Kerékpárral erősít Szentendre

Mára számos európai város polgárai választják a kerékpárt, mint mindennapi környezetkímélő és költséghatékony közlekedési eszközt. A kétkerekű terjedésének népszerűsítéséhez azonban nem csak színvonalas kerékpárutakra van szükség.

„Fontos, hogy átfogó szemlélet valósuljon meg a kerékpáros infrastruktúra fejlesztés érdekében. Az Eurovelo szentendrei szakaszán mostantól információs táblák, pihenőhelyek és kerékpártárolók segítik nem csak a biciklisek, de a turisták kényelmét is." - nyilatkozta Dr. Dietz Ferenc polgármester a közel 3,5 millió forintos beruházás átadásán.

Az Európai Unió tagországaiban, így Magyarországon is kormányzati célkitűzés kell, hogy legyen a környezetbarát közlekedési eszközök - mint például a tömegközlekedés és a kerékpározás - népszerűsítése. 2007-es forgalomszámlálási adatok alapján az elmúlt években a fővárosban drasztikusan nőtt a kerékpáron közlekedők száma, azonban még így is jelentősen elmarad az európai átlagtól. Hazánkban ugyanis a járművel megtett összes utazás mindössze 2%-a kerékpározás, míg az unióban minden tízedik közlekedő két kerékre pattan. Bár a legtöbb biciklis Budapesten kerekezik, a főváros közelében elhelyezkedő települések nem csak új utak építésével, de átfogó infrastrukturális fejlesztésekkel igyekszenek minél több embert rávenni a nyeregbe pattanásra.

Támogatással és saját erővel

Szentendre 2006-ban több mint 280 millió forintot nyert a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség Regionális Operatív Programjának keretében a helyi Eurovelo hálózat kiépítésére. A 15 millió forint önrészt is igénylő beruházás következtében a főváros mellett elhelyezkedő mediterrán település is csatlakozott az öreg kontinenst átszelő, több mint 20 ezer km-es kerékpárút rendszerhez. A város vezetése azonban nem elégedett meg az utak fejlesztésével: az Önkormányzati Minisztérium pályázatán közel 2,5 millió forinthoz jutott, melyet egymillió forint önrésszel kiegészítve a kerékpáros infrastruktúra fejlesztésére használt fel.

A beruházás következtében 2009 nyarától már 10 piknik asztal, 34 kerékpártároló, számos hulladéktároló és több tucat térkép és információs tábla várja a Szentendrén kerekezőket. „Azt a várost nevezhetjük kerékpáros városnak, mely lehetőséget ad saját polgárainak és vendégeinek, hogy napi rendszerességgel, vagy szabadidős céllal a lehető legegyszerűbb és legbiztonságosabb módon kerékpározhassanak. Ez a projekt még közelebb visz minket ahhoz, hogy Szentendre valóban kerékpár-barát várossá válhasson.„- jelentette ki Dr. Dietz Ferenc, Szentendre polgármestere, aki a Föld Napján tartott beszédében arra kérte a helyieket, hogy hetente legalább egyszer a környezetbarát járműveket részesítsék előnyben. 

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo