Történelmi múltra tekint vissza a divatos napszemüveg

Bár elődei több ezer évesek, a ma ismert formában az első színezett lencséjű szemüveg valamikor a 20. század elején készült. Számos minőségi napszemüveg márkát ismert meg a világ azóta, azonban csak kevés büszkélkedhet olyan, ma már történelminek mondható múlttal, mint a Ray-Ban.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Uniszex, praktikus, stílusos: Ray-Ban Aviator

A márka első modellje, a Ray Ban Aviator napszemüveg eredetileg az amerikai légierő megbízásából készült a második világháború idején, hogy megvédje a pilótákat az erős napsütéstől. A könnyű, műanyag keret és a zöld, könnycsepp formájú, domború lencsék biztosították a vadászpilóták tisztánlátását.

Bár ma már külön készít a Ray-Ban női napszemüveg kereteket is, a Ray-Ban férfi napszemüveg modellek többsége uniszex, sok esetben nincs is ilyen szempontból kategorizálva. 

A háború után még főleg férfiak hordták, az 1950-es évekre népszerű divatcikk lett, majd később olyan világsztárok tették ikonikussá, mint David Bowie, Freddie Mercury és Tom Cruise.

Második, mégis első: Ray-Ban Wayfarer

A Bausch + Lomb optikai vállalat által létrehozott márka második modellje már a háború után, 1952-ben érkezett, ez volt a Ray-Ban Wayfarer. A Wayfarer nem mindenben maradt hátra az Aviator-tól: ez volt az első olyan napszemüveg, amit kifejezetten divat kiegészítőnek szántak.

Az Aviator esetében csupán “kellemes mellékhatás” volt az esztétikus formatervezés, ugyanis akkoriban a napszemüvegek kizárólag a funkció miatt készültek - egészen a Wayfarer megjelenéséig, ami egyenesen divatforradalmat robbantott ki.

A modell a 60-as évek meghatározó divatkellékévé vált: a világ - mai napig - legnagyobb idoljai, mint például James Dean, Muhammad Ali, Bob Dylan és a The Beatles tagjai is előszeretettel viselték ezt a napszemüveget.

A keretek nagymestere: Ray-Ban Clubmaster

Az 1950-60-as években hódítottak a browline szemüvegkeretek, ami a szemüvegesek számára is lehetővé tette, hogy divatos megjelenésük legyen. A Ray-Ban Clubmaster ezt az irányzatot követve, vastagabb, műanyag felső és vékonyabb, fém alsó keretrésszel hódította meg a divatipart.

Napszemüveg változatára várni kellett egészen a 1980-as évekig, amikor is 1985-ben egy amerikai krimi sorozatban feltűnt Bruce Willis egy színezett lencsés Clubmaster-ben és beírta a típust a divattörténelembe. 

Innentől kezdve beindultak a napszemüveg eladások és a Clubmaster a harmadik legnépszerűbb kollekció lett az évtizedben, egyedül a Wayfarer és az Aviator napszemüvegek tudták leelőzni.

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo