Ennek keretében megszülettek az 51. sz. főút Dunapataj belterület és Dunapataj-Kalocsa ipartelepi út csomópont közötti szakasz megépítésének; az 511. sz. főút Baja ÉK-i elkerülő szakasz III. ütemének; a 47. sz. főút Algyő-Hódmezővásárhely négy sávra bővítés III. ütemének; a 33. sz. főút Hortobágy átkelési szakasz megerősítésének; a 31.-32. sz. főutak Jászberény elkerülő szakasza II. ütem építésének; a 4. sz. főút Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei szakaszai 11.5 t-s erősítésének; a 86. sz. főút burkolat-megerősítésének és négynyomúsításának (Szombathely térsége); a 88. sz. főút Sárvár elkerülő szakasz építésének; a 74. sz. főút Nagykanizsa-Palin elkerülő szakasz építésének; valamint a 61. sz. főút Zala megyei szakaszának 11,5 t-s megerősítésének megvalósításához szükséges részletes tervek, hatástanulmányok, és költségvetések.
Az értékelést a hét folyamán a Közreműködő Szervezet (KIKSZ) munkatársai megkezdik, ennek lezárását követően bíráló bizottság dönt a projektek támogathatóságáról.
Térségi elérhetőség javítására 2013-ig több mint másfél milliárd euró támogatást kaphat hazánk az Európai Uniótól, ami kiegészül hazai költségvetési forrásokkal is. (Nyolcszázmillió forintért pályázhatnak a települések forgalmi helyzetük javítása érdekében. A pénzt csomópontok átépítésére, korszerűsítésére szánják.)