Továbbra sincs fejlesztés

Kis mértékben emelkedett a hazai vállalkozások beruházási hajlandósága, komolyabb bővülés azonban egyik beruházási cél tekintetében sem várható. Továbbra is az informatikai beruházások vezetik a kkv fejlesztések listáját, amelyeket a gépek, berendezések beszerzése, illetve a gépjármű park frissítése, bővítése követ – derül ki a K&H kkv bizalmi index kutatás adataiból.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Jelenleg a vállalatok 61 százaléka tervez valamilyen fejlesztést, ami 4 százalékpontos növekedés az előző negyedév adataihoz képest. Ugyanakkor ezzel együtt is közel felére csökkent a fejlesztésben gondolkodó vállalkozások aránya az elmúlt évekhez képest minden beruházási cél esetében, mutat rá a 700 hazai kkv vezető megkérdezésén alapuló felmérés. (Az előző felmérés eredményeit itt olvashatja.)

A K&H megállapításával összecseng a Piac&Profit Pénzeső mikro- és kisvállalatoknak című konferenciájának tapasztalata is megerősíti ezt: a megjelent vállalatoknak csupán csekély hányada felelt igennel arra a kérdésre, hogy tervez-e idén vagy jövőre beruházást.

A KAVOSZ beruházási hitelprogramjának kihasználtsága sem mutat mást.
– Jól látszik, hogy a vállalkozások nem mernek 5-10 éves időtávban és nagyberuházásokban gondolkodni. Még két évig egészen biztos, hogy rövid lejáratú túlélőcsomagokra van szükségük – válaszolta kérdésünkre Krisán László, a KAVOSZ vezérigazgatója. (A teljes interjút itt olvashatja.)

Élen az informatika

A beruházási szándék szempontjából továbbra is az informatikai fejlesztések állnak az első helyen, hiszen a vállalkozások mintegy 30 százaléka tervez ilyen jellegű beruházást, derül ki a K&H kutatásából. Ezt követi a gépek, berendezések beszerzése, amelyet a kkv vezetők 22 százaléka szándékozik megvalósítani a következő egy évben. A hazai kisvállalkozások 17 százaléka jelezte, hogy fejleszteni kívánja gépjármű állományát, míg ingatlan beruházásban közel minden tízedik vállalkozás gondolkodik.

Az egyes szektorok esetében jelentős eltérések figyelhetők meg, mind a beruházást tervező vállalkozások arányát, mind a célokat tekintve. Jelenleg a legkisebb beruházási hajlandóság az ipari cégeknél figyelhető meg (59%), míg az agrárcégek között legmagasabb a fejlesztésben gondolkodó vállalkozások aránya (73%). Mindkét szektor esetében elmondható azonban, hogy a gépek, berendezések korszerűsítése a fő beruházási cél, szemben a kereskedelmi és a szolgáltató vállalkozásokkal, ahol az informatikai fejlesztéseket jelölték meg leggyakoribb beruházási célként. Nemcsak a tevékenység, de a cég mérete is erősen befolyásolja a beruházási szándékot: míg a mikro vállalkozásoknál csupán 53 százalék, addig a kisvállalkozások esetében 68százalék, a középvállalkozások pedig 85százalék az idén beruházást tervező cégek aránya.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo