Zsidai Roy: családi örömüzlet

Nem vendéglátósnak, hanem közgazdásznak tanult Zsidai Roy. Előbb foglalkozott pénzügyi és telekommunikációs vállalatokkal, aztán átvette a szülők nyolcvanas években alapított gasztrovállalkozását. A Pierrot étteremből és az azzal szemben lévő 21 Magyar Vendéglőből álló családi cégből tizenkét év alatt több mint 400 főt foglalkoztató, három országban jelen lévő, tizenhét egységből álló gasztrobizniszt épített Zsidai Roy. 

Honnan érkeztél a gasztrobizniszbe?

A nyolcvanas években a szüleimé volt az első budapesti privát kávéház a Várban, a Pierrot. A család sok időt töltött a helyen, gyakorlatilag ott nőttem fel. Ez a háttér megfertőzi az embert és függetlenül attól, hogy mit tanul, mit dolgozik, kialakul egy erős emocionális kötődés. A Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetemen végeztem (ma Budapesti Corvinus Egyetem – a szerk.), diákként dolgoztam a Citibankban és az utolsó szemeszterben a legnagyobb német tanácsadócégnél a Roland Bergernél. A szüleim nagyon komolyan vették André Kosztolany mondását, hogy a legjobb befektetés a saját gyermekünk taníttatása. Vendégszemesztereken vettem részt a kölni egyetemen, a Harvardon, a Yale-en, jártam a Georgetownra, hogy minél több emberrel találkozzak, aki tágítja számomra a világot. 1999-ben menő volt stratégiai tanácsadónál elhelyezkedni, ezért a Roland Bergerhez mentem. Közben az egyik barátommal alapítottunk egy fintech startupot, hogy létrehozzuk a világ első mobilfizetési rendszerét. Csakhogy az épp akkor készült el, és – micsoda véletlen! – a cég CFO-ja egy volt roland bergeres kollégánk volt. Csatlakoztunk hozzá és Bécsben felépítettük a céget. 2002 végén elindult a szolgáltatás, de a dotcom-lufi kidurranása megtörte a szárnyalást. Visszatértem a tanácsadói karrierhez: a Boston Consulting Group (BCG) budapesti irodájában dolgoztam, ami remek iskolának bizonyult. Megtanultam a strukturált gondolkozást, a gyors problémamegoldást és azt, hogy helyt álljak váratlan helyzetekben. Mindazt, ami nélkülözhetetlen, ha sikeres üzletember akarsz lenni.

Zsidai Roy - Kép: PP, Fotó: L. Luska Tivadar

Miért döntöttél úgy, hogy beszállsz a családi cégbe?

A BCG remek üzleti iskola egy fiatal közgazdász számára, de folyamatosan startupban gondolkoztam. Virtuálisan legalább száz céget felépítettem, aztán ezeket az ötleteket eldobtam vagy azért, mert nem haladtak a tárgyalások vagy azért, mert kiderült, az ötletben még sincs akkora komparatív előny. Közben ott volt a családi cég és a bcg-s kollégáimmal rájöttünk, a legjobb startupötlet annak a felpörgetése. Megvolt a vállalkozás, az évtizedes hagyományok, a hozzáértés, a működő szervezet, én pedig hoztam azt a szemléletet, ami nem volt jellemző ebben az iparágban. Azt gondoltam, ha üzleti hátterű ember vezet egy vendéglátóipari cégcsoportot, az működni fog. Kivettem egy év szabadságot, és elvégeztem a Hyatt Corporation és a Hotel Victor által szervezett egyéves general manager és F&B tréninget Miamiban. A történelem ismétli önmagát, amikor a szüleim voltak 28-30 évesek, ők is ezt tették.

Az interjú teljes formában a Piac & Profit hamarosan megjelenő márciusi számában olvasható!

Véleményvezér

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök 

Minden idők leggyengébb köztársasági elnöke címre pályázik Sulyok Tamás.
Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos

Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos 

Egyre nő a kapzsiság az oligarcháink világában.
Újabb orbáni illúzió ment füstbe

Újabb orbáni illúzió ment füstbe 

Az orosz békeszándék csak időhúzás.
Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo