Túlélni a járványt: mit léptek a hazai cégek?

A Budapest Bank saját kisvállalkozó ügyfelei körében végzett kutatásból kiderült, hogy a pandémiával összefüggésben a cégek több mint felének nem változott, 40 százalékuknak pedig kedvezőtlenebb lett a pénzügyi helyzete. Utóbbiak 63 százaléka inkább előre menekül, és a különböző beruházásokban, korszerűsítésben látja a sikeres újraindítás kulcsát. A cégek digitális kompetenciái európai összehasonlításban is alacsonyak, ráadásul ezek fejlesztését költségesnek és bonyolultnak tartják. Az elmúlt időszak azonban világossá tette, hogy az online jelenlét és az elektronikus szolgáltatások használata lehet a versenyképesség kulcsa. A digitalizációban segítséget várnak a vállalatvezetők: pályázatok és támogatások igénybevételével finanszíroznák a költségeket. Olyan megoldásokat keresnek, amelyek a kihívásokra egyszerű, gyors és komplex válaszokat tudnak adni.

A Budapest Bank legfrissebb, kisvállalkozó ügyfelei körében végzett felméréséből kiderült, hogy a kisvállalatok több mint felének pénzügyi helyzetét egyáltalán nem érintette hátrányosan, sőt néhányuk esetében még pozitív változásokat is hozott a COVID19 okozta járványhelyzet. A hazai cégek válságállóságát jól mutatja, hogy a KSH adatai szerint az idei első negyedévben 2 százalékkal nőtt a magyar GDP a tavalyi év utolsó három hónapjához képest, amihez már a különösen hátrányosan érintett szolgáltatói iparág is jelentősen hozzájárult.

Bár a vizsgált kisvállalkozások 40 százalékának romlott a pénzügyi helyzete az elmúlt időszakban, mégsem gondolkodnak a redőny lehúzásán, sőt, többségük a különböző beruházásokban, korszerűsítésben látja sikeres újraindítás kulcsát. Legtöbbjük tevékenységét, szolgáltatását bővítve alkalmazkodna a megváltozott igényekhez, de rövidtávon csak negyedük fogna digitális fejlesztésekbe. A pandémiás helyzet pedig megmutatta, hogy a túlélés zálogát a minél hangsúlyosabb online jelenlét, az új értékesítési felületek megtalálása és az elektronikus fizetési megoldások használata jelenthetik.

A kisvállalkozások az elmúlt években fokozatosan szembesülhettek az egyre szigorodó rendelkezésekkel, ma az online számlázás szinte megkerülhetetlenné vált, és a vásárlók számára kötelező biztosítani az elektronikus fizetés lehetőségét. Az alkalmazkodás elkerülhetetlen, de a felmérés adataiból jól látszik, hogy a cégek örülnének, ha segítséget kapnának a jogszabályi megfeleléshez: az elektronikus fizetési megoldások bevezetését 89 százalékban pályázati forrásból finanszíroznák, az online számlázáshoz kapcsolódó fejlesztéseket legfeljebb 50 százalék önerő mellett, 80 százalékban támogatásokból fedeznék. Tájékozottak a témában, harmaduk már ismeri a Budapest Pénzügyi Asszisztens online számlázóprogramot, valamint a POS elektronikus fizetési megoldást is.

A cégvezetők átlagosan 8,2 millió forintot fektetnének be a közeljövőben, ezt a pályázatok mellett jórészt saját tőkéből és bankhitelből finanszíroznák. Több mint 80 százalékuk ismeri a Széchenyi Kártya Programot, 50 százalékuk pedig az MFB Pontos, támogatásokkal kiegészített hiteltermékeket is.

 

Véleményvezér

Francia-német ellentét állhat a befagyasztott orosz vagyon körüli vita mögött

Francia-német ellentét állhat a befagyasztott orosz vagyon körüli vita mögött 

A németek keményebbek lennének Moszkvával.
A bíróság betiltotta a kormánypropagandát

A bíróság betiltotta a kormánypropagandát 

Elharapódzott a hazudozás.
Na erre mit lép Trump, Putyin megfenyegette az USA-t

Na erre mit lép Trump, Putyin megfenyegette az USA-t 

Putyin keménykedik Venezuela ügyében.
Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo