Üzleti tisztességtelenség ügynök módra

Elszaporodtak az ügyfélszerzők, ügyfélátcsábítók az üzleti életben. Hatalmas mennyiségű zaklatásnak vannak kitéve a vonzó paraméterű cégek vezetői. Az ügyfélszerző technikákra ügynökelhárító technikák tömegével válaszolnak. Egymás idejét raboljuk. Vannak pedig finom, tisztességes módszerek is, melyek mentén mindenki megtalálná számítását.

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Ha minden telefont bekapcsolnának hozzám, amiben kezelnem kellene a különböző, ügyfélszerző technikákkal felszerelt ajánlattevőket, ha mindenkit fogadnék és végighallgatnék, ha minden postán, e-mailen, faxon kapott termékismertetőt, cégajánlót feldolgoznék, mással sem tölteném az időmet. Így hát védekező mechanizmusok sorát építjük be mi, vállalatvezetők az életünkbe, hogy megvédjük a munka és a privát életünk világát, s kezünkbe tartsuk az időnket.

Manapság, a minden területen kiélezett versenyben az életben maradást jelenti a potenciális ügyfelekhez eljutás. Érti ezt az ember, hogyne értené. Mindannyian így vagyunk ezzel. De vannak, akik úgy értelmezik, hogy mindenáron, vannak, akik megválogatják a kapcsolatfelvétel módszereit, attól függően, kikkel állnak szemben. S itt van egy, a gyakorlatban kialakult finom etikett, amit, ha ismerünk, sikerrel járunk, ha vétünk ellene, előbb-utóbb minden kapu becsukódik előttünk.

Borzasztóan felbosszant, ha magán mobiltelefonomon bejelentkezik egy ügynökség, rendezvényszervező, s arról faggat, vajon megkaptam-e a meghívóját és részt veszek-e az eseményen, s pláne, írunk-e róla. A legdurvább zaklatásnak veszem ugyanis, ha nem hivatali úton, tehát a cégtelefonon érdeklődnek, nem gondolnak arra, hogy bizonyos szintű információt nem biztos, hogy az első számú vezetőtől kell beszerezni. A  titkárnők ugyanis azért  is ülnek többek között a vezetőkhöz vezető szobákban, hogy  ők válaszoljanak például olyan szintű kérdésekre, mi a cég címe, telefonszáma, vagy konkrét megkereséseknél pontosan tudják, melyik kollégát kapcsolják stb. Számos, jelentős pozícióval bíró ember mobilszámával rendelkezem, de soha nem adom ki azt senki emberfiának, hiába kérik, mert úgy gondolom, hogy az a privát élet kategóriájába tartozik. Aki engem megtisztel mobiltelefonja számával, az a bizalmával is megtisztel, elvárja, hogy ne éljek azzal vissza. 

#page#

A hosszú távú kapcsolat záloga, ha pontosan tudom, milyen fontosságú ügyben kereshetem a pozícióban lévő barátomat (pontosabban üzleti barátságot értve alatta) a mobiltelefonján, s milyen gyakorisággal éljek vissza kitüntetett figyelmével. Ha túl gyakran teszem, túl sokat kérek, egy idő után nem veszi fel a telefont, nem válaszol az e-mailemre.

Borzasztóan felbosszant, ha minden nap zaklatnak a válaszadással: elolvastam-e, elfogadom-e, kell-e és mennyi. Az ügynököknek már abból is érteniük kellene, ha a titkárnőn nem tudnak keresztül jutni. Az "ügyesebbje" nem veszi tudomásul az elhárító technikát, becsapja a titkárnőt. Hivatkoznak arra, hogy már előzetesen megbeszélték a vezetővel, hogy megígérte nekik a választ, a részvételt, a megrendelést stb. Súlyos, munkától elvett percek mennek el a dolgok tisztázására.

Felháborít, ha a telefonkönyvből kinézett lakástelefonomat felvéve, betanult szöveget egyfolytában hadaró idegen, meg sem kérdezve, akarom-e egyáltalán végighallgatni, tájékoztat engem, hogy megnyertem valami luxusutat, csak el kell hozzá mennem valamilyen előadást meghallgatni.

Nagyon kellemetlen helyzetbe hoznak az egyébként  kellemes ismerősök, amikor olyan üzleti szívességet kérnek tőlem, ami az üzleti elveim felrúgásával járna, pusztán azért, mert ismeretségünk okán versenyhelyzetbe akarnak kerülni a piacon, az én segítségemmel. Az egyébként általuk is ismert, publikált szabályoknak fittyet hányva, helyzetbe hoznak, rá akarnak kényszeríteni elveim feladására. Pedig az ember szívesen segít. De a segítségkérőnek muszáj tiszteletben tartania a másik ember elveit, gyakorlatát. Ez is olyan finomság, amit, ha nem érzékelünk, nincs még egy sanszunk. A kapu becsukódik.

Mindenki a piacból él. Ha hagyjuk egymást élni, s tiszteletben tartjuk a másik idejét, szabályait, kereteit, sokkal többet tudunk elérni, mint egyoldalú, erőszakos, agresszív magatartással.

Véleményvezér

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.
Ömlik az uniós pénz Lengyelországba

Ömlik az uniós pénz Lengyelországba 

Húznak el tőlünk a lengyelek, de nagyon.
Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten

Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten 

Van-e még lejjebb, vagy már a gödör fenekén vagyunk?
Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt

Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt  

A miniszterelnök magára hagyta a magyar idős embereket.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo