Az Air France-KLM Csoport környezetvédelmi céljainak elérése érdekében további szerződéseket köt majd, ezek nem csak SAF-beszerzésre, hanem egyéb alternatív üzemanyagok, illetve közvetlen karbonkivonásra és tárolásra vonatkozó kutatására és fejlesztése vonatkoznak. A legfőbb cél, hogy a légiközlekedés 2050-re karbonsemleges legyen, ehhez azonban a civil és privát szektor bevonására is szükség van, amelyek támogatásokkal is elősegíthetik a folyamatokat.
Benjamin Smith, az Air France-KLM Csoport ügyvezető igazgatója azt mondta, a karbonsemlegesítés a légiközlekedés történetének legnagyobb kihívása, ezért a cég mindent megtesz azért, hogy csökkentse környezeti terhelését: megújítja flottáját, új eljárásokat vezet be és fenntartható kerozint vásárolt és használ fel.
Az aláírt szerződések hűen tükrözik elköteleződésünket a fenntartható kerozin gyártásának felfuttatása mellett. A Nestével és a DG Fuellel egy globális hálózatot is kialakítunk, hogy ki tudják szolgálni az igényeinket.
A fenntartható kerozin a szén-dioxid-csökkentési eljárások között az egyik legígéretesebb. A hagyományos üzemanyaghoz képest teljes életciklusra vetítve akár 80 százalékkal képes csökkenteni a karbon emissziót, használatához pedig nem kell átalakítani a hajtóműveket. A most gyártott tüzelőanyag elsősorban használt sütőolajból, mezőgazdasági és erdészeti melléktermékekből készül. A jövőben olyan szintetikus üzemanyag bevezetése is várható, amelyet hidrogénből és a légkörből kivont szénből állítanak elő.