Így kezdhetünk tenni a klímaváltozás ellen

Hosszabb távon csak az a vállalat életképes, amelyik vállalakozó szellemű, innovatív és fenntarthatóan működik - véli a BCSDH elnöke. A szervezet 4 pontos ajánlása segít, hogy kezdjenek hozzá a cégek.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

„A vállalatok és az intézmények nem csak a saját jólétükért és profitjukért tartoznak felelősséggel, de felelősek az emberekért és azért, hogy a következő generációnak jobb élete legyen” – jelentette ki Jan Peter Balkenende professzor, Hollandia korábbi miniszterelnöke, aki a Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért (BCSDH) meghívására érkezett Magyarországra. A professzor hangsúlyozta a klímaváltozás sok más fenntarthatósági kérdés mellett olyan kihívás, amely hosszú távú gondolkodást igényel, így ez a vállaltoknál is elengedhetetlen. „Minél tovább várunk az intézkedésekkel, annál nehezebb helyzettel kell szembenézni a jövőben. Nem várhatunk, és ezt együtt kell csinálnunk!”

Kép:sxc

„Egyetlen vállalat sem tud egyedül választ adni a klímaváltozás okozta kihívásokra, ezért van szükség új szövetségekre és együttműködésre a teljes értékláncon belül” – tette hozzá Márta Irén, a BCSDH igazgatója.

„Meggyőződésem, hogy hosszabb távon csak az a vállalat életképes, amelyik vállalakozó szellemű, innovatív és fenntarthatóan működik. Ha viszont ezek a tényezők együtt vannak, az jelentős versenyelőnyt jelent” – fejtette ki Ifj. Chikán Attila, a BCSDH elnöke.

A szeretet a válságok megoldása?
Hetedik alkalommal rendezte meg a Piac & Profit a Magyar Fenntarthatósági Csúcs konferenciát. Idén a fókuszban az emberi és társadalmi értékek válsága állt,melyeket Feldmár Andrástól Juhász Árpádig neves előadók fogalmaztak meg, az emberi félelmektől az energetikai problémákig. Az elhangzottak részletes összefoglalóját itt olvashatja.
A BCSDH megfogalmazta ajánlását az üzleti szektor számára, hogy segítse az alacsony karbonkibocsátású gazdaságba történő átmenetet. Az ajánlás négy pontja azonosítja azokat a teendőket, amelyekkel a hazai cégek hatásosan tudnak hozzájárulni a globális folyamatokhoz, és amelyek révén a teljes üzleti szektor, bármely vállalat konkrét, mérhető lépést tehet.

A BCSDH ajánlása az üzleti szektor számára a klímaváltozás kapcsán:

  1. Klímaváltozással kapcsolatos kockázatok és lehetőségek stratégiai elemzése és akcióterv készítése
  2. Karbonlábnyom-számítás bevezetése, eredmények rendszeres elemzése és akcióterv készítése, a szén-dioxid-kibocsátás hatékony csökkentése
  3. Termékek és szolgáltatások felhasználása során szükséges energiafelhasználás és/vagy szén-dioxid-kibocsátás azonosítása és a fogyasztók/vevők szemlélet- és magatartásváltoztatása
  4. Munkatársak szemléletformálása
Újabb 10 cég nyerte el az Üzleti Etikai Díjat
2016-ban a zsűri minden korábbinál több, összesen 10 vállalatot talált érdemesnek az immár 17. alkalommal kiosztott Üzleti Etikai Díjra. Az alapítás óta eltelt idő alatt a díj presztízse folyamatosan nőtt, ami azt is jelzi, hogy a tudatosság, a társadalmi elkötelezettség és az élhető, fenntartható világ fennmaradása iránti felelősség egyre hangsúlyosabban szerepel a hazai vállalatok értékrendjében. A díjazott vállalatok alkalmazottaikkal és a környezettel szemben, tulajdonosi jogosítványaik gyakorlása közben és társadalmi felelősségvállalásukban is etikusnak bizonyultak.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo