Okos gyárak az új EU-tagállamokban: indul a pályázat

Az Európai Bizottság pályázatot hirdet “Okos gyárak az új EU-tagállamokban” címmel. A pályázat keretében az Európai Bizottság olyan szervezeteket keres, amelyek “Digitális Innovációs Központ” (Digital Innovation Hubs - DIH) szerepkört tölthetnek be az EU13 tagállamokban. A nyertes pályázók lehetőséget kapnak a PwC és az Oxfordi Egyetem Innováció (Oxentia) által kidolgozott és kivitelezett képzésen való részvételre is.

„A DIH szolgáltató központok cégek versenyképességének javítására jönnek létre, az üzleti/gyártási folyamataik, valamint termékeik és szolgáltatásaik digitális technológiai fejlesztésével. A központok egyablakos szolgáltatási modellben működnek, technológia-tesztelést, finanszírozási támogatást, piaci ismereteket, valamint kapcsolatépítési lehetőségeket nyújtva ügyfeleiknek” – mondja Riba Gábor, a PwC Magyarország Technológiai tanácsadási csoportjának vezető menedzsere.

A pályázat keretében az Európai Bizottság olyan szervezeteket keres, amelyek “Digitális Innovációs Központ” szerepkört tölthetnek be az EU13 tagállamokban. A képzési programra legalább nyolc országból 30 központot választanak ki.

Kép: Shutterstock

Ki jelentkezhet?

Pályázatot a Bulgária, Ciprus, a Cseh Köztársaság, Észtország, Horvátország, Lengyelország, Lettország, Litvánia, Magyarország, Málta, Románia, Szlovákia vagy Szlovénia területén lévő egyetemek, kutatási és technológiai központok; inkubátorok és akcelerátorok; klaszter szervezetek és ipari egyesületek, illetve kormányzati és önkormányzati szervezetek adhatnak be.

Így robbanthatják ki magyar cégek a negyedik ipari forradalmat
Magyarországon a negyedik ipari forradalom (vagy Ipar 4.0) még gyerekcipőben jár, azonban az ipar európai mércével is nagynak számító súlya a magyar gazdaságban lehetővé teszi, hogy a szektor megreformálása az átlagosnál nagyobb mértékű gazdasági fejlődést eredményezzen. 
„Minden szereplő más-más kiemelt feladatot kap a projektben: az oktatási vagy kutatási intézmények kompetencia központokként működnek, az inkubátorok a startup cégeket támogatják a növekedésben és skálázásban, a klaszterek a privátszektort képviselik, a kormányzati szervek pedig az okos specializációs terveiket fejlesztik” – teszi hozzá Lengyel András, a PwC Magyarország Energetikai tanácsadó csoportjának vezető menedzsere.

A kiválasztott 30 központ részt vehet egy programban, amely üzleti tervük (tovább)fejlesztésére irányul. Ezen program képzéseket, workshopokat, valamint mentorálást tartalmaz üzletfejlesztési készségek és fenntartható gyakorlatok (beleértve a finanszírozási lehetőségek felismerését) terén. A pályázat kiemelt célja az együttműködés ösztönzése, az ötletmegosztás elősegítése, valamint az iparági legjobb gyakorlatok megosztása a szolgáltató központok között. Ezáltal a szereplőknek lehetősége nyílik bekapcsolódni és hasznos kapcsolatokat építeni az európai DIH-hálózatban.

 

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo