Okos gyárak az új EU-tagállamokban: indul a pályázat

Az Európai Bizottság pályázatot hirdet “Okos gyárak az új EU-tagállamokban” címmel. A pályázat keretében az Európai Bizottság olyan szervezeteket keres, amelyek “Digitális Innovációs Központ” (Digital Innovation Hubs - DIH) szerepkört tölthetnek be az EU13 tagállamokban. A nyertes pályázók lehetőséget kapnak a PwC és az Oxfordi Egyetem Innováció (Oxentia) által kidolgozott és kivitelezett képzésen való részvételre is.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

„A DIH szolgáltató központok cégek versenyképességének javítására jönnek létre, az üzleti/gyártási folyamataik, valamint termékeik és szolgáltatásaik digitális technológiai fejlesztésével. A központok egyablakos szolgáltatási modellben működnek, technológia-tesztelést, finanszírozási támogatást, piaci ismereteket, valamint kapcsolatépítési lehetőségeket nyújtva ügyfeleiknek” – mondja Riba Gábor, a PwC Magyarország Technológiai tanácsadási csoportjának vezető menedzsere.

A pályázat keretében az Európai Bizottság olyan szervezeteket keres, amelyek “Digitális Innovációs Központ” szerepkört tölthetnek be az EU13 tagállamokban. A képzési programra legalább nyolc országból 30 központot választanak ki.

Kép: Shutterstock

Ki jelentkezhet?

Pályázatot a Bulgária, Ciprus, a Cseh Köztársaság, Észtország, Horvátország, Lengyelország, Lettország, Litvánia, Magyarország, Málta, Románia, Szlovákia vagy Szlovénia területén lévő egyetemek, kutatási és technológiai központok; inkubátorok és akcelerátorok; klaszter szervezetek és ipari egyesületek, illetve kormányzati és önkormányzati szervezetek adhatnak be.

Így robbanthatják ki magyar cégek a negyedik ipari forradalmat
Magyarországon a negyedik ipari forradalom (vagy Ipar 4.0) még gyerekcipőben jár, azonban az ipar európai mércével is nagynak számító súlya a magyar gazdaságban lehetővé teszi, hogy a szektor megreformálása az átlagosnál nagyobb mértékű gazdasági fejlődést eredményezzen. 
„Minden szereplő más-más kiemelt feladatot kap a projektben: az oktatási vagy kutatási intézmények kompetencia központokként működnek, az inkubátorok a startup cégeket támogatják a növekedésben és skálázásban, a klaszterek a privátszektort képviselik, a kormányzati szervek pedig az okos specializációs terveiket fejlesztik” – teszi hozzá Lengyel András, a PwC Magyarország Energetikai tanácsadó csoportjának vezető menedzsere.

A kiválasztott 30 központ részt vehet egy programban, amely üzleti tervük (tovább)fejlesztésére irányul. Ezen program képzéseket, workshopokat, valamint mentorálást tartalmaz üzletfejlesztési készségek és fenntartható gyakorlatok (beleértve a finanszírozási lehetőségek felismerését) terén. A pályázat kiemelt célja az együttműködés ösztönzése, az ötletmegosztás elősegítése, valamint az iparági legjobb gyakorlatok megosztása a szolgáltató központok között. Ezáltal a szereplőknek lehetősége nyílik bekapcsolódni és hasznos kapcsolatokat építeni az európai DIH-hálózatban.

 

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo