Kerékpárral erősít Szentendre

Mára számos európai város polgárai választják a kerékpárt, mint mindennapi környezetkímélő és költséghatékony közlekedési eszközt. A kétkerekű terjedésének népszerűsítéséhez azonban nem csak színvonalas kerékpárutakra van szükség.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

„Fontos, hogy átfogó szemlélet valósuljon meg a kerékpáros infrastruktúra fejlesztés érdekében. Az Eurovelo szentendrei szakaszán mostantól információs táblák, pihenőhelyek és kerékpártárolók segítik nem csak a biciklisek, de a turisták kényelmét is." - nyilatkozta Dr. Dietz Ferenc polgármester a közel 3,5 millió forintos beruházás átadásán.

Az Európai Unió tagországaiban, így Magyarországon is kormányzati célkitűzés kell, hogy legyen a környezetbarát közlekedési eszközök - mint például a tömegközlekedés és a kerékpározás - népszerűsítése. 2007-es forgalomszámlálási adatok alapján az elmúlt években a fővárosban drasztikusan nőtt a kerékpáron közlekedők száma, azonban még így is jelentősen elmarad az európai átlagtól. Hazánkban ugyanis a járművel megtett összes utazás mindössze 2%-a kerékpározás, míg az unióban minden tízedik közlekedő két kerékre pattan. Bár a legtöbb biciklis Budapesten kerekezik, a főváros közelében elhelyezkedő települések nem csak új utak építésével, de átfogó infrastrukturális fejlesztésekkel igyekszenek minél több embert rávenni a nyeregbe pattanásra.

Támogatással és saját erővel

Szentendre 2006-ban több mint 280 millió forintot nyert a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség Regionális Operatív Programjának keretében a helyi Eurovelo hálózat kiépítésére. A 15 millió forint önrészt is igénylő beruházás következtében a főváros mellett elhelyezkedő mediterrán település is csatlakozott az öreg kontinenst átszelő, több mint 20 ezer km-es kerékpárút rendszerhez. A város vezetése azonban nem elégedett meg az utak fejlesztésével: az Önkormányzati Minisztérium pályázatán közel 2,5 millió forinthoz jutott, melyet egymillió forint önrésszel kiegészítve a kerékpáros infrastruktúra fejlesztésére használt fel.

A beruházás következtében 2009 nyarától már 10 piknik asztal, 34 kerékpártároló, számos hulladéktároló és több tucat térkép és információs tábla várja a Szentendrén kerekezőket. „Azt a várost nevezhetjük kerékpáros városnak, mely lehetőséget ad saját polgárainak és vendégeinek, hogy napi rendszerességgel, vagy szabadidős céllal a lehető legegyszerűbb és legbiztonságosabb módon kerékpározhassanak. Ez a projekt még közelebb visz minket ahhoz, hogy Szentendre valóban kerékpár-barát várossá válhasson.„- jelentette ki Dr. Dietz Ferenc, Szentendre polgármestere, aki a Föld Napján tartott beszédében arra kérte a helyieket, hogy hetente legalább egyszer a környezetbarát járműveket részesítsék előnyben. 

Véleményvezér

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.
Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo