A debreceni villamosról dönt Brüsszel

Ma délelőtt megérkezett Brüsszelbe az Új Magyarország Fejlesztési Terv első nagyprojektje: a debreceni 2. villamosvonal kiépítésének támogatásáról két héttel ezelőtt döntött a kormány. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében nem csak néhány tíz-, esetleg százmilliós beruházások valósulhatnak meg uniós forrással.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Ezek közül a legnagyobbakhoz - az európai uniós szabályozás szerint a 13 milliárd (környezetvédelmi beruházásoknál pedig a 6,5 milliárd) forintot meghaladó ún. nagyprojektekhez - a kormány támogató döntésén túl európai uniós jóváhagyás is szükséges.

A tapasztalatok szerint ezeknek a nagyprojekteknek az előkészítése, terve­zése, engedélyeztetése - többmilliárdos beruházásokról lévén szó - általában kétszer olyan hosszú ideig tart, mint a kivitelezés maga. Annak érdekében, hogy e beruházások minél gyorsabban és zökkenőmentesebben valósulhassanak meg, a projektgazdák már az előkészítéshez is európai uniós támogatást kapnak. A nemzetgazdaságilag is fontos beru­házások gyorsabb megvalósítását segíti az a törvénymódosítási csomag - az ún. gyorsító csomag - is, amelyet a közelmúltban fogadott el a Parlament, és ami több mint 30 jogszabály módosításával tette lényegesen egyszerűbbé e nagyberuházások előkészítéséhez kapcsolódó admi­nisztrációt.

A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség tervei szerint ebben az évben tíznél is több gondosan előkészített nagyprojektet küldhetünk Brüsszelbe kormányzati jóváhagyással. Ebből az első már az Európai Bizottság támogató döntésére vár. Ha a debreceni 2. villamosvonal kiépítésére Brüsszel is rábólint, úgy európai uniós támogatással belátható időn belül lényegesen javulhat a cívis város tömegközlekedése, és számottevően csökkenhet a környezetterhelés az ország második legnagyobb városának legforgalmasabb közlekedési útvonalán.

Mint emlékezetes a kormány már a közép-duna-vidéki rekultiváció nagyprojektjével kapcsolatban is támogató döntést hozott, és várhatóan a közeljövőben újabb nagyprojektekről dönt, így a mostani "brüsszeli hír" túlmutat önmagán: csupán egy sorozat első lépése volt, hiszen ezzel kezdetét vette a magyar nagyprojektek folyamatos benyújtása az Európai Bizottsághoz.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo