Sándor András üzleti bizalomépítő mentor 6 éve tanulmányozza közvetlen közelről az értékesítési folyamatot úgy, hogy maga is kint van a terepen, ügyfeleknél a mentoráltjaival. Az egykori médiaszakember szerint ma már bizalom nélkül aligha lehet bármit is eladni az embereknek. András az elmúlt hónapokat próbavásárlásokkal, ügyféllátogatásokkal, az értékesítők kísérgetéseivel töltötte. Emlékeznek még az Antré Akadémia tavalyi nagy tanulmányára? Több mint ezer értékesítővel beszéltek, több száz interjú készült, kitöltött kérdőívek tucatjaiból derült ki, hogy az értékesítésben dolgozó embereket hét félelem gátolja az eredményekben:
- Idegen emberek megszólítása
- Saját maguk pozicionálása
- Hideghívás
- Visszatérő ügyféllé „konvertálás”
- Az ügyfelek hangulatának kezelése
- A visszautasítások kezelése
- Az értékesítés lezárása, a tényleges eladás
Nem, sajnos az értékesítők 80 százaléka még mindig nem tud, vagy NEM MER kérdezni, és ez szomorú eredmény. A szakember a mai bizalomszegény világban kizárólag az érzelmeken alapuló üzleti kérdezéstechnikában hisz.
A legtöbben nem gondolnak arra, hogyan tegyék fel a kérdéseket, pedig a jó kérdések stratégiai előnyt jelentenek. A kérdésfeltevés módja is ugyanolyan fontos, mint maga a kérdés. Az érzelmes kérdezéstechnika nem hókuszpókusz, nem varázslat, hanem teljesen új szemléletmód, amelynek használatával az ügyfelek garantáltan emlékezni fognak az értékesítőre.”