Egyre kevesebben veszik komolyan a klímaváltozást

Egyre kevesebb közfigyelem irányul a globális felmelegedés kérdésére, így kevesebben aggódnak az éghajlat megváltozása miatt világszerte, mint korábban - derül ki a Nielsen 2011-es Sustainable Efforts & Environmental Concerns jelentéséből. A kétévente elkészített kutatás során 51 országban 25 ezer internetező felnőtt véleményét kérték ki, amely szerint sokan tartanak a felmelegedéstől, de kevesebben, mint a lég-, víz- és egyéb szennyezéstől.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A jelentés szerint idén a válaszadók 69 százaléka fejezett ki aggodalmat a klímaváltozás miatt, ez az érték magasabb, mint a 2009-ben mért 66 százalék, de kevesebb, mint a 2007-ben regisztrált 72 százalék - olvasható az ELTE Társadalomtudományi Kar hírlevélében. Az éghajlati kérdéssel szemben viszont egyre nagyobb figyelem irányul más környezeti problémákra. A lekérdezés eredményei szerint a válaszadók 77 százaléka aggódik a levegőszennyezés miatt, 75 százalék pedig a vizek szennyeződésétől tart - mindkét témát hat százalékkal többen jelölték meg problémaként, mint 2009-ben. A legnagyobb arányú attitűdváltozást a növényvédő szerekkel, a csomagolási hulladékokkal és az elfogyó ivóvízkészlettel kapcsolatban mérték. A megkérdezettek 73 százaléka mondta, hogy ezek a kérdések aggasztják, ami a növényvédők esetében 16, a hulladékok esetében 14, a vízhiány vonatkozásában 13 százalékos növekedést jelent 2009-hez képest.


Az ember, vagy a természet tehet a felmelegedésről?
Forrás: sxc

Régiókra lebontva az Ázsiában élők legnagyobb félelmét a vízhiány és a légszennyezés jelenti, Latin-Amerikában, a Közel-Keleten, Afrikában, Európában és Észak-Amerikában pedig a vízhiány miatt aggódnak leginkább.

Szkeptikus amerikaiak és kínaiak, aggódó indiaiak

Jelentős népességük és még jelentősebb széndioxid kibocsátásuk okán az Egyesült Államok, Kína és India játszhat központi szerepet a Föld környezeti problémáinak megoldásában. Éppen ezért aggasztó, hogy mind az Egyesült Államokban, mind Kínában csökkent azok aránya, akik tartanak a klímaváltozástól. Előbbi esetében a 2007-es 62 százalékról 48 százalékra, utóbbi vonatkozásában a 2009-es 77 százalékról 2011-re 64 százalékra csökkent ezek aránya. Az Egyesült Államokban ráadásul azon válaszadók 63 százaléka, akik közölték, nem aggódnak a klímaváltozás miatt, úgy vélekednek, nem az emberi tevékenység, hanem a Föld természetes ciklusai okozzák az éghajlat változását. (Tízből közel hét amerikai hiszi, hogy a tudósok meghamisíthatták az éghajlat felmelegedésére utaló adatokat.)

A nagy három közül egyedül India áll helyt, ahol az aggódó válaszadók aránya a négy év alatt nőtt, jelenleg 86 százalékos. Regionálisan egyébként Latin-Amerikában 90, a Közel-Keleten és Afrikában 80, Ázsiában 72, Európában 68 százalék tartja aggasztónak az éghajlat megváltozását.

Véleményvezér

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.
Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján

Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján 

Szépen gazdagodnak a NER vitézek.
Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek

Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek 

A lengyelek hírét sem hallották az ukrán maffiának.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo