A levél természetesen oly annyira ajánlva érkezett, hogy az ügyfél elsétálhatott érte a postára, hogy kézbesítse saját magának. Az A04M789209487-es hivatkozási számú adóhatósági levél az informatika használatáról oktatja ki az informatikai eszközöket felhasználva adóbevalló és adófizető ügyfelet. Nem e-mail választ kapott az áldozat, hanem formanyomtatványt, amely arról (is) szólt, hogy három hibatípusra edződött a közterhek hivatala.
A három, egymásból egy-egy bajusszal elválasztott baki közül a megfelelőt a levélküldő tollal bekarikázza. Választ tehát, hogy (1) mágneslemezen lévő adatállomány nem a törvény által előírt formátumban készült, (2) üres a benyújtott floppylemez, (3) a floppy olvashatatlan.
Dolgai rendezésére három napot kap az ügyfél és persze személyesen kullog a floppyjával a Lehel utcai adóhivatali irodába, ellenkező esetben a hibás vagy hiányos teljesítés mulasztási bírságával büntetik.
Az e-ügyfél - és még vagy száz ugyanabból az alomból - e-lábon elsétál a postára, a könyvelőhöz, az utóbbi meg "kötegelve" a panaszokat - szintén e-lábon - az adóhatósághoz üget, hogy kiderítse: a három hibatípus helyett egy negyedikkel találkozott az adóhatóság, azzal, amelyet ő maga követett el, saját e-kezűleg. Természetesen mire ez kiderült, elég jeles mennyiségű papírmunka és ügyfélsétáltatás gyülemlett fel - az informatika világában.
De most legalább papírunk van róla, az e-ügyintézés akkor biztonságos, ha nyoma nincs számítógépnek, floppynak, internetes hivatal és ügyfél kapcsolatnak.