Pénz maradt a cégben? Ebbe fektessük!

A világpiaci trendek kicsit átfazonírozták a megtakarítási lehetőségeket, ez a lakossági és a vállalati szegmensben is tetten érhető. Legalábbis a bankbetétek itthon már nem olyan vonzóak, de az állampapírok és a likviditási alapok még nem vesztettek a népszerűségükből.

„Vállalati körben a legjellemzőbb a kockázatkerülés, így a legnépszerűbb még mindig befektetési eszköz vagy a rövidtávú betét, vagy a befektetési, pénzpiaci alap, illetve a rövid lejáratú, maximum egy-két éves futamidejű állampapír” - mondta a GazdaságTV-nek Pásztor Csaba az MKB Bank Treasury igazgatója, aki szerint a vállalkozások azzal szembesültek, hogy a hagyományos betételhelyezéseken keresztül csak egy-két százalékos kamatot tudnak realizálni.

Íme a legtrendibb befektetési alapok!

„Az egész világon csökkentek a kamatszintek, igaz ez a forintra is, de különösen igaz a dollárra, euróra, vagy a svájci frankra” – hangsúlyozta a szakértő. Pásztor Csaba szerint ugyanakkor az állampapírpiacon még a rövid lejáratú papírokkal is 3-4 százalékos hozammal tudták a vállalatok a cégen belüli megtakarításokat lekötni, miközben az infláció mértéke rendkívül alacsony volt, 1 százalék körül ingadozott.

Forrás: GazdaságTV.hu

A vállalati ügyfelek körében a befektetési alapok is rendkívül népszerűek, mivel ezeken keresztül azonnal hozzájuthatnak a pénzükhöz, ha likviditási gondjuk akadna. „Ugyanakkor ezeknek az alapoknak a hozama alkalmazkodik a pénzpiaci környezethez, így ezekkel az eszközökkel jelenleg 1-2 százalékos hozam elérhető” – hangsúlyozta az MKB Treasury igazgatója.

A pénzügyi szakember kiemelte, hogy a vállalatok is nyithatnak értékpapír számlát, de a kockázatosabb ügyletek nem jellemzőek. „Egy vállalatnak az a feladata, hogy megőrizze a likviditását, nem pedig, hogy magas hozamot érjen el esetleg nagyobb kockázatok árán. Ha a nyereséget már osztalékként kifizették, akkor a tulajdonosok privát számláikon már nyugodtan dönthetnek a kockázatosabb eszközök alkalmazásáról” – mondta Pásztor Csaba.

Hova tegyük a pénzünket? Alapokba!
A hazai befektetési piac legnagyobb riválisa, a bankbetét egyre kevésbé attraktív megtakarítás, ezért nő az alapok népszerűsége. Az első félévben több mint 720 milliárd forint tőke áramlott be, így a kezelt vagyon elérte a 4132 milliárd forintot. Az elmúlt öt év drasztikus termékfejlesztési hullámainak köszönhetően ma széles palettából válogathatunk kockázati étvágyunk és hozamelvárásunk alapján is.

Véleményvezér

Ilyet még nem láttunk, amikor mindenki előre néz, csak a magyarok hátra

Ilyet még nem láttunk, amikor mindenki előre néz, csak a magyarok hátra 

A világjárvány idején az emberek visszafogták autóvásárlásaikat Európában. Az elmaradást mindenütt pótolják, kivétel nálunk.
Pert nyert Hadházy Ákos az állam ellen

Pert nyert Hadházy Ákos az állam ellen 

A független képviselő különös módon, de úgy tűnik egyedül több borsot tör Orbán Viktor orra alá, mint az egész ellenzék együttvéve.
Nincs pénze a gazdáknak, csak féláron veszik tőlük a búzát és a kukoricát

Nincs pénze a gazdáknak, csak féláron veszik tőlük a búzát és a kukoricát 

Úgy tűnik az idén egyedül a repcetermelők számíthatnak nyereségre.
A magyarok spórolása miatt nem teljesülnek a tervezett áfa bevételek

A magyarok spórolása miatt nem teljesülnek a tervezett áfa bevételek 

A megszorítások, extraadók ellenére továbbra is sok helyen lyukas a költségvetés. A tervezett áfa bevételek és a valóság között szakadék tátong.
Már a románok után kullogunk, ha megnézzük mennyit költünk az üzletekben

Már a románok után kullogunk, ha megnézzük mennyit költünk az üzletekben 

Már nominálisan is kevesebbet tud költeni egy magyar polgár a boltokban, mint egy román. Ráadásul a magyar a pénzéért még kevesebbet is kap a hipermagas itthoni áfa miatt.
A bíróság szerint ellopta ugyan a közmunkások bérének a felét, de azért maradhat polgármester

A bíróság szerint ellopta ugyan a közmunkások bérének a felét, de azért maradhat polgármester 

Bízzuk nyugodtan kecskére a káposztát, ez a magyar jogállamiság legújabb mérföldköve.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo