Tippek a hatékony Google hirdetéshez

Nehéz elhinni, de egy jó minőségű hirdetést a Google akár 80 forintos kattintással tesz az első helyre, míg egy rossz minőségűt 500 forintért csak a harmadikra. Hogyan készítsünk jó minőségű hirdetést avagy mikor lesz Adwords hirdetésünk a legolcsóbban az első helyen? Verdes János szakértő szerint a Google néhány egyszerű számítással határozza meg a hirdetés relevanciáját.

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:Pixabay

1. Átkattintási arány (CTR)

A CTR arányszám azt mutatja meg, hogy a megtekintést követően milyen gyakran kattintanak az emberek a hirdetésünkre, vagyis azt, hogy mennyire jól teljesítenek. A CTR magas értéke azt jelenti, hogy a felhasználók hirdetését hasznosnak és relevánsnak találják - ez pedig a Google számára azt jelenti, hogy magasabb minőségű a hirdetés, ez pedig mind a hirdetés helyére, mind az árára hatással van.

2. A fiók eddigi teljesítménye

Az Adwords fiókunk minden korábbi kattintási arányát vizsgálja a Google. Egy ügyes hirdető ismérve, hogy mindig olyan kampányt készít, amire sokan kattintanak. Jellemzően rosszak a kattintási arányok, mert a Google minden hirdetéshez ütős címsort vár, ami elenyésző. A vállalkozók sokszor nem fordítanak kellő figyelmet erre a mutatóra, rossz címsorokat írnak, ami alacsony átkattintáshoz vezet. Minél jobban kapcsolódnak a kulcsszavak a hirdetéshez és vállalkozás tevékenységéhez, annál nagyobb valószínűséggel kattintanak a felhasználók a hirdetésre a kulcsszókifejezéssel végzett keresés után.

5 tipp az Adwords használatához
A magyar online hirdetési torta harmadát kitevő Google Adwordsben komoly változtatásokat léptetett életbe a keresőóriás a nyár közepén. A változtatások egyszerűbbé, hatékonyabbá és nem utolsósorban olcsóbbá teszik a kis cégek online megjelenését.
3. A céloldal minősége

Fontos, hogy ha valaki rákattint a hirdetésünkre, akkor a megjelenő oldal (szakszóval céloldal, érkező oldal) releváns, átlátható és könnyen navigálható legyen. A céloldal minősége sokszor átlagon aluli és komoly ráncfelvarrásra szorul - pedig hiába fizettünk a hirdetésért, ha azonnal elmenekülnek az oldalunkra tévedők. Ráadásul ezt a Google is látja. (Itt mutatunk 7 alaphibát, amitől biztosan használhatatlan lesz a weboldalunk - hogy könnyebb legyen elkerülni őket.)

4. A kulcsszó/hirdetés relevancia

Az Adwords lényege, hogy a potenciális vásárlók épp akkor találkoznak a hirdetésünkkel, amikor a mi termékünket/szolgáltatásunkat keresik. Vagyis akkor kínálhatjuk nekik a legjobb pizzát - amit természetesen mi sütünk - amikor épp pizzafutárt keresnek. Ahhoz, hogy megfelelő kulcsszavakat válasszunk, muszáj a vevők fejével gondolkodni. A vállalkozók nem mélyednek el a kulcsszavakban, és ömlesztve használják azokat. Egy hirdetéshez gyakran száz kulcsszót is megadnak. Azt remélik, hogy a sok kulcsszó sok kattintást jelent. Óriási tévedés! A „sok kulcsszó - egy hirdetés” csak gyenge relevanciát jelent és így méregdrága kampányt jelent. Minél szorosabb a kapcsolat a kulcsszó és a hirdetés között, annál magasabb lesz a minőségi mutató.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo