Felsmann Balázs közlése szerint ebből a keretösszegből 850 milliárd fordítható a közúti közlekedés fejlesztésére. Elmondta: közúthálózatunk 2007-2013. közötti fejlesztésében kiemelt helyet kap a gyorsforgalmi autóutak és autópályák építése, így például az M-43-as útszakasz - amely az egyik legforgalmasabb tranzitút -, továbbá a 8-as főút fejlesztése, az M-7-es továbbépítése, illetőleg az M-3-as kiépítése az ukrán határig.
A szakállamtitkár a vasúttal kapcsolatosan a Budapest-Szolnok-Debrecen-Záhony, valamint a Budapest-Lökösháza vonal fejlesztését emelte ki, hangsúlyozva, hogy ezeken a vonalakon két pályán 160 kilométer sebességet is elérő villamos vonatok közlekedjenek majd.
A hajózást említve a szakállamtitkár arra mutatott rá, hogy a Duna hajózhatóságának a javítása a meghatározó, azaz évente legalább 300 napon át 2,5 méter merülésű hajókkal is "járható" legyen a folyam.
A logisztikai fejlesztések esetében ki kell aknázni az ország geopolitikai helyzetét, szerinte ugyanis Magyarország jó értelemben véve "egy átjáróház", hiszen két fontos európai közlekedési folyosó - a 4-es és az 5-ös -, valamint a Duna "megy keresztül" a területén. Utalt arra, hogy a szállítmányozás az egyik legdinamikusabb "fejlődési pályája a közlekedési alrendszereknek, s különösen komoly uniós támogatás "mutatkozik meg azért, hogy a vízi szállítás elterjedjen".
Négy cél
A közlekedési operatív program négy kiemelt célt tartalmaz: az ország és a régióközpontok nemzetközi elérhetőségének javítását, a térségi elérhetőség fejlesztését(azon infrastruktúra javítását, amely nem része a nemzetközi hálózatnak), továbbá az intermodalitás elérését, azaz legalább két-három közlekedési mód összekapcsolását, valamint a városi és az agglomerációs közösségi közlekedés fejlesztését. A szakállamtitkár friss hírként említette, hogy Litvánia, Lengyelország, Szlovákia és Magyarország nemrég közös deklarációt fogadott el arról, hogy a Kaunas-Bialystok-Lublin-Rzeszów-Eperjes-Kassa-Miskolc és Debrecen gyorsforgalmi útvonalat az Európai Unió vegye fel 2010-ben - a soros felülvizsgálat során - a nemzetközi úthálózati elemek listájára. Ez azért fontos, mert ez az útvonal egy észak-déli új folyosó az unió keleti határán, s ennek a Balti-tengertől jövő gyorsforgalmi útnak folytatása lehet Nagyvárad-Bukarest-Szófia-Thesszaloniki irányába - hangsúlyozta a szakállamtitkár.