"Mindhárom tárca magáénak vallja az élhető városok, az egészséges élet, a fenntartható fejlődés kultúráját. Közös célunk, hogy 2000 km kerékpárút, kerékpársáv épüljön az elkövetkező hét évben, azaz megduplázódjon a jelenleg is meglévő kerékpárutak, kerékpársávok hossza." - jelentette ki Kóka János, gazdasági és közlekedési miniszter.
A kerékpározás infrastrukturális, közlekedési, turisztikai és sportolási vetületeit is áttekintő programot 2007. április 22-én bocsátotta társadalmi vitára. A vita lezárult, és a szaktárcák - a civil szervezetek szakértőinek támogatásával - összeállították a végleges programot. Ennek megvalósítására a 2007-2013 közötti időszakban 56 milliárd forint, kifejezetten kerékpáros keret áll rendelkezésre. A keret tartalmazza a KÖZOP (14 milliárd forint), a ROP-ok (28 milliárd forint) és az évi 2 milliárd forint hazai, központi forrást is, mely 7 évre 14 milliárd forintot jelent. Ezeken kívül a KEOP, a TAMOP, a Közlekedésbiztonsági Akcióprogram is tartalmaz forrásokat az elképzelések megvalósítására.
A tárcák a program társadalomformáló szerepének erősítéséhez meg kívánják nyerni a kormányzat valamennyi szereplőjét és céljuk, hogy a magyar lakosság életmódját megváltoztatni kész kezdeményezés, kormányzati ciklusokon is átívelő céllá váljon. Ennek érdekében a minisztériumok a program teljes anyagát kormányhatározatban is rögzíteni javasolják.
A kormányzat és az Országgyűlés egésze figyelmének felkeltésére, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium, Budapesttel közösen, útjára indítja a "Bringázz a Munkába!" kezdeményezést, amellyel elsőként azt kívánja elérni, hogy 2007. szeptember 3-14. között, minél többen kerekezzenek munkahelyükre. A GKM és Budapest célja, hogy jövőre a kezdeményezés országos akcióvá nőjön, és a kerékpározás egyre népszerűbbé váljon Magyarországon.