Kerékpárral erősít Szentendre

Mára számos európai város polgárai választják a kerékpárt, mint mindennapi környezetkímélő és költséghatékony közlekedési eszközt. A kétkerekű terjedésének népszerűsítéséhez azonban nem csak színvonalas kerékpárutakra van szükség.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

„Fontos, hogy átfogó szemlélet valósuljon meg a kerékpáros infrastruktúra fejlesztés érdekében. Az Eurovelo szentendrei szakaszán mostantól információs táblák, pihenőhelyek és kerékpártárolók segítik nem csak a biciklisek, de a turisták kényelmét is." - nyilatkozta Dr. Dietz Ferenc polgármester a közel 3,5 millió forintos beruházás átadásán.

Az Európai Unió tagországaiban, így Magyarországon is kormányzati célkitűzés kell, hogy legyen a környezetbarát közlekedési eszközök - mint például a tömegközlekedés és a kerékpározás - népszerűsítése. 2007-es forgalomszámlálási adatok alapján az elmúlt években a fővárosban drasztikusan nőtt a kerékpáron közlekedők száma, azonban még így is jelentősen elmarad az európai átlagtól. Hazánkban ugyanis a járművel megtett összes utazás mindössze 2%-a kerékpározás, míg az unióban minden tízedik közlekedő két kerékre pattan. Bár a legtöbb biciklis Budapesten kerekezik, a főváros közelében elhelyezkedő települések nem csak új utak építésével, de átfogó infrastrukturális fejlesztésekkel igyekszenek minél több embert rávenni a nyeregbe pattanásra.

Támogatással és saját erővel

Szentendre 2006-ban több mint 280 millió forintot nyert a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség Regionális Operatív Programjának keretében a helyi Eurovelo hálózat kiépítésére. A 15 millió forint önrészt is igénylő beruházás következtében a főváros mellett elhelyezkedő mediterrán település is csatlakozott az öreg kontinenst átszelő, több mint 20 ezer km-es kerékpárút rendszerhez. A város vezetése azonban nem elégedett meg az utak fejlesztésével: az Önkormányzati Minisztérium pályázatán közel 2,5 millió forinthoz jutott, melyet egymillió forint önrésszel kiegészítve a kerékpáros infrastruktúra fejlesztésére használt fel.

A beruházás következtében 2009 nyarától már 10 piknik asztal, 34 kerékpártároló, számos hulladéktároló és több tucat térkép és információs tábla várja a Szentendrén kerekezőket. „Azt a várost nevezhetjük kerékpáros városnak, mely lehetőséget ad saját polgárainak és vendégeinek, hogy napi rendszerességgel, vagy szabadidős céllal a lehető legegyszerűbb és legbiztonságosabb módon kerékpározhassanak. Ez a projekt még közelebb visz minket ahhoz, hogy Szentendre valóban kerékpár-barát várossá válhasson.„- jelentette ki Dr. Dietz Ferenc, Szentendre polgármestere, aki a Föld Napján tartott beszédében arra kérte a helyieket, hogy hetente legalább egyszer a környezetbarát járműveket részesítsék előnyben. 

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo