Nem félnek a fiatalok a számoktól: hogyan helyezkedne a Z generáció a pénzügyi területen?

A magyar fiatalok, más közép- és kelet-európai országok munkavállalóihoz hasonlóan vonzónak tartják a könyvelési és pénzügyi karriert – derül ki az ACCA (Okleveles Könyvvizsgálók és Mérlegképes Könyvelők Nemzetközi Egyesülete) által a ’Z’ generáció tagjai körében végzett kutatásból.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A számviteli terület a tudás és készségek univerzitása miatt nagy rugalmasságot ígér a fiatalok számára. Szakmai ambícióik mellett az egyéni és a vállalati értékek összeegyeztethetőségét is szem előtt tartják – elvárva a vállalatoktól a társadalmi felelősségvállalást és a fenntartható működést.

Az Úttörők: a Z generáció és a számvitel jövője elnevezésű felmérést az ACCA májusban végezte el 9000, 18-25 év közötti fiatal részvételével. Magyarországról és Közép- és Kelet-Európából mintegy félszázan csatlakoztak. A kutatás feltárta ennek a generációnak a munkaválasztási szempontjait segítve a potenciális munkáltatókat a ’Z’ generáció megnyerésében.

Kép: freedigitalphotos/adamr

Az eredmények szerint a közép- és kelet-európai országokban, köztük Magyarországon a válaszadók 62 százaléka vonzónak tartja a számviteli és pénzügyi karriert. A fiatal és ambiciózus szakemberek ezen generációja számára a terület globális jellege és a nemzetközi vállalatoknál való munkavégzés lehetősége szempontjából érdekes.

A már könyvelési területen dolgozó válaszadók csaknem fele (47 százalék) különösen értékeli a hosszútávú karrierlehetőséget, 43 százalékuk pedig a széleskörű tudás és készségek megszerzésének, alkalmazásának és fejlesztésének lehetőségét.

A megkérdezett szakemberek felfogása nagyon hasonlít a ’Z’ generáció azon tagjaiéhoz, akik még nem dolgoznak a számvitel és a pénzügy területén, de fontolgatják, hogy ezt a karriert választják. A válaszadók 42 százaléka számára azért is vonzó ez a terület, mert lehetővé teszi, hogy zökkenőmentesen váltsanak karriert a különböző vállalatok között a gazdaság bármely szektorában. Az ágazatba való belépés oka még a külföldi vállalatoknál való elhelyezkedés lehetősége is, illetve sokan említették a munkahelyi biztonságot is.

Viera Kučerová, az ACCA Magyarország, Csehország és Szlovákia régiójának igazgatója elmondta: A ’Z’ generáció nagyobb felelősségvállalást igényel a vállalatoktól, és magasabb elvárásokkal rendelkezik karrierje tekintetében, mint a korábbiak. Ennek köszönhetően határozottabban érik el kitűzött céljaikat. Közép- és kelet-európai tagjai nagyon magabiztosak: a felmérésben a válaszadók 83 százaléka mondta azt, hogy a karrierje gyors előrehaladása ambicionálja, 86 százalékuk pedig úgy nyilatkozott, hogy nagyra értékeli a kihívásokat, a felelős pozíciókat és a jó fizetést.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo