Történelmi múltra tekint vissza a divatos napszemüveg

Bár elődei több ezer évesek, a ma ismert formában az első színezett lencséjű szemüveg valamikor a 20. század elején készült. Számos minőségi napszemüveg márkát ismert meg a világ azóta, azonban csak kevés büszkélkedhet olyan, ma már történelminek mondható múlttal, mint a Ray-Ban.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Uniszex, praktikus, stílusos: Ray-Ban Aviator

A márka első modellje, a Ray Ban Aviator napszemüveg eredetileg az amerikai légierő megbízásából készült a második világháború idején, hogy megvédje a pilótákat az erős napsütéstől. A könnyű, műanyag keret és a zöld, könnycsepp formájú, domború lencsék biztosították a vadászpilóták tisztánlátását.

Bár ma már külön készít a Ray-Ban női napszemüveg kereteket is, a Ray-Ban férfi napszemüveg modellek többsége uniszex, sok esetben nincs is ilyen szempontból kategorizálva. 

A háború után még főleg férfiak hordták, az 1950-es évekre népszerű divatcikk lett, majd később olyan világsztárok tették ikonikussá, mint David Bowie, Freddie Mercury és Tom Cruise.

Második, mégis első: Ray-Ban Wayfarer

A Bausch + Lomb optikai vállalat által létrehozott márka második modellje már a háború után, 1952-ben érkezett, ez volt a Ray-Ban Wayfarer. A Wayfarer nem mindenben maradt hátra az Aviator-tól: ez volt az első olyan napszemüveg, amit kifejezetten divat kiegészítőnek szántak.

Az Aviator esetében csupán “kellemes mellékhatás” volt az esztétikus formatervezés, ugyanis akkoriban a napszemüvegek kizárólag a funkció miatt készültek - egészen a Wayfarer megjelenéséig, ami egyenesen divatforradalmat robbantott ki.

A modell a 60-as évek meghatározó divatkellékévé vált: a világ - mai napig - legnagyobb idoljai, mint például James Dean, Muhammad Ali, Bob Dylan és a The Beatles tagjai is előszeretettel viselték ezt a napszemüveget.

A keretek nagymestere: Ray-Ban Clubmaster

Az 1950-60-as években hódítottak a browline szemüvegkeretek, ami a szemüvegesek számára is lehetővé tette, hogy divatos megjelenésük legyen. A Ray-Ban Clubmaster ezt az irányzatot követve, vastagabb, műanyag felső és vékonyabb, fém alsó keretrésszel hódította meg a divatipart.

Napszemüveg változatára várni kellett egészen a 1980-as évekig, amikor is 1985-ben egy amerikai krimi sorozatban feltűnt Bruce Willis egy színezett lencsés Clubmaster-ben és beírta a típust a divattörténelembe. 

Innentől kezdve beindultak a napszemüveg eladások és a Clubmaster a harmadik legnépszerűbb kollekció lett az évtizedben, egyedül a Wayfarer és az Aviator napszemüvegek tudták leelőzni.

Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo