A négy nagy technológiai óriás közül az élen a Microsoft áll, amely 2014 óta kizárólag zöld árammal üzemel. A vállalat részben zöld áramot vásárol a piacról, másrészt megújuló energiás projekteket is finanszíroz. Sőt, óriási adatközpontjai már fele részben saját előállítású zöld energiával futnak. A Microsoft még arra is ügyel, hogy a Szilikon-völgyben lévő központjának tetejét napelemekkel lássa el – írja egy napelemes magazin.
Az Apple a célegyenesben
Az Apple energiaszükségletének 93 százalékát megújuló energia biztosítja, és 23 országban létesítményeik már elérték a százszázalékos megújulóenergia-arányt. A legutóbbi beruházásuk egy 40 MW-os naperőmű volt Kínában, amely több megújuló energiát állít elő, mint amennyit a cég helyi üzemei és boltjai fogyasztanak.
A cég nem csak a napenergiát hasznosítja: Kaliforniában szélerőmű-park, Oregonban minivízerőmű, Észak-Karolinában pedig biogázüzemek biztosítják üzemeinek energiaellátását.
Facebook – gyors fejlesztések
A Facebook jelentősen lemaradt az Apple-től, de nála is intenzíven növelik a megújuló energia szerepét. A cég 2012-ben érte el a 25 százalékos megújuló-részarányt, két év múlva pedig már minden második like zöld lesz. A cég hosszabb távú célja azonban az, hogy a vállalat energiaigényét kizárólag zöld energia biztosítsa.
A Google falja a zöld áramot
A Google a világon az a vállalat, amely a legtöbb zöld energiát vásárolja. Ez az energiamennyiség két és fél gigawatt, olyan, mintha egymillió autóval kevesebb pöfögne az utakon.
A cég idén februárban jelentette be, hogy a célja a 100 százalék elérése, azaz hogy annyi zöld energiát termeljenek vagy vásároljanak, amennyit a keresőóriás elfogyaszt. Jelenleg ez az arány 35 százalék, tehát a cégnek még komoly utat kell megtennie, mire a kitűzött célt eléri.
A Google nemcsak vásárolja a zöld energiát, hanem dollármilliókat fektet be elsősorban nap- és szélenergia-erőművekbe a világ minden táján. A Kenyában épülő szélerőmű-park például az ország történetének legnagyobb privát beruházása.