínvonal egyik legfontosabb mutatójában mindenki alá értünk Európában.
Hadházy Ákos kiderítette az óbudai alpolgármester letartóztatásának hátterét

Hadházy Ákos kiderítette az óbudai alpolgármester letartóztatásának hátterét 

A magyar nyomozó hatóságokról nem fognak expresszt elnevezni.
Sokba kerül az Orbán-kormány eladósodása

Sokba kerül az Orbán-kormány eladósodása 

Ismét kifogtunk egy utolsó helyet az Európai Unióban.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo