Hogyan lehetne fenntartható a gyapottermesztés?

Milyen környezeti, technológiai kihívások előtt áll a pamutipar napjainkban? Hogyan lehet átállni a fenntarthatóbb termelési módszerekre a Föld legfontosabb gyapottermő vidékein? Többek között ezeket kutatja új dokumentumfilmjében a NatGeo, amely a C&A divatmárkával együttműködésben készült.

A Gyapot – A divat növénye című műsor európai premierje kapcsán Alexandra Cousteau, a vízügyi problémák és a fenntarthatóság nemzetközileg elismert szaktekintélye, valamint Jeffrey Hogue, a C&A nemzetközi divatmárka fenntarthatósági felelőse is hangsúlyozta a szemléletváltás fontosságát a pamutiparban. „Nagyjából a globálisan gyártott ruhák felénél használnak pamutot, ám a hagyományos gyapotgazdálkodás visszafordíthatatlan károkat okoz a bolygónknak – mondta Cousteau a film berlini bemutatóján. Jeffrey Hogue hozzátette: – Örömmel támogatunk egy olyan dokumentumfilmet, amely bepillantást enged a fenntarthatóbb gyapottermesztési módszerekbe. Szeretnénk felhívni a márkák és a fogyasztók figyelmét, hogy a biogazdálkodással előállított pamut számtalan előnyt biztosít bolygónk és annak lakói számára.”

A 60 perces dokumentumfilmben Alexandra Cousteau bemutatja, milyen fontos átállni az új, környezetbarát termelési módszerekre. A műsorvezető bejárja az indiai Madhja Prades gyapotföldjeit, hogy testközelből ismerkedhessen meg a gyapottermesztéssel és találkozhasson a helyi gazdálkodókkal, akiknek sokat javult az élete, mióta a hagyományos módszerek helyett fenntarthatóan dolgoznak. Az Indiában és másutt dolgozó munkatársakon kívül találkozik a legfontosabb németországi és amerikai piaci szereplőkkel is. Cousteau elbeszélget az egyik leghaladóbb gondolkodású divatház, a C&A szakértőivel is, hogy megértse, miért mutatkozik globális igény a biogazdálkodásra, és miért vált fontossá a nemzetközi összefogás ezen a területen. „Az európai divatcikkek fogyasztóinak meg kell értenie, hogy súlya van a választásuknak a gyapottermesztő országok fenntartható fejlődésének biztosítása miatt”– mondta Jeffrey Hogue, a C&A fenntarthatósági felelőse.

Deborah Armstrong, a National Geographic Partners Europe alelnöke megjegyezte: „A National Geographic hisz a tudomány, a felfedezés és a történetmesélés világformáló erejében. A ruhagyártás olyan hatással van a környezetünkre, amelyre csak kevesen gondolnak. A Gyapot – A divat növénye című alkotás ezt a hatást hangsúlyozza, valamint magával ragadó módon számol be a lehetséges megoldásokról.”

Fenntarthatóság: példamutatás nélkül nem megy
A hazai vállalatok 96 százaléka szerint az első számú vezető hiteles példamutatásán múlik egy vállalat valódi fenntarthatósági teljesítménye – derül ki a Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért (BCSDH) saját felméréséből.

Véleményvezér

Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa

Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa 

A Fidesz politikusai nem tudják ott hagyni az állami zsíros bödönt.
Mészáros Lőrinc és neje hatalmas luxusba fojtotta a magyar fanyalgók miatt érzett bánatát

Mészáros Lőrinc és neje hatalmas luxusba fojtotta a magyar fanyalgók miatt érzett bánatát 

Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő ismét utolérte a Mészáros házaspárt.
Újabb eseményt szervez Karácsony Gergely

Újabb eseményt szervez Karácsony Gergely 

Nem nyugszik a főpolgármester.
Nincs neurológiai betegsége Orbán Viktornak

Nincs neurológiai betegsége Orbán Viktornak 

Nyelvi botlás lehetett csak.
Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo