A digitális kábeltelevízió bevezetésének első szakaszában, az eddig eltelt három hónap során már több mint ötvenezer háztartásban váltottak a UPC Magyarország előfizetői a hagyományosról az újfajta digitális televíziós szolgáltatásra. Az újszerű, fejlett televíziózási lehetőség iránti érdeklődést jelzi, hogy az átállás során a várakozásokat meghaladó módon, az előfizetők több mint harmada rendelte meg a tévéadások megállítását, visszatekerését, rögzítését, illetve nagy felbontású HD-adások vételét lehetővé tevő szolgáltatásokat.
A digitalizálás tovább folytatódik, és augusztustól már az olimpiát is nagyfelbontású HD-minőségben élvezhetik a UPC hálózatain, mivel az m1 és az m2 HD adásaival bővül a kínálat. Ezzel együtt a HD-műsorok kínálata még viszonylag szűk. Az átállás nem megy gyorsan, de abban mindenki egyetért, hogy az újfajta technológia előbb-utóbb kiszorítja a hagyományos műsorokat a piacról.)
A BellResearch piackutató cég segítségével a UPC felmérést készített az új, digitális kábeltelevíziós szolgáltatás fogadtatásáról. A kutatás eredménye szerint a digitális átállás kezdetekor már az ügyfelek több mint háromnegyede hallott az új típusú kábeles televíziózási lehetőségről. Többségük úgy vélekedett, hogy a digitális televízió minden tekintetben kedvezőbb a hagyományos analógnál, mindössze 4 százalékuk mondta azt, hogy szerinte nincs semmilyen előnye az új technológiának.
A legfőbb előnynek a jobb kép- és hangminőséget, a nagyobb csatornaválasztékot tartják az előfizetők, de az összes új digitális funkciót (elektronikus műsorújság, digitális felvevő, időeltolásos tévézés) is hasznosnak találja a többség. Ezt a megállapítást igazolja az is, hogy az előfizetők az előzetes várakozásokat meghaladó mértékben igényelték a merőben újfajta tévézési lehetőségeket biztosító digitális médiaboxokat: több mint egyharmaduk rendelte meg a tévéadások megállítását, visszatekerését, rögzítését, illetve nagy felbontású HD-adások vételét lehetővé tevő szolgáltatásokat.