A médiavásárlásra kiírt bruttó 1 milliárd 665,2 millió forint keretre kiírt közbeszerzést a MindShare Médiaügynökség Kft. nyerte. Bár az eredményt az egyik vetélytárs megtámadta, a döntőbíróság elutasította azt és 24 hónapra aláírták a szerződést a céggel.
A pr-tevékenységre két közbeszerzési eljárást írtak ki: a regionális, az államreform, az elektronikus közigazgatási operatív programok pr-tevékenységére kiírt pályázatra egy érvényes mű sem érkezett, így a 420 millió forintos keretet egyelőre nem kapta meg senki. A főigazgató tájékoztatása szerint természetesen nem maradnak az operatív programok sem pr nélkül, hiszen az eljárást hamarosan megismétlik. (Reklámozásra nemcsak a kormányzatra van szüksége, hanem a civil szférának is.)
Egy másik, nagyobb kerettel rendelkező pr-tevékenységre kiírt pályázaton, ahol 505,2 milliárd forintot osztottak szét négyen nyertek: a Café Pr Kft. és a Ferling Pr Kft. közösen; a Hill and Knowlton Hungary Kft., a Weber Shandwick és a Insomnia Reklámügynökség Kft. konzorciuma; a Vision Communications Hungary Kft. és a Expomédia Reklám és Sajtóügynökség Kft. közös ajánlata; illetve az Enterprise Plc és a V.M. Komm Kommunikációs Tanácsadó Iroda Kft. konzorciuma.
A 490 millió forint keretet tartalmazó kreatív tevékenységre kiírt közbeszerzésen négy nyertest hirdettek. Ezt a kiírást a Café Reklám Kft., a Publicis Kft., a Well Reklámügynökség Kft. és az Ogilvy and Mather nyerte.
Azért is költ a kormány ennyit a pr teendőkre, mert a kommunikációs feladatok elvégzésére az uniós jog szerint stratégiát kell alkotni - közölte Lantos Gabriella. Ezt később el kell küldeni az Európai Bizottságnak, amelyet a testület jóváhagy, majd számon kér a tagállamokon.