Bár egyre természetesebbé válik a bankkártya használata, ennek ellenére a hazai kereskedők még nem teljesen készek erre. Noha a kereskedelmi törvény módosítása értelmében 2021. január 1-től minden olyan kereskedőnek és szolgáltatónak kötelező elektronikus fizetést is biztosítani ott, ahol online kassza működik, még mindig számtalan olyan kereskedelmi egység, vendéglátós és szolgáltató működik az országban, ahol nem fogadtak el más fizetési módot, csak a készpénzt. Miközben ahogy arra az OTP Bank felmérése is rávilágított: azokon a helyszíneken, például piaci árusoknál, wellness- és spotszolgáltatásoknál, strandokon, ahol kevésbé jellemző a bankkártyás fizetés, több válaszadó is jelezte, hogyha tehetné, többet is vásárolna bankkártyájával.
A fizetési preferenciák egyértelmű irányát a Magyar Nemzeti Bank pénzforgalmi adatai is alátámasztják: 2022 első negyedévében tovább erősödött az elektronikus fizetési piac, és éves viszonylatban is rekordot döntött a kártyákkal lebonyolított tranzakciók száma és összege.
A kereskedőknek és szolgáltatóknak az elektronikus fizetés megléte kulcskérdés a vállalkozás működtetéséhez, hiszen azok, akik kizárólag készpénzt fogadnak el, bevételtől eshetnek el. Ugyanakkor a vállalkozók számára könnyen és gyorsan biztosítható az elektronikus kártyaelfogadás POS-terminál telepítése nélkül is. Az OTP Mobil saját fejlesztésű alkalmazása, a SimpleBusiness a kártyaelfogadás és az azonnali fizetési rendszer előnyeit ötvözi POS-terminál nélkül, segítve ezzel a kereskedőket, szolgáltatókat (például fodrászokat, utazási irodákat), akik érintéses fizetési lehetőséget kínálhatnak vásárlóiknak, ügyfeleiknek.
A SimpleBusiness bármely banknál vezetett számlával igénybe vehető. Az alkalmazással már ötféle elektronikus fizetési lehetőséget kínálhatnak fel a vállalkozások vásárlóik számára. Az érintéses fizetés mellett kétfajta linkes fizetési mód (linkes fizetés bankkártyával vagy azonnali átutalással) és kétfajta QR-kódos megoldás (QR-kódos fizetés bankkártyával, azonnali átutalással) is elérhető. A fizetési link pillanatok alatt eljuttatható a vevőnek, a QR-kódot pedig elég felmutatni a leolvasáshoz.
Ezek közül a legújabb, az érintéses fizetés, a SoftPOS révén a mobiltelefon alkalmassá válhat egy POS-terminál kiváltására. (A SoftPOS kizárólag NFC képes Android 9.0 készülékeken érhető el). A funkció használata egyszerű, ugyanis nincs szükség plusz eszközre, mindösszesen csak okostelefonra és aktív internetkapcsolatra. Az alkalmazás a PIN-kód kezelését is biztosítja, így a 15 ezer forint feletti összeg is gördülékenyen kiegyenlíthető az érintéses fizetési opcióval. A bankkártyát vagy az okoseszközt mindössze addig kell a SimpleBusiness alkalmazást futtató készülék hátuljánál tartani, amíg az alkalmazás a „Sikeres fizetés” jelzést nem mutatja, vagy a PIN-kód bekérése képernyő meg nem jelenik. A tranzakció után pedig lehetőség van e-mailes bizonylat kiküldésére is a vásárlónak.
A SimpleBusiness használata nincs forgalmi teljesítményhez kötve, a tranzakciók kifizetését bármilyen magyar bankszámlára lehet igényelni, nincs szükség új bankszámla nyitására. A kezdéshez csak regisztrálni kell a SimpleBusiness kereskedői adatait, maga a szerződéskötés pár lépésből áll és az egész folyamat elvégezhető online.
A SimpleBusiness alkalmazás havi díja nettó 990 forint (+ÁFA). Az alkalmazás a Mastercardnak köszönhetően kedvezményesen próbálható ki 2022. szeptember 30-ig. Az Instant transzfer (azonnali átutalás) esetén a kereskedői díj 0,99 százalék helyett 0,69 százalék, a bankkártyás fizetések esetén (érintéses, QR és linkes) szintén 0,99 százalék helyett 0,69 százalék, amihez hozzá jön még a rendszerdíj és a bankközi jutalék.
Amennyiben még nem biztosított kártyaelfogadást vásárlóinak, de szeretne a SoftPOS funkcióval bővíteni a SimpleBusiness fizetési opciókat, kattintson az alábbi linkre a további információkért.
A reprezentatív felmérést az OTP Bank megbízásából a Magyar Target Pulzus Média Kutató Kft. 2022 májusában készítette 1012 fő részvételével.