Drága bútorok!

A shoppingolásban igen jártas riporterünk függönyvásárlás ürügyén tesztelte az ország legnagyobb lakberendezési bevásárlóközpontját, a MaxCity-t.

"Kitalálták, eltervezték, forrást és társakat találtak - igényesen megcsinálták! Jó érzés az eredményt látni: A kormány feladata, hogy ehhez megfelelő gazdasági környezetet teremtsen." - vélekedett Szanyi Tibor, a GKM politikai államtitkára a törökbálinti bevásárló-város, a MaxCity (MC), azaz "az ország legnagyobb lakberendezési bevásárlóközpontjának" átadásán. Egy héttel az átadás után a Piac és Profit Online akcióba lépett: mérhetetlen kíváncsiságát próbálta egybekötni az amúgy már évek óta halogatott függönyvásárlásával.

A parkolóba eltöltött hosszas helykeresési mizéra után napszemüvegbe rejtett riporterünk heves szívdobogással belépett az ún. tematikus kereskedelmi központba, és hirtelen sejtése lett, hogy miért is kerülhetett 6 milliárd forintba hazánk giga-lakberendezési plázája. Tudatos akciótervet kovácsolt, hiszen azt hallotta, hogy 3 emelet, 30 ezer négyzetméter és minimum 100 üzlet, arról nem is beszélve, hogy a hazai bútor és lakberendezési cikkek hozzávetőleg kétharmada lesz a tét. A különböző boltok között cikázva a PP riporterében egyre inkább tudatosult: most sem fog sikerrel járni függöny-expedíciója. Ennek ellenére nem csalódott. Noha csak gondolataiban, de egy komplett családi házat rendezett be: rusztikus kis konyhával, minimál nappalival, keleti hangulatú hálóval, retro gyerekszobával. És ha ez nem egy álomutazás lett volna riporterünknek, akkor akár díjmentesen, profi szakembertől is kapott volna lakberendezési tanácsot.

A valóságba visszatérve a PP álruhás riporterét egy hirtelen fellépő izomgörcs döbbentette rá, hogy ideje lecserélni ágymatracát. Mindezt pedig égi jelként értelmezte, az irányt pedig egy erre speciális üzlet felé vette. A kókuszrostos matracokon fetrenge riporterünket egyre jobban hatalmába kerítette egy új matraca biztosította édes álom ígérete, amely idillt csak a matrac árfekvése döntött romba.

A törökbálinti élményutazás azonban nem olcsó mulatság: az üzletek egyértelműen prémium kategóriákban gondolkoztak, a vásárlóközönség is inkább A-(B) státuszú, ezért nem is meglepő, hogy még a gyerekbútor-, és játékboltban sem lehet néhány tízezer forint alatt vásárolni. Az épületben grasszáló fogyasztókat leginkább a kiegészítőket kínáló boltok környékén lehetet utolérni. Tehát abban nem tévedett a beruházó, a Maxcity tényleg hiánypótló, viszont szlogenjével, mely szerint "A lakberendezés új fővárosa" lehetne vitatkozni. Hiszen némi túlzással azt is lehetne állítani, hogy a MC a belvárosi design boltok agglomerációba kihelyezett óriásbútordája.

Visszafelé az M1/M7 bevezető szakaszán riporterünk végül tett még egy utolsó kísérletet függöny-ügyben a Kikába és az Ikeába, ugyanis a kormány eleddig csak ezekhez a bútoráruházakhoz teremtett megfelelő gazdasági környezetet.

Véleményvezér

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.
Fülön csapták Orbán Viktor barátját

Fülön csapták Orbán Viktor barátját 

Az ellenzék ezúttal ártatlan.
Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában 

Az ukránok állnak győzelemre, legalábbis Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo