Honnan érkeztél a gasztrobizniszbe?
A nyolcvanas években a szüleimé volt az első budapesti privát kávéház a Várban, a Pierrot. A család sok időt töltött a helyen, gyakorlatilag ott nőttem fel. Ez a háttér megfertőzi az embert és függetlenül attól, hogy mit tanul, mit dolgozik, kialakul egy erős emocionális kötődés. A Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetemen végeztem (ma Budapesti Corvinus Egyetem – a szerk.), diákként dolgoztam a Citibankban és az utolsó szemeszterben a legnagyobb német tanácsadócégnél a Roland Bergernél. A szüleim nagyon komolyan vették André Kosztolany mondását, hogy a legjobb befektetés a saját gyermekünk taníttatása. Vendégszemesztereken vettem részt a kölni egyetemen, a Harvardon, a Yale-en, jártam a Georgetownra, hogy minél több emberrel találkozzak, aki tágítja számomra a világot. 1999-ben menő volt stratégiai tanácsadónál elhelyezkedni, ezért a Roland Bergerhez mentem. Közben az egyik barátommal alapítottunk egy fintech startupot, hogy létrehozzuk a világ első mobilfizetési rendszerét. Csakhogy az épp akkor készült el, és – micsoda véletlen! – a cég CFO-ja egy volt roland bergeres kollégánk volt. Csatlakoztunk hozzá és Bécsben felépítettük a céget. 2002 végén elindult a szolgáltatás, de a dotcom-lufi kidurranása megtörte a szárnyalást. Visszatértem a tanácsadói karrierhez: a Boston Consulting Group (BCG) budapesti irodájában dolgoztam, ami remek iskolának bizonyult. Megtanultam a strukturált gondolkozást, a gyors problémamegoldást és azt, hogy helyt álljak váratlan helyzetekben. Mindazt, ami nélkülözhetetlen, ha sikeres üzletember akarsz lenni.
Miért döntöttél úgy, hogy beszállsz a családi cégbe?
A BCG remek üzleti iskola egy fiatal közgazdász számára, de folyamatosan startupban gondolkoztam. Virtuálisan legalább száz céget felépítettem, aztán ezeket az ötleteket eldobtam vagy azért, mert nem haladtak a tárgyalások vagy azért, mert kiderült, az ötletben még sincs akkora komparatív előny. Közben ott volt a családi cég és a bcg-s kollégáimmal rájöttünk, a legjobb startupötlet annak a felpörgetése. Megvolt a vállalkozás, az évtizedes hagyományok, a hozzáértés, a működő szervezet, én pedig hoztam azt a szemléletet, ami nem volt jellemző ebben az iparágban. Azt gondoltam, ha üzleti hátterű ember vezet egy vendéglátóipari cégcsoportot, az működni fog. Kivettem egy év szabadságot, és elvégeztem a Hyatt Corporation és a Hotel Victor által szervezett egyéves general manager és F&B tréninget Miamiban. A történelem ismétli önmagát, amikor a szüleim voltak 28-30 évesek, ők is ezt tették.
Az interjú teljes formában a Piac & Profit hamarosan megjelenő márciusi számában olvasható!