A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség egyszerűsítést és egységesítést vezetett be az ÚMFT keretében támogatott pályázatok projekt előrehaladási jelentéseinek, kifizetési kérelmének és a kifizetési kérelmet alátámasztó dokumentumainak kezelésében.
Az új rendszerben igaz, hogy egyszerűsödni fog a dokumentum alapú ellenőrzés (például csökken a bekérendő dokumentumok száma), viszont jóval alaposabb és szigorúbb helyszíni ellenőrzésekre számíthatnak a projektnyertesek. Az NFÜ elképzelései szerint ennek köszönhetően jelentősen gyorsulhatnak a kifizetések, és mindkét fél számára, tehát a kedvezményezettek és a pályáztató számára is egyszerűbbé és átláthatóbbá válik a projekt nyomon követése.
A változtatás lényege, hogy
- a bekérendő dokumentumok száma jelentősen csökken
- az elszámolást alátámasztó dokumentumok tevékenyég vonatkozású költségkategóriákhoz (pl. építés, beszerzés, szolgáltatások, lízing stb) vannak rendelve;
- szélesebb körben alkalmazandók az összesítők (értékcsökkenés, kiküldetés-útiköltség, személyjellegű költségek, saját teljesítés, rezsi, stb.)
- bevezetésre kerül az átalány keretében történő elszámolás lehetősége (pl. rezsi elszámolása esetében);
- egységes nyomtatvány és összesítő sablonok kerültek kidolgozásra;
Az egységesítésre kerülő dokumentumok:
- Előleg kifizetési kérelem
- Kifizetési kérelem
- Kifizetési kérelem alátámasztó dokumentumai
- Útmutató Kifizetési kérelemhez
- Bérleti díjak arányosítása
- Rezsi arányosítása
- Rezsi átalány alapú fizetési kérelme
- Nyilatkozat szóbeli megállapodásról
- Nyilatkozat saját teljesítésről
- Összesítők
- PEJ
- PEJ útmutató
- ZPEJ
- ZPEJ útmutató
Annak érdekében, hogy a kedvezményezettek könnyebben eligazodjanak projektjeik pénzügyi elszámolásának összeállításánál egy rövid összefoglaló készült: Útmutató támogatás igénylés összeállításához címen.