Magyarország "átjáróház" lehet

A közlekedési operatív program keretében az elkövetkező hét évben 1700 milliárd forint jut uniós társfinanszírozásban a közlekedés fejlesztésére - mondta a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium szakállamtitkára Balatonalmádiban, a Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság (MLBKT) kongresszusán.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Felsmann Balázs közlése szerint ebből a keretösszegből 850 milliárd fordítható a közúti közlekedés fejlesztésére. Elmondta: közúthálózatunk 2007-2013. közötti fejlesztésében kiemelt helyet kap a gyorsforgalmi autóutak és autópályák építése, így például az M-43-as útszakasz - amely az egyik legforgalmasabb tranzitút -, továbbá a 8-as főút fejlesztése, az M-7-es továbbépítése, illetőleg az M-3-as kiépítése az ukrán határig. 

A szakállamtitkár a vasúttal kapcsolatosan a Budapest-Szolnok-Debrecen-Záhony, valamint a Budapest-Lökösháza vonal fejlesztését emelte ki, hangsúlyozva, hogy ezeken a vonalakon két pályán 160 kilométer sebességet is elérő villamos vonatok közlekedjenek majd.

A hajózást említve a szakállamtitkár arra mutatott rá, hogy a Duna hajózhatóságának a javítása a meghatározó, azaz évente legalább 300 napon át 2,5 méter merülésű hajókkal is "járható" legyen a folyam. 

A logisztikai fejlesztések esetében ki kell aknázni az ország geopolitikai helyzetét, szerinte ugyanis Magyarország jó értelemben véve "egy átjáróház", hiszen két fontos európai közlekedési folyosó - a 4-es és az 5-ös -, valamint a Duna "megy keresztül" a területén. Utalt arra, hogy a szállítmányozás az egyik legdinamikusabb "fejlődési pályája a közlekedési alrendszereknek, s különösen komoly uniós támogatás "mutatkozik meg azért, hogy a vízi szállítás elterjedjen". 

Négy cél

A közlekedési operatív program négy kiemelt célt tartalmaz: az ország és a régióközpontok nemzetközi elérhetőségének javítását, a térségi elérhetőség fejlesztését(azon infrastruktúra javítását, amely nem része a nemzetközi hálózatnak), továbbá az intermodalitás elérését, azaz legalább két-három közlekedési mód összekapcsolását, valamint a városi és az agglomerációs közösségi közlekedés fejlesztését. A szakállamtitkár friss hírként említette, hogy Litvánia, Lengyelország, Szlovákia és Magyarország nemrég közös deklarációt fogadott el arról, hogy a Kaunas-Bialystok-Lublin-Rzeszów-Eperjes-Kassa-Miskolc és Debrecen gyorsforgalmi útvonalat az Európai Unió vegye fel 2010-ben - a soros felülvizsgálat során - a nemzetközi úthálózati elemek listájára. Ez azért fontos, mert ez az útvonal egy észak-déli új folyosó az unió keleti határán, s ennek a Balti-tengertől jövő gyorsforgalmi útnak folytatása lehet Nagyvárad-Bukarest-Szófia-Thesszaloniki irányába - hangsúlyozta a szakállamtitkár.

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo