Nem a mesterséges intelligencia veszi el a munkát

Gyerekcipőben jár még a mesterséges intelligencia (MI), de már most látszik, hogy a következő évek kulcstechnológiája lesz, egy új ipari forradalom előfutára. Az MI életünk legnagyobb lehetősége vagy legnagyobb kihívása? Tényleg elveszi a munkánkat vagy megment minket? A Bosch Magyarország Podcast legújabb adásában a szakértők azt boncolgatták, hogy a magyar társadalom felkészült-e az MI korszakára.

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

Úgy félünk az ismeretlentől, hogy nincs saját tapasztalatunk

Bár a magyarok 53 százaléka úgy véli, hogy a mesterséges intelligencia lesz a következő évtized meghatározó technológiája, a Bosch Tech Compass kutatása szerint a napi szintű alkalmazás még elenyésző: példának okáért a ChatGPT-t csak minden huszadik ember használja rendszeresen. A felmérésből az is kiderül, hogy bár még kevesen próbálták, mégis minden második megkérdezett tart attól, hogy az MI a jövőben veszélyeztetni fogja vagy elveszi a munkáját. Ahhoz, hogy az elfogadás és a bizalomépítés folyamata elinduljon, hasonló utat kellene bejárnunk, mint amikor az internetet bevezették, emlékeztet Pintér Róbert szociológus, aki szerint a magyaroknál az IWIW hozta meg ezt az áttörést. Most viszont hiányzik az a belépő alkalmazás, ami segítené a megértést, miközben sokan nem elég nyitottak arra, hogy első kézből szerezzenek tapasztalatot.

Versenyelőny lesz a digitális nyitottság

A Bosch Tech Compass válaszadói szerint az MI elfogadásában a vállalatoknak és az oktatásnak is nagy szerepe van, amit a szociológus is megerősített. Hack Mónika, a magyarországi Bosch csoport vállalati kommunikáció és kormányzati kapcsolatok osztályának sajtókapcsolatokért felelős munkatársa elmondta, hogy „a Bosch 2020 óta rendelkezik mesterséges intelligencia kódexszel, hiszen a legújabb nemzetközi innovatív trendeket követve a mesterséges intelligencia a vállalat minden termékében megtalálható vagy hozzájárul azok gyártásához. Emellett vállalati érték a folyamatos tudásfejlesztés: nemcsak a munkavállalók, hanem a beszállítók és a jövő generációinak képzése is.”  

Véleményvezér

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo