Hogyan lehetne fenntartható a gyapottermesztés?

Milyen környezeti, technológiai kihívások előtt áll a pamutipar napjainkban? Hogyan lehet átállni a fenntarthatóbb termelési módszerekre a Föld legfontosabb gyapottermő vidékein? Többek között ezeket kutatja új dokumentumfilmjében a NatGeo, amely a C&A divatmárkával együttműködésben készült.

A Gyapot – A divat növénye című műsor európai premierje kapcsán Alexandra Cousteau, a vízügyi problémák és a fenntarthatóság nemzetközileg elismert szaktekintélye, valamint Jeffrey Hogue, a C&A nemzetközi divatmárka fenntarthatósági felelőse is hangsúlyozta a szemléletváltás fontosságát a pamutiparban. „Nagyjából a globálisan gyártott ruhák felénél használnak pamutot, ám a hagyományos gyapotgazdálkodás visszafordíthatatlan károkat okoz a bolygónknak – mondta Cousteau a film berlini bemutatóján. Jeffrey Hogue hozzátette: – Örömmel támogatunk egy olyan dokumentumfilmet, amely bepillantást enged a fenntarthatóbb gyapottermesztési módszerekbe. Szeretnénk felhívni a márkák és a fogyasztók figyelmét, hogy a biogazdálkodással előállított pamut számtalan előnyt biztosít bolygónk és annak lakói számára.”

A 60 perces dokumentumfilmben Alexandra Cousteau bemutatja, milyen fontos átállni az új, környezetbarát termelési módszerekre. A műsorvezető bejárja az indiai Madhja Prades gyapotföldjeit, hogy testközelből ismerkedhessen meg a gyapottermesztéssel és találkozhasson a helyi gazdálkodókkal, akiknek sokat javult az élete, mióta a hagyományos módszerek helyett fenntarthatóan dolgoznak. Az Indiában és másutt dolgozó munkatársakon kívül találkozik a legfontosabb németországi és amerikai piaci szereplőkkel is. Cousteau elbeszélget az egyik leghaladóbb gondolkodású divatház, a C&A szakértőivel is, hogy megértse, miért mutatkozik globális igény a biogazdálkodásra, és miért vált fontossá a nemzetközi összefogás ezen a területen. „Az európai divatcikkek fogyasztóinak meg kell értenie, hogy súlya van a választásuknak a gyapottermesztő országok fenntartható fejlődésének biztosítása miatt”– mondta Jeffrey Hogue, a C&A fenntarthatósági felelőse.

Deborah Armstrong, a National Geographic Partners Europe alelnöke megjegyezte: „A National Geographic hisz a tudomány, a felfedezés és a történetmesélés világformáló erejében. A ruhagyártás olyan hatással van a környezetünkre, amelyre csak kevesen gondolnak. A Gyapot – A divat növénye című alkotás ezt a hatást hangsúlyozza, valamint magával ragadó módon számol be a lehetséges megoldásokról.”

Fenntarthatóság: példamutatás nélkül nem megy
A hazai vállalatok 96 százaléka szerint az első számú vezető hiteles példamutatásán múlik egy vállalat valódi fenntarthatósági teljesítménye – derül ki a Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért (BCSDH) saját felméréséből.

Véleményvezér

Nagyot fordultak Trump hívei Ukrajna ügyében

Nagyot fordultak Trump hívei Ukrajna ügyében 

Orbán Viktor ukránellenes politikája számára rossz hír érkezett.
Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában

Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában 

A kormány által meghirdetett munkaalapú gazdaság önmagában kevés a felzárkózáshoz.
Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo