Drága bútorok!

A shoppingolásban igen jártas riporterünk függönyvásárlás ürügyén tesztelte az ország legnagyobb lakberendezési bevásárlóközpontját, a MaxCity-t.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

"Kitalálták, eltervezték, forrást és társakat találtak - igényesen megcsinálták! Jó érzés az eredményt látni: A kormány feladata, hogy ehhez megfelelő gazdasági környezetet teremtsen." - vélekedett Szanyi Tibor, a GKM politikai államtitkára a törökbálinti bevásárló-város, a MaxCity (MC), azaz "az ország legnagyobb lakberendezési bevásárlóközpontjának" átadásán. Egy héttel az átadás után a Piac és Profit Online akcióba lépett: mérhetetlen kíváncsiságát próbálta egybekötni az amúgy már évek óta halogatott függönyvásárlásával.

A parkolóba eltöltött hosszas helykeresési mizéra után napszemüvegbe rejtett riporterünk heves szívdobogással belépett az ún. tematikus kereskedelmi központba, és hirtelen sejtése lett, hogy miért is kerülhetett 6 milliárd forintba hazánk giga-lakberendezési plázája. Tudatos akciótervet kovácsolt, hiszen azt hallotta, hogy 3 emelet, 30 ezer négyzetméter és minimum 100 üzlet, arról nem is beszélve, hogy a hazai bútor és lakberendezési cikkek hozzávetőleg kétharmada lesz a tét. A különböző boltok között cikázva a PP riporterében egyre inkább tudatosult: most sem fog sikerrel járni függöny-expedíciója. Ennek ellenére nem csalódott. Noha csak gondolataiban, de egy komplett családi házat rendezett be: rusztikus kis konyhával, minimál nappalival, keleti hangulatú hálóval, retro gyerekszobával. És ha ez nem egy álomutazás lett volna riporterünknek, akkor akár díjmentesen, profi szakembertől is kapott volna lakberendezési tanácsot.

A valóságba visszatérve a PP álruhás riporterét egy hirtelen fellépő izomgörcs döbbentette rá, hogy ideje lecserélni ágymatracát. Mindezt pedig égi jelként értelmezte, az irányt pedig egy erre speciális üzlet felé vette. A kókuszrostos matracokon fetrenge riporterünket egyre jobban hatalmába kerítette egy új matraca biztosította édes álom ígérete, amely idillt csak a matrac árfekvése döntött romba.

A törökbálinti élményutazás azonban nem olcsó mulatság: az üzletek egyértelműen prémium kategóriákban gondolkoztak, a vásárlóközönség is inkább A-(B) státuszú, ezért nem is meglepő, hogy még a gyerekbútor-, és játékboltban sem lehet néhány tízezer forint alatt vásárolni. Az épületben grasszáló fogyasztókat leginkább a kiegészítőket kínáló boltok környékén lehetet utolérni. Tehát abban nem tévedett a beruházó, a Maxcity tényleg hiánypótló, viszont szlogenjével, mely szerint "A lakberendezés új fővárosa" lehetne vitatkozni. Hiszen némi túlzással azt is lehetne állítani, hogy a MC a belvárosi design boltok agglomerációba kihelyezett óriásbútordája.

Visszafelé az M1/M7 bevezető szakaszán riporterünk végül tett még egy utolsó kísérletet függöny-ügyben a Kikába és az Ikeába, ugyanis a kormány eleddig csak ezekhez a bútoráruházakhoz teremtett megfelelő gazdasági környezetet.

Véleményvezér

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo